رئیس محیط زیست گرمسار:
رئیس محیط زیست گرمسار بابیان اینکه مجاورت با تهران و فعالیت صنایع، آلودگی هوا را در شرایط وارونگی دما در این شهرستان تشدید می‌کند، گفت: قدرت پالایندگی هوا به‌شدت کاهش‌یافته است.
کد خبر: ۹۴۰۱۱۶
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸ 13 February 2021

مجاورت با تهران و فعالیت صنایع آلودگی هوای گرمسار را تشدید می‌کند

به گزارش تابناک سمنان مجتبی قندالی با اشاره به وقوع وارونگی هوا در غرب استان و ایجاد آلودگی در نواحی صنعتی گرمسار اظهار داشت: در فصل زمستان وارونگی هوا یا دما رخ می‌دهد در علم هواشناسی، وارونگی هوا یا وارونگی دما یک انحراف از تغییرات عادی ویژگی‌های اتمسفر متناسب با ارتفاع است.

وی بابیان اینکه دمای هوا با افزایش ارتفاع کاهش می‌یابد وارونگی هوا، آلودگی‌های هوا مانند دود را در نزدیکی زمین به دام می‌اندازد، تصریح کرد: در این شرایط قدرت پالایندگی هوا به‌شدت کاهش می‌یابد و این در حالی است که مجاورت گرمسار با پایتخت و فعالیت شهرک‌های صنعتی در این منطقه میزان آلودگی را تشدید می‌کند.

رئیس اداره محیط زیست گرمسار با تأکید بر اینکه این مشکل در فصل تابستان ایجاد نمی‌شود، افزود: واحدهای تصفیه روغن، ریخته‌گری، ایزوگام و برخی واحدهای نمک کوبی به‌عنوان واحدهای آلاینده شناسایی‌شده است.

قندالی با اشاره به اینکه بیشتر اراضی گرمسار را مناطق بیابانی تشکیل می‌دهد، بیان کرد: کانون‌های بحرانی بیابان در اثر وزش باد منجر به افزایش میزان گردوغبار در هوا و افزایش آلودگی ذرات در هوا می‌شود.

وی گفت: در پاییز سال جاری ۴۳ واحد صنعتی در گرمسار به‌عنوان واحد آلاینده شناسایی‌شده و تاکنون دو واحد تعطیل شدند و پرونده مابقی صنایع آلاینده برای رفع مشکلات زیست‌محیطی به مراجع قضائی معرفی‌شده است.

رئیس اداره محیط زیست گرمسار بابیان اینکه واحدهای مذکور محکوم‌به پرداخت یک درصد از درآمد خود به‌عنوان جریمه به اداره مالیات شدند، ابراز کرد: دریافت این جریمه به‌عنوان اهرم فشار برای مدیران این واحدهای صنعتی به کار گرفته‌شده تا درصدد رفع مشکلاتی که منجر به ایجاد آلودگی می‌شود برآیند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:
اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار