همزمان با ایام دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی 17 پروژه شرکت آب و فاضلاب استان قم با اعتبار 250 میلیارد ریال و با حضور استاندار قم افتتاح و به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۹۳۹۷۰۵
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵ 11 February 2021

به گزارش تابناک قم، بهرام سرمست استاندار قم در آیین افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های آب و فاضلاب استان قم ابتدا به شرکت دانش‌بنیان پورمندی رفت و از پروژه‌های بومی‌سازی تکنولوژی تجهیزات فاضلاب رونمایی کرد.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان این پروژه‌ها شامل طراحی و ساخت اسکروپمپ فاضلابی، طراحی و ساخت آشغال‌گیر در خط لجن و طراحی و ساخت آشغال‌گیر مکانیکی ریزدانه می‌شود که به طور کامل می‌تواند وابستگی به خارج کشور را در زمینه تولید این دستگاه‌ها قطع کند.

علی جان صادق پور با بیان اینکه دانش ساخت این تجهیزات انحصاراً در اختیار کشورهای اروپایی بود، یادآور شد: در حال حاضر دانش ساخت این تجهیزات در استان قم بومی‌سازی شده و آمادگی تولید انبوه برای صنعت فاضلاب کشور وجود دارد.

وی بومی‌سازی تکنولوژی، ایجاد اشتغال، ارز آوری، اقتصادی کردن پروژه، حمایت از تحقیق و پژوهش و تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان را از جمله اهداف بومی‌سازی تکنولوژی تجهیزات فاضلابی عنوان و خاطرنشان کرد: این دستگاه‌ها در مجموع با اعتباری بالغ بر 28 میلیارد ریال به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

استاندار قم سپس به خیابان شهید روحانی قم رفت و با حضور وی بهره‌برداری رسمی از پروژه‌های مرتبط با توسعه، اصلاح و بازسازی تأسیسات آب شهر استان آغاز شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم هدف از اجرای این پروژه‌ها را ارتقاء کیفیت، تأمین و پایداری آب شرب شهری و روستایی اعلام کرد و اصلاح، بازسازی و توسعه شبکه توزیع شهر قم به طول 41500 متر، اصلاح و بازسازی شبکه توزیع کرمجگان به طول 3750 متر، بهسازی 5 حلقه چاه آب شرب شهری قم و ارتقاء کیفیت آب بهداشتی پایدار در استان را از جمله این پروژه‌ها برشمرد.

وی همچنین ساماندهی سامانه‌های کلرزنی روستایی، تعویض و نصب دریچه مخازن ذخیره آب شهر قم و شهرهای تحت پوشش، ایمن‌سازی نقاط در معرض سیل خط 15 خرداد و خط 80 روستا و بازسازی و نصب پله‌های حوضچه شیرآلات را از دیگر آبی ذکر کرد که در مجموع با اعتباری بالغ بر 68 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

سرمست در ادامه افتتاح پروژه‌های شرکت آب و فاضلاب استان به خیابان صفاشهر رفت و پروژه‌های مرتبط با توسعه، اصلاح و بازسازی تأسیسات فاضلاب را افتتاح کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان دفع اصولی و بهداشتی فاضلاب،  توسعه خدمات، ارتقاء سطح بهداشت، حفظ محیط زیست، توسعه فضای سبز و حفظ منابع آبی را از اهداف اجرای این پروژه‌ها عنوان کرد و گفت: پروژه‌های فاضلاب با 12 هزار متر لوله‌گذاری و 13 هزار جمعیت تحت پوشش با اعتباری بالغ بر 120 میلیارد ریال طی 10 ماه به بهره‌برداری رسیده است.

افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های مرتبط با  توسعه زیرساخت‌های پایش و کنترل و راهبری تأسیسات آب و فاضلاب بخش پایانی برنامه‌های استاندار قم بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم ایجاد ایمنی، کنترل و مراقبت و اعمال مدیریت بهینه و پدافند غیرعامل را از اهداف اجرای این پروژه‌ها ذکر کرد و از نصب و راه‌اندازی تجهیزات کنترل  و پایش 10 دستگاه فشارشکن، استانداردسازی نرم‌افزار مرکز کنترل و یکپارچه‌سازی تله‌متری شهری و روستایی با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد ریال خبر داد.

وی همچنین با اشاره به اهمیت لزوم هوشمند سازی حفاظت از تأسیسات اظهار داشت: در همین راستا نسبت به راه‌اندازی سیستم حفاظت هوشمند در تصفیه‌خانه آب، ایستگاه کلرزنی صادقیه، تأسیسات و مخازن علوی با اعتبار 23 میلیارد ریال اقدام کردیم.

صادق پور در ادامه از حذف کامل قبوض کاغذی آب‌بها با هدف توسعه دولت الکترونیک، افزایش سرعت و ارتقاء کیفیت خدمات‌دهی به مردم و ارسال 20 میلیون پیامک صورتحساب به مردم با اعتبار 3 میلیارد ریال خبر داد.

 

قدردانی استاندار قم از عملکرد مثبت آبفای استان

استاندار قم پس از افتتاح پروژه‌های شرکت آب و فاضلاب استان، ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته در راستای ارتقا خدمات‌رسانی به مردم خاطرنشان کرد: شرکت آب و فاضلاب در ارتباط با هوشمند سازی تأسیسات، هم در بعد سخت‌افزاری و هم در بعد نرم‌افزاری اقدامات خوبی را انجام داده است.

وی ضمن تشکر از سیاست‌های شرکت آب و فاضلاب در بومی‌سازی تکنولوژی ساخت و تولید تجهیزات مورد صنعت آب و فاضلاب، آن را مورد تأیید مدیریت استان دانست و در مجموع عملکرد آبفای استان را مثبت ارزیابی کرد.

سرمست همچنین سرعت عمل شرکت آب و فاضلاب استان در اجرای پروژه‌ها را قابل‌تقدیر دانست و گفت: پروژه‌های این شرکت را که بنده کلنگ زنی کرده‌ام بر اساس زمان‌بندی اعلامی به اجرا رسیده و معمولاً تأخیری در آن وجود ندارد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار