یکی از اصلی‌ترین لوازم دستیابی به اهداف و آرمان های انقلاب و نیل به تمدن نوین اسلامی به تصریح رهبر فرزانه انقلاب حضور نسل جوان مؤمن و انقلابی در صحنه است
کد خبر: ۹۳۹۴۸۵
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۶ 10 February 2021

یکی از اصلی‌ترین لوازم دستیابی به اهداف و آرمان های انقلاب و نیل به تمدن نوین اسلامی به تصریح رهبر فرزانه انقلاب حضور نسل جوان مؤمن و انقلابی در صحنه است، چرا که تجربه چند دهه اخیر اثبات کرده که اعتماد و تکیه بر ایمان و توان #جوانان (جوانان نسل اول و دوم که در پیروزی انقلاب و تعیین سرنوشت جنگ در دفاع مقدس بسیار اثرگذار بودند) در بزنگاه های حساس بسیار تعیین کننده و راهگشا بوده است و هرگاه جوانان در عرصه های گوناگون حضور پیدا کردند منشأ تغییرات عظیمی شدند که بحمدلله روز به روز بر شمار آنان افزوده می شود.

به همین دلیل #جوانگرایی سال هاست که در لیست کلید واژه های مهم و پرکاربرد بیانات مقام معظم رهبری، قرار گرفته است.
لیکن متأسفانه عده ای از ابتدای پیروزی انقلاب عادت به تفسیر به رأی نمودن بیانات امامین انقلاب(امام خمینی و امام خامنه ای) در راستای تامین منافع حزبی یا شخصی خود داشته و دارند، تا جایی که چنین تفاسیر نابجایی بارها اعتراض و ناراحتی امامین انقلاب و نیروهای انقلابی را بدنبال داشته است.

یکی از مصادیق تفسیر به رأی ها، موضوع #جوانگرایی و روی کار آمدن #دولتجوانانقلابی است. کلید واژه ای که بارها موضوع بیانات رهبر فرزانه انقلاب قرار گرفته است، لیکن عده ای اصرار دارند که منظور معظم له از جوانگرایی را در روی کار آمدن رئیس جمهور جوان منحصر کنند.
و حال آنکه رهبر معظم انقلاب در ارتباط تصویری با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی به صراحت منظور خود از #دولتجوانانقلابی را بیان داشتند: «من البتّه -همچنانکه قبلاً هم در سال گذشته تأکید کردم و مکرّر هم گفته‌ام- به دولت جوان و حزب‌اللهی معتقدم و به آن امیدوارم و البتّه دولت جوان صرفاً به معنای این نیست که باید یک رئیس‌دولت جوان، آن هم مثلاً جوان به معنای ۳۲ ساله داشته باشد؛ نه، دولت جوان، [یعنی] یک دولت سرِ پا و بانشاط و آماده‌ای که در سنینی باشد که بتواند تلاش کند و کار بکند و خسته و از کارافتاده نباشد؛ منظور این است. بعضی‌ها تا سنین بالا هم به یک معنا جوانند؛ حالا همین شهید عزیزی که شما از او اسم بردید -شهید سلیمانی، و بنده شب و روز به یاد او هستم- شصت و چند سال سنّش بود، ایشان که خیلی جوان نبود؛ اگر دَه سال دیگر هم زنده می‌ماند و بنده زنده می‌ماندم و بنا بود که من مشخّص بکنم، او را در همین جا نگه می‌داشتم، یعنی کنار نمی‌گذاشتم او را که جوان هم نبود. بنابراین بعضی اوقات افرادی که در سنین جوانی هم نیستند، کارهای جوانانه‌ خوبی را می‌توانند انجام بدهند. به ‌هر حال به نظر من علاج مشکلات کشور، دولت جوان حزب‌اللهی و جوان مؤمن است که می‌تواند کشور را از راه‌های دشوار عبور بدهد.»

بنابر متن صریح بیانات معظم له، اهمیت حضور افراد باتجربه و کارآزموده در مناصب کلیدی از جمله ریاست قوه مجریه، در نظر ایشان کاملا هویداست.
همچنین با در نظر گرفتن شرایط بحرانی و حساس کنونی، سپردن امور اجرایی کشور به فردی که هم صاحب دانش و تخصص لازم در زمینه #علماقتصاد ، بعنوان اصلی ترین مشکل کشور و هم دارای تجربیات ارزنده در خصوص #مدیریتبحران در چالش های امنیتی و معتقد و عامل به )#مدیریتجهادی در مقابل #مدیریتمحفلی باشد، امری عقلانی و ضروری است.

 از آنجایی که اعتماد مردم قربانی عملکرد نامطلوب دولت فعلی و دولت های گذشته شده، دیگر جایی برای اشتباه و ضعف عملکردی و ناکارآمدی دولت آینده باقی نمی ماند.
لذا با توجه به ویژگی هایی که بیان شد، بنظر می رسد «دکتر محسن رضایی» علاوه بر ویژگی های مذکور، مقتدرترین و کارآزموده ترین و با تجربه ترین فرد در میان نامزدهای احتمالی انتخابات #ریاست_جمهوری۱۴۰۰ می باشد که نه تنها معتقد به #جوانگرایی است، بلکه هیچ فردی به اندازه وی عامل به این شعار نبوده است.
#محسن_رضایی تنها فردیست که می تواند با در آمیختن علم و تجربه ای که در اختیار دارد همچون دفاع مقدس با تکیه بر توان و بکارگیری نیروی #جوانان، بار دیگر کشور را از بحران های کنونی و پیش رو نجات دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار