ظهیری گفت: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی آمار بی سوادی و بازماندگان از تحصیل در بین زنان بسیار بالا بود.
کد خبر: ۹۳۹۷۱۷
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰ 11 February 2021

به گزارش تابناک قم، معصومه ظهیری ،معاون فرهنگی و تبلیغی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در جشن  پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: پیش از پیروزی انقلاب آمار بی سوادی و بازماندگان از تحصیل در بین زنان بسیار بود و طبق آمار‌ها بیش از ۴۰ درصد زنان بی سواد بودند این درحالی است که با پیروزی انقلاب اسلامی شاهد ارتقای جایگاه علمی زنان و فراهم سازی زمینه تحصیل آن‌ها هستیم.


وی افزود: آمار‌هایی از حضور چند ده میلیونی دختران و زنان در دانشگاه‌ها و در مدارس، تحصیل ۸۰ هزار نفر از بانوان در سطوح مختلف حوزه علمیه خواهران و مراکز حوزوی و جامعه الزهرا (س)، تدریس اساتید بانوان در حوزه و دانشگاه نشانگر رشد علمی است.


این مقام حوزوی ادامه داد: اکنون ۵۰۰ مدرسه علمیه در سراسر کشور زمینه علم آموزی و تحصیل بانوان را فراهم کرده است و روز به روز شاهد حضور چشم گیر این طلبه‌ها در گروه‌های علمی و رقابت در عرصه‌های ملی و بین اللملی هستیم نه تنها بانوان در بعد علمی به موفقیت دست یافتند بلکه در رقابت‌های سازنده و مثبت با مردان، در حوزه هنر، سینما، ورزش و عرصه‌های مدیریتی خوب نقش ایفا کردند.


وی تصریح کرد: هنوز در عرصه مدیریتی جای دارد تا از توان بانوان بهره‌مند شده و به سوی تعالی پیش برویم.


ظهیری با اشاره به فشار‌های تهاجم فرهنگی و سیاه نمایی توسط غربی‌ها گفت: برخی‌ها به دنبال نشان دادن چهره خاکستری از انقلاب و عرصه رشد و توانمندی زنان هستند از این رو باید در این زمینه تلاش شود تا زمینه بروز استعداد زنان در تمام ابعاد فراهم شود.


معاون فرهنگی و تبلیغی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران گفت: منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب الگوی پیشرفت اسلامی و سبک زندگی اسلامی و ایرانی است در صورتی که به آن پرداخته و عمل شود فضای رشد و کمال فراهم خواهد شد.


این مقام حوزوی با بیان این که انقلاب اسلامی در تمام عرصه‌ها تحول ایجاد کرد، گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی قوانین اصلاح، واکاوی و بازنگری شد و اکنون نظارت بر حسن اجرای آن و زمینه‌های رشد و شکوفایی ایجاد شده است.


معاون فرهنگی و تبلیغی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران تاکید کرد: این دهه از انقلاب تثبیت کمال و افق روشن برای زنان خواهد بود.


وی با بیان این که کتاب صعود چهل ساله، مروری بر دستاورد‌های چهل ساله انقلاب اسلامی ایران، براساس آمار‌های بین المللی است، گفت: این کتاب به ارائه آمار‌هایی از ارتقای وضعیت زنان، بهبود سلامت، رشد در زمینه علوم مختلف نانو، بیوتکنولوژی، انرژی هسته ای، ایجاد رشته‌های تخصصی پزشکی، بهداشت عمومی، ورزش و جوانان، افزایش سنّ امید پرداخته است.


ظهیری عنوان کرد: در سال‌های اخیر دشمن اقدام به سیاه نمایی‌هایی در مقایسه با دهه آخر سلطنت پهلوی و پس از انقلاب دارد که این امر شاید به سهل انگاری ما از ارائه نکردن آمار‌ها و پیشرفت‌ها در عناوین مختلف برمی گردد.

وی بیان کرد: آن‌هایی که تاریخ را مطالعه کرده و یا در زمان انقلاب بوده اند شاهد دستاورد‌های پیروزی انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف هستند که این امر باید برای آگاه سازی و بصیرت افزایی به همه مردم به ویژه نسل آینده عرضه شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار