محسن خباز افزود: تا اینجای کار بیشترین اکران به ترتیب مربوط به فیلم‌های شیشلیک، ابلق، بی همه چیز و تی تی بوده که از بیشترین اقبال و فروش و استقبال مردمی برخوردار و در صدر جدول پرفروش‌ها قرار گرفتند و تی تی و مصلحت نیز در جایگاه بعدی قرار دارند.
کد خبر: ۹۳۹۱۴۸
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۰ 09 February 2021

تابناک فارس به نقل از تسنیم: بیستمین جشنواره فیلم فجر شیراز که از 15 بهمن آغاز شد، در حالی به روزهای آخر خود نزدیک می‌شود که با وجود حذف فروش گیشه‌ای به سبب شرایط کرونایی و محدودکردن بلیط‌فروشی این رویداد هنری به سامانه های www.irantic.com ، cinematicket.org و همچنین www.gisheh7.ir و تعیین سقف ظرفیت 30 درصدی برای سالن‌های نمایش، آمارها نشانگر استقبال بسیار پرشور شیرازی‌ها به این رویداد است.

قصد داریم رویدادهای هنری را مستقل و بومی در شیراز برگزار کنیم

در این خصوص بهروز مرامی، معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز ضمن اشاره به شیوع کرونا و متفاوت بودن شرایط حاکم بر جشنواره فیلم فجر امسال در کشور گفت: با وجود شرایط خاصی که امسال پیش آمد و منجر به برگزاری جشنواره با 30 درصد ظرفیت سالن‌ها و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی و برخی محدودیت‌های دیگر شد اما فروش جشنواره نسبتاً مطلوب و حتی فراتر از پیش‌بینی‌های اولیه بود.

مرامی ضمن ابراز خرسندی از برگزاری موفقیت‌آمیز این رویداد در شیراز گفت: در بخش اصلی و رقابتی این جشنواره در تهران بیش از 25 فیلم در سودای رقابت جهت دریافت سیمرغ قرار گرفت و شیراز نیز با 16 عنوان فیلم در 3 نوبت اولیه و 1 اکران فوق‌العاده میزبان نمایش فیلم جشنواره فیلم فجر شد.

وی افزود: با شروع شیوع کرونا ما با تعطیلی و وقفه‌ای حدوداً ده ماهه در استفاده از فضای سینماها مواجه بودیم که البته بخشی از این تعطیلی بر اساس محدودیتهای ستادملی یا استانی کرونا بود و بخش دیگر نیز بنا به تصمیم سینماداران، تهیه کنندگان یا فیلمسازان بود که کم کم و با آبی و زرد شدن وضعیت شهرها و بهبود نسبی اوضاع، فضای فرهنگی هنری رونق نسبی یافته و فعالیت‌ها آغاز شد تا اینکه قطار فعالیت‌های فرهنگی و هنری به جشنواره فیلم فجر رسید.

 

مرامی افزود: جشنواره فیلم فجر امسال تجربه بسیار خوبی برای اهالی هنر بود و با وجود محدودیت‌های مورد اشاره و همچنین هراس مردم از حضور در فضاهای سربسته، شاهد استقبال بسیار خوب علاقه‌مندان در چند روز اخیر با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بودیم و حین پخش فیلم نیز علاوه بر فاصله گذاری اجتماعی، مراحل ضدعفونی بین سانس‌ها انجام گرفت.

وی در ادامه افزود: شیراز همواره از نظر کمی و کیفی در برگزاری همزمان جشنواره فیلم فجر پس از تهران با اقتدار پیشتاز برگزاری این رویداد بوده و به همین سبب بنا داریم از ظرفیت‌های این شهر جهت برگزاری جشنواره های سینمایی و هنری، بومی و استانی در سال‌های آتی استفاده کنیم.

جشنواره فیلم فجر امسال از انضباط خوبی برخوردار بود

در ادامه مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری شهر آفتاب به عنوان مجهز و فاخرترین مجموعه سینمایی کشور گفت: امسال با 16 فیلم که همگی از بخش رقابتی جشنواره فیلم فجر یا همان سودای سیمرغ جهت اکران در شیراز برگزیده شده بودند جشنواره را شروع کردیم و 48 اکران اولیه در نظر گرفتیم که 16 عدد آن در سینما ایران و 32 عدد در هنرشهر آفتاب در حال اکران است و 12 سانس فوق‌العاده نیز اعلام شد.

محسن خباز افزود: تا اینجای کار بیشترین اکران به ترتیب مربوط به فیلم‌های شیشلیک، ابلق، بی همه چیز و تی تی بوده که از بیشترین اقبال و فروش و استقبال مردمی برخوردار و در صدر جدول پرفروش‌ها قرار گرفتند و تی تی و مصلحت نیز در جایگاه بعدی قرار دارند.

خباز افزود: به سبب محدودیت‌های کرونایی با وجود تنوع سالن‌های سینمایی نتوانستیم تکاپوی استقبال گسترده مردم را بدهیم ولی نکته حائز اهمیت جشنواره فیلم فجر امسال این بود که دبیرخانه جشنواره امسال با انضباط خاصی این رویداد را برگزار نمود و برنامه‌ها طبق روال برگزار شد و فیلمی نبود که دچار مشکل شود یا محتوای آن دیر به دست ما برسد.

وی در ادامه در خصوص اکران‌های پیش‌روی مخاطبان در روزهای آتی گفت: 21 بهمن سینما ایران در ساعت 15:30 میزبان رمانتیسم عماد و طوبا اثر کاوه صباغ زاده و از ساعت18:30 نیز شاهد فیلم یدو به کارگردانی مهدی جعفری خواهد بود و مامان آرش انیسی و تک تیرانداز علی غفاری نیز در آخرین روز این جشنواره در همین سینما و به ترتیب در ساعات 15:30 و 18:30 اکران خواهد شد.

خباز بیان کرد: در مجموعه فرهنگی سینمایی هنر شهرآفتاب نیز منصور ساختۀ سیاوش سرمدی، مصلحت اثر حسین دارابی و شیشلیک محمدحسین مهدویان 21 بهمن ماه ساعت15:30 دقیقه و روزی روزگاری آبادان اثر حمیدرضا آذرنگ و مامان ساختۀ آرش انیسی و ابلق نرگس آبیار نیز در ساعت 18:30 به نمایش در خواهد آمد.

هنرشهر آفتاب در روز آخر نیز از ساعت 15:30 میزبان نمایش ابلق نرگس آبیار و منصور ساخته ی سیاوش سرمدی و بی همه چیز اثری از محسن قرایی خواهد بود و از ساعت 18:30 نیز میزبان نمایش یدو مهدی جعفری و رمانتیسم عماد وطوبا ساخته کاوه صباغ زاده و تی تی کاری از آیدا پناهنده خواهد بود.

در همین رابطه از چندتن از تماشاگران این رویداد یا فعالان هنری استان نیز سوالاتی پرسیدیم. ابتدا الهه جوادی جهرمی به خبرنگار ما گفت: با اینکه مهندسی اقتصاد کشاورزی و روان‌شناسی خوانده اما همیشه اخبار و احوالات حوزه فرهنگ و سینما و هنر را دنبال می‌کند و خود نیز تجربه فعالیت‌های هنری مثل تصویرگری و هنرهای نمایشی و تئاتر را دارد و برای وی که سابقه فعالیت هنری دارد، جشنواره فیلم فجر یا رویدادهای هنری فرصتی بسیار خوب برای ارتباط با فضای هنری است.

این فعال حوزه سینما و تئاتر کودک در فارس در ادامه ضمن ابراز امیدواری به حضور مستقل شیراز در سال‌های آتی شیراز در حیطه برگزاری فستیوال‌های هنری با اشاره به اینکه کرونا فرصتی بود که امکان اجتماعات و دورهمی‌‌های فرهنگی و هنری را از هنرمندان گرفت گفت: اما همین مساله سبب شد مسوولین توجه بیشتری به زیرساخت‌های فرهنگی و تجهیز واحدهای فرهنگی معطوف کنند.

شاهد پارسا نیز که خود را از فیلم‌بین های حرفه ای می‌داند ضمن تحسین تجهیزات و فضاهای سینمایی شیراز برای اکران فیلم‌های جشنواره فجر معتقداست: این جشنواره فرصت بسیاری خوبی برای تبادل تجارب و آشنایی مبتدیان این حیطه با آثار حرفه ای سینمایی و در واقع تجربه ای تازه است.

شایان ذکر است بیستمین جشنواره فیلم فجر شیراز که همزمان با سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر تهران برگزار می‌شود، از ابتدای دهه فجر همزمان با تهران در سینما ایران و مجموعه هنرشهرآفتاب شیراز در دو سانس 15:30 و 18:30 به نمایش فیلم‌های سینمایی تازه اکران شده می‌پردازد که از میان 16 فیلم برگزیده برای شیراز، فیلم زالاوا برای گروه سنی 9+ سال، ستاره بازی مخصوص سنین 12+ سال و ابلق برای سنین 15+ سال پخش خواهد شد.

برچسب ها: جشنواره ، فیلم فجر ، شیراز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار