رئیس قوه قضائیه خطاب به نخست وزیر عراق گفت: لغو روادید، می‌تواند در تسهیل امر زیارت مؤثر باشد و انتظار ما این است که این کار با همت و تلاش شما صورت گیرد.
کد خبر: ۹۳۹۵۶۴
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸ 10 February 2021

درخواست رئیسی از مصطفی الکاظمی برای پیگیری لغو روادید ایران و عراق

به گزارش تابناک سمنان آیت الله سید ابراهیم رئیسی در ادامه سفر خود به عراق شامگاه سه شنبه 21 بهمن ماه با مصطفی الکاظمی نخست وزیر این کشور دیدار کرد و انتخاب عراق به عنوان اولین مقصد سفر خارجی اش در دوران تصدی مسئولیت دستگاه قضا را نشانگر اهمیت روابط دو کشور دانست.

رئیس قوه قضاییه در دیدار با نخست وزیر عراق، با تقدیر از تصمیم عراق برای اخراج نیرو‌های آمریکایی از این کشور، زمان بندی برای اجرای مصوبه پارلمان عراق را لازم دانست.

رئیس دستگاه قضا با تقدیر از مواضع دولت عراق در قبال تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران تأکید کرد: تحریم‌ها هیچ گاه ملت ایران را متوقف نکرده است و ما ان شاءالله این تحریم‌ها را خنثی خواهیم کرد.

رئیسی در ادامه سخنانش به بیان پنج نکته محوری در خصوص تعاملات حقوقی و قضایی بین ایران و عراق پرداخت و یکی از این مسائل را تسهیل امر زیارت عتبات عالیات در عراق توسط زوار ایرانی عنوان کرد که مورد تأکید مقامات دو کشور بوده است.

رئیس قوه قضاییه خطاب به الکاظمی گفت که لغو روادید، می‌تواند در تسهیل امر زیارت مؤثر باشد و انتظار ما این است که این کار با همت و تلاش شما صورت گیرد.

رئیسی همچنین با اشاره به موضوع زندانیان ایرانی محبوس در عراق به موافقت مقام معظم رهبری با عفو زندانیان عراقی در ایران که واجد شرایط آزادی هستند اشاره و ابراز امیدواری کرد هر چه سریع‌تر زمینه آزادی ایرانیان زندانی در عراق خصوصاً آن‌ها که به دلیل اقامت یا ورود غیرمجاز به این کشور بازداشت شده اند، فراهم شود و این افراد به آغوش خانواده هایشان بازگردند.

رئیس دستگاه قضایی کشورمان همچنین در خصوص اراده جمهوری اسلامی ایران برای مبارزه با فساد و همکاری با عراق جهت استرداد مجرمین اظهار داشت: جمهوری اسلامی بر همکاری‌های حقوقی و قضایی با عراق در خصوص تردد اتباع دو کشور و افزایش و تسهیل مبادلات تجاری تأکید دارد.

رئیسی در خصوص پیگیری حقوقی پرونده ترور سرداران شهید جبهه مقاومت نیز خاطر نشان کرد: مجازات آمرین و مجرمینی که این جنایت را مرتکب شده اند، برای آینده ایجاد بازدارندگی خواهد کرد.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: آمریکا با ترور شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس حاکمیت، سیادت و قوانین عراق را نقض کرده و ما تأکید داریم این پرونده هر چه سریع‌تر با همکاری ایران و عراق به نتیجه بایسته برسد.

رئیس قوه قضائیه سلام رهبر معظم انقلاب را به ملت و دولت عراق ابلاغ کرده و برای ملت عراق آروزی اعتلا و پیشرفت و برای دولت عراق آرزوی اقتدار و موفقیت کرد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار