مدیرکل امور اقتصاد و دارایی بوشهر:
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان بوشهر گفت: تنها ۴۰ درصد از دارندگان سهام عدالت در بوشهر که روش مدیریت غیر مستقیم سهام را برگزیده‌اند، در سامانه سجام ثبت نام کرده‌اند.
کد خبر: ۹۳۹۲۹۰
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴ 09 February 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک بوشهر، رسول زارعی بیان کرد: این میزان نسبت به دیگر استان‌ها کمتر است و فرایند استفاده از مزایای سهام عدالت را در استان بوشهر به تعویق می‌اندازد.

وی اضافه کرد: تاکنون نزدیک به ۱۵۰ هزار نفر از ۳۷۴ هزار سهام‌دار بوشهری که روش غیر مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده‌اند، در سامانه سجام ثبت نام شده‌اند و لازم است همه مشمولان برای ثبت‌نام در این سامانه اقدام کنند تا امکان انجام باقی‌مانده اقدامات تا پایان بهمن ماه فراهم و فعالیت شرکت برای سهامداران استان نیز همزمان با سایر استان‌ها آغاز شود.

زارعی با بیان اینکه درصورتی که این سهام‌داران در سامانه سجام احراز هویت نشوند، سود سهام به آنها تعلق نمی‌گیرد، ادامه داد: برای برگزاری مجمع شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان بوشهر، انتخاب اعضای هیات مدیره و تصمیم‌گیری‌های کلیدی در این زمینه، لازم است ۷۵ درصد از دارندگان سهام عدالت روش غیرمستقیم در این سامانه ثبت‌نام کنند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان بوشهر تاکید کرد: باتوجه به شیوع ویروس کرونا، بهتر است سهامداران در صورت امکان از روش غیر حضوری برای ثبت‌نام در سامانه سجام اقدام کنند.

وی اعلام کرد: سرمایه شرکت استانی برای ورود به بورس چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان است و در زمان حاضر افزایش سرمایه شرکت سرمایه‌گذاری استان بوشهر در اداره کل ثبت اسناد و املاک به ثبت رسیده و سهام این شرکت (با نماد وسبوشهر) در بازار بورس و اوراق بهادار قابل معامله است.

زارعی گفت: همه دارندگان سهام عدالت می‌توانند با مراجعه به سایت اینترنتی setan.seo.ir برای انتخاب در هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری استانی تا پایان سال جاری ثبت‌نام کنند.

وی افزود: همچنین افرادی که سهام‌دار نیستند نیز در صورتی که تا قبل از برگزاری انتخابات هیات مدیره سهام شرکت سرمایه‌گذاری استان بوشهر را بخرند، می‌توانند برای ثبت نام در این هیات مدیره اقدام کنند.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان بوشهر اضافه کرد: بر اساس اعلام سازمان خصوصی سازی، افرادی که روش سهام‌داری مستقیم را انتخاب کرده‌اند نیز می‌توانند با مراجعه به سایت برای انتخابات هیأت مدیره نام نویسی کنند.

زارعی عنوان کرد: دریافت کد معاملاتی بورس اوراق بهادار و امکان خرید و فروش سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی و شرکت در هیات مدیره آنها، امکان خرید سهام‌ تحت عنوان " عرضه اولیه" و استفاده از خدمات کارگزاری‌ها از مزایای احراز هویت در سامانه سجام است.

وی یادآورشد: از مجموع ۴۹ میلیون سهام عدالت توزیع ‌ شده در کشور، ۶۱۰ هزار و ۷۲۵ سهم به خانوارهای استان بوشهرتعلق گرفته است و ۳۹ درصد دارندگان سهام روش مستقیم را انتخاب کرده که معادل ۲۳۶ هزار نفر است و ۶۱ درصد معادل ۳۷۴ هزار نفر نیز شیوه غیرمستقیم را برای مدیریت سهام خود برگزیده‌اند.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان بوشهر گفت: سهام‌دارانی که روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده‌اند می‌توانند با استفاده از کد بورسی که از کارگزاری‌های بورس دریافت کرده‌اند، در بخش سهام عدالت، اقدام به فروش ۶۰ درصد از سهم خود کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار