سخنگوی دبیر کل سازمان ملل، با استقبال از اقدام وزیر امور خارجه آمریکا در خروج جنبش یمنی انصارالله از فهرست تروریستی، این اقدام را «بی‌نهایت مثبت» خواند.
کد خبر: ۹۴۰۰۷۱
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲ 13 February 2021

سازمان ملل از لغو تحریم انصارالله استقبال کرد

 

به گزارش تابناک سمنان خبرگزاری آسوشیتدپرس امروز با انتشار این خبر ،نوشت: وزیر امور خارجه آمریکا دیروز  اعلام کرد که ۱۶ فوریه (۲۸ بهمن) تصمیم دولت پیشین در قرار دادن حوثی‌های یمن (انصارالله) در فهرست «سازمان‌های تروریستی خارجی جهانی» لغو می‌شود اما رهبران این جنبش همچنان در فهرست تحریم‌ها قرار خواهند داشت.

 در بیانیه مطبوعاتی «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا که روز جمعه منتشر شد، آمده است: تصمیم برای خروج جنبش انصارالله از فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی جهانی برای رعایت اوضاع سخت انسانی در یمن و بعد از هشدارهای جهانی و اعضای کنگره اتخاذ شده است.

به نوشته آسوشیتدپرس، بیانیه بلینکن پس از گفت‌وگوی تلفنی وی با "آنتونیو گوترش" در مورد موضوع‌های جهانی و از جمله یمن منتشر شد.

استفان دوجاریک در واکنش به تصمیم آمریکا ابراز امیدواری کرد که این اقدام به دستیابی به یک راه‌حل سیاسی در جنگ داخلی یمن کمک کند.

وی افزود: تجدیدنظر در تروریست دانستن (جنبش انصارالله) و انتصاب نماینده ویژه آمریکا در امور یمن، نشاندهنده حمایت قوی "جو بایدن" رئیس‌جمهوری آمریکا از فرآیند میانجیگری تحت هدایت سازمان ملل بوده و از آن بسیار استقبال می‌شود.

دولت ترامپ در آخرین ماه خود انصارالله یمن را به عنوان یک گروه تروریستی شناسایی کرد و این مسئله باعث شد تا مشکلات عدیده‌ای در ارسال کمک به مردم ستمدیده این کشور و همچنین مذاکرات صلح تحت نظارت سازمان ملل متحد ایجاد شود.

از سوی دیگر سازمان غذا و کشاورزی وابسته به سازمان ملل متحد (فائو)، صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف)، برنامه جهانی غذا و سازمان بهداشت جهانی روز جمعه با صدور بیانیه‌ای مشترک هشدار دادند که سوءتغذیه شدید در سال ۲۰۲۱ نیمی از کودکان زیر پنج سال (۳ میلیون و ۲۰۰ هزار کودک) را در یمن تهدید کرده و صدها هزار تن از آنها به علت کمبود کمک‌های بشردوستانه با مرگ دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

بحران یمن از سال ۲۰۱۵ با تهاجم عربستان سعودی به همسایه جنوبی‌اش آغاز شد و با گذشت ۶ سال کماکان ادامه دارد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار