خبر سرمایه‌گذاری ۱.۵ میلیارد دلاری تسلا در بیت کوین باعث شد ارزش این ارز مجازی رکورد زده و از ۴۴ هزار دلار فراتر رود.
کد خبر: ۹۳۹۱۸۳
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۹ 09 February 2021

بیت کوین از 44 هزار دلار گذشت

به گزارش تابناک سمنان به نقل از راشا تودی، بزرگترین ارز مجازی دنیا در روز دوشنبه به دنبال انتشار این خبر که تسلا 1.5 میلیارد دلار در این سرمایه مجازی سرمایه‌گذاری کرده و آن را به عنوان یک شیوه پرداخت قبول می‌کند، از 44 هزار دلار گذشت.

 ارزش بیت کوین 15 درصد افزایش یافته و به 44141 دلار رسیده است. این ارز مجازی در ساعت 15:04 به وقت گرینویچ 43756 دلار معامله شد.

تسلا، شرکت آمریکایی سازنده خودروهای الکتریکی در روز دوشنبه اعلام کرد 1.5 میلیارد دلار بیت‌کوین خریداری کرده است و احتمالاً در آینده نزدیک این ارز مجازی را به عنوان یک شیوه پرداخت قبول می‌کند.

 به این ترتیب، تسلا اولین خودروساز بزرگ است که بیت کوین را به عنوان یک شیوه پرداخت می پذیرد. این شرکت اعلام کرد دلیل خرید بیت کوین به دست آوردن انعطاف پذیری بیشتر جهت متنوع کردن و به حداکثر رساندن سود نقدینگی آن بوده است.

الون ماسک، موسس تسلا، اخیراً گفته بود درست است که دیر رسیده ولی حالا یکی از حامیان ارز دیجیتال بیت کوین است: «من باید هشت سال پیش بیت کوین می‌خریدم. در حال حاضر فکر می‌کنم بیت کوین چیز خوبی است و یکی از حامیان آن هستم».

بیشتر بخوانید

سهام تسلا دو درصد افزایش یافت. این شرکت به سرمایه گذاران در مورد بی ثباتی قیمت‌ بیت‌کوین هشدار داده است.

دوست داران بیت کوین این سرمایه دیجیتال را محافظی در برابر تورم می دانند چون این نگرانی وجود دارد که بسته کمکی 1.92 تریلیون دلاری بایدن اقتصاد را با چالش بیشتری مواجه کند.

بیل میلر، سرمایه‌گذار مشهور آمریکایی، طرح خود برای سرمایه گذاری 400 میلیون دلاری در بیت کوین پرده برداشته است.

 تحلیلگران عقیده دارند یکی از دلایل رشد ارزهای مجازی توجه شخصیت‌های معروف مثل الون ماسک به آن بوده است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار