کد خبر: ۹۳۹۳۲۳
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰ 09 February 2021

 استاندار آذربایجان‌شرقی با تبیین و تشریح عملکرد دولت تدبیر و امید گفت: صادرات استان از ۲ میلیارد دلار در سال ۱۳۹۲ با افزایش ۶۰ درصدی به ۳.۲ میلیارد دلار در سال ۱۳۹۸ رسید.

محمدرضا پورمحمدی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اقدامات انجام شده در طول دولت یازدهم و دوازدهم در حوزه های اقتصادی، تولیدی، صنعتی و کشاورزی استان، افزود: در این مدت می توان به ایجاد واحدهای تولیدی جدید، توسعه و افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی، احیای واحدهای راکد تولیدی، ایجاد شهرک ها و نواحی صنعتی تخصصی، ایجاد شهرک فناوری، ایجاد مراکز خدمات فناوری و کسب و کار اشاره کرد.
وی اضافه کرد: صدور سه هزار و ۲۳۴ فقره پروانه بهره برداری، ایجاد ۱۲ شهرک و نواحی صنعتی، راه اندازی ۲ شهرک صنعتی تخصصی و یک شهرک فناوری و ایجاد ۲ مرکز خدمات فناوری و کسب و کار از دیگر دستاوردهای دولت تدبیر و امید در استان است.
پورمحمدی با اشاره به مقایسه آماری عملکرد دولت تدبیر و امید با عملکرد دولت‌های قبل در سال ۱۳۹۲ و قبل از آن گفت: تعداد پروانه‌های بهره برداری صادره در حوزه صنعت از تعداد یک هزار و ۱۹۸ فقره به تعداد سه هزار و ۲۳۴ فقره، تعداد شهرک ها و نواحی صنعتی در دست بهره‌برداری از ۳۶ شهرک به ۴۸ شهرک و ظرفیت تولید فولاد از ۹ میلیون تن به ۱۲ میلیون تن افزایش یافته است.
پورمحمدی با اشاره به پیگیری های انجام شده برای راه اندازی مجدد بازارچه مرزی نوردوز، گفت: راه اندازی این بازارچه افزایش صادرات، ایجاد اشتغال برای ساکنان مناطق مرزنشین و معرفی محصولات تولید داخلی را به دنبال خواهد داشت.
استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به نظارت ها و پیگیری های امور مربوط به گندم، آرد و نان دراستان افزود: تهیه شیوه‌نامه درجه بندی نانوایان و تولید نان چندغله، سامان‌دهی و تعیین تکلیف ۶۰۰ واحد نانوایی غیرمجاز و جلوگیری از خروج آرد از شبکه مصرف از جمله اقداماتی است که در این حوزه انجام شده است.
پورمحمدی با اشاره به تهیه و توزیع کالا و مایحتاج عمومی و رسیدگی به امور مرتبط تنظیم بازار کالا و خدمات استان گفت: تصویب و نظارت بر قیمت‌های کالاهای اساسی مشمول قیمت‌گذاری، نظارت بر عرضه کالای اساسی، جلوگیری از قاچاق کالا و نظارت بر نحوه توزیع کالاهای تنظیم بازاری در استان انجام شده است.
وی پیگیری مشکلات واحدهای تولیدی بخش صنعت و معدن و شهرک‌های صنعتی، ایجاد خوشه‌های کسب و کار، ایجاد کلینیک‌های کسب و کار، پیگیری برای تامین زیرساخت های مورد نیاز شهرک های صنعتی را از دیگر اقدامات انجام شده در دولت تدبیر و امید عنوان کرد.

وی گفت: در راستای انطباق فعالیت‌های اقتصادی استان با اهداف و خط و مشی‌های توسعه ملی و منطقه‌ای برنامه‌های یکساله تدوین شده از سوی دستگاه‌های اقتصادی استان موجب نظام مند کردن و بهبود عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان در حوزه‌های اقتصادی شد.
استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: به منظور سازمان‌دهی و پیگیری برنامه‌های مربوط به توسعه صادرات آذربایجان شرقی گمرکات استان به دستگاه X-ray تجهیز و فعالیت گمرک جلفا شبانه‌روزی شده و برنامه صادراتی سالانه از سال ۱۳۹۷ نیز تدوین گردید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :