در مراسم رونمایی از پوستر «أین عمار» در یزد مطرح شد؛
مراسم بزرگداشت چهلمین روز رحلت علامه محمدتقی مصباح یزدی و رونمایی از پوستر معرفی کتاب‌های برجسته این عالم بزرگ با عنوان «أین عمار» با حضور شخصیت‌های برجسته دینی، شاگردان علامه مصباح یزدی و مسئولان نهاد به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۸۸۸۰
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳ 08 February 2021

 آیت‌الله «سیدکاظم مدرسی» امام جمعه بخش مرکزی یزد در این مراسم که به صورت محدود و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در یزد برگزار شد، ضمن گرامیداشت ایام‌الله دهه مبارک فجر، بیان کرد: این مراسم برای بزرگداشت شخصیت علامه مصباح یزدی که به حق یکی از بزرگ‌ترین نظریه‌پردازان و ایدئولوگ‌های نظام اسلامی بود برگزار شده است تا بتوانیم بخش‌هایی از شخصیت علمی و معنوی این مرد بزرگ را مرور کنیم.

وی با تشریح مؤلفه‌های نظام دینی و شرایط تشکیل نظامات الهی، بیان کرد: از مهم‌ترین ویژگی‌های نظام دینی، پذیرش مسئولیت معنوی برای هدایت جامعه به توحید، قرآن، معاد و امور غیبی است. نظام دینی وظیفه دارد جامعه را به سمت امور الهی و نورانیت سوق دهد.

وی افزود: دیگر ویژگی یک نظام دینی، پاسداری از ارزش‌های انسانی، اسلامی و اخلاقی است که طبعاً این امر نیز باید همراه با نظارت باشد که مصداق بارز این نظارت، امر  به معروف و نهی از منکر است.

مؤسس و متولی حوزه علمیه مدینه‌العلم کاظمیه تأکید کرد: البته این موضوع به این معنی نیست که در نظام ما که یک نظام دینی برگرفته از تعالیم قرآن و اهل‌بیت است، همه دستورات دینی صد در صد اجرا می‌شود و از طرف دیگر نباید این موضوع القا شود حالا که در برخی بخش‌ها دچار مشکلاتی هستیم، پس اساساً نظام دینی و اسلامی ناکارآمد است و باید آن را کنار گذاشت.

وی تصریح کرد: هیچ حکومت دینی از ابتدای تاریخ تاکنون نیامده است که بشود ادعا کرد در رسیدن به اهداف الهی خودبه طور کامل موفق بوده است، حتی در حکومت پنج ساله امیرالمؤمنین نیز که شخصیتی بی‌نظیری همچون علی‌بن ابی‌طالب(ع) در رأس آن بود، برخی مشکلات و ناکارآمدی‌ها وجود داشت.

آیت‌الله مدرسی با تأکید بر اینکه با وجود برخی مشکلات، سمت و سوی نظام اسلامی ما درست و در مسیر تحقق اهداف الهی است، گفت: حفظ چنین نظامی همان‌گونه که امام راحل فرمودند، از اوجب واجبات است و برای تحقق اهداف الهی آن باید از آبرو، مال، جان و حیثیت خود گذشت.

وی اظهار کرد: البته حکومت دینی و برقراری قوانین اسلامی منهای حاکم الهی مردود است و به نتیجه نمی‌رسد، چراکه حکومت دینی باید در راس آن امامی به تمام معنا شایسته قرار داشته باشد و اساساً افتخار شیعه این است از صدر اسلام پیوسته دنباله‌رو چنین رهبرانی بوده است که حتی دشمنان و مخالفان نیز به مناقب آنان اعتراف کرده و می‌کنند.

این استاد حوزه با بیان اینکه این‌چنین نظامی که قوانین اسلامی را شاکله حکومت خود کرده و رهبری الهی و معنوی در رأس آن است، نیازمند حارسان و ایده‌پردازانی مؤمن، شجاع و حاضر در صحنه است، تصریح کرد: علامه مصباح یزدی یکی از شایسته‌ترین و عمارگونه‌ترین شخصیت‌هایی بود که در پیش و پس از پیروزی انقلاب اسلامی، کمر به حراست از ارزش‌های نظام اسلامی و مبارزه با انحرافات و تفکرات التقاطی بسته بود.

وی با تبیین برخی ویژگی‌های شخصیت علمی، مبارزانی و معنوی آیت‌الله مصباح بیان داشت: وی انسانی شجاع، بصیر، مظلوم و در صحنه حراست از ارزش‌های ناب اسلامی بود و تألیفات متعدد و ممتاز و همچنین سخنرانی‌های روشنگرانه ایشان به معنای واقعی کلمه در خدمت اسلام و دفاع از ارزشی‌های دینی و اسلامی بود.

آیت‌الله مدرسی همچنین به مبارزات پیش از انقلاب آیت‌الله مصباح اشاره کرد و گفت: بنده از سال ۵۳ که در قم در جلسات مباحثه ایشان حضور می‌یافتم، شاهد آن بود که علامه بر خلاف نظر برخی که تنها بر مبارزه با طاغوت تمرکز داشتند، علاوه بر فعالیت‌های مبارزانی با رژیم شاه، در صف مقدم مبارزه با تفکرات التقاطی و انحرافی برخی گروه‌های به ظاهر مبارز نظیر گروهک فرقان بود، جریاناتی که بعدها به دلیل همین تفکرات باطل، در سالهای نخستین انقلاب دست به ترور بزرگان نظام زدند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار