ساعات طولانی کار و تلاش در طول روز استرس و خستگی زیادی را به افراد تحمیل می‌کند. این میزان کار و مسئولیت فرساینده نیز دیر یا زود صدمات زیادی را به انسان وارد می‌کند. برای پیشگیری از این مشکلات ما چند روغن معطر و آرامش‌بخش را پیشنهاد می‌کنیم که به آرامش جسمی و روحی بعد از ساعات طولانی کار و تلاش کمک می‌کنند.
کد خبر: ۹۳۸۷۶۱
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۴ 07 February 2021

خوشبختانه امروزه اسانس‌های روغنی جایگاه خود را پیدا کرده و شما می‌توانید با صرف زمان مشخصی در روز از فواید آن‌ها استفاده کنید. کافی است بعد از برگشت به منزل خودتان را از مشغله‌های کاری دور کرده و چند دقیقه را صرفاً به خودتان و آرامشتان اختصاص دهید. با ما باشید تا بیشتر با این روغن‌های معطر و آرامش‌بخش و روش‌های استفاده از آن‌ها آشنا شوید.

چرا بعد از کار باید بدن را به آرامش رساند
همه ما در طول روز ساعاتی را در اداره و محل کارمان مشغول انجام وظایف هستیم و مهم است که یاد بگیریم بعد از برگشت به خانه ذهنمان را خالی کنیم. یادتان باشد که زندگی فقط کار نیست و همه ما زندگی اجتماعی و خانوادگی داریم که باید بخشی از زمانمان را به آن اختصاص دهیم. زمانی که آرامش بیشتری داشته باشید بدون شک روابط خانوادگی و اجتماعی بهتری نیز خواهید داشت. چون خوش خلق بودن به ایجاد ارتباط مناسب و خوب با دیگران کمک می‌کند. بنابراین لازم است که تلاش خود را برای دفع تنش‌های روزمره و رسیدن به آرامش لازم برای ادامه زندگی روزمره به کار بگیرید.

چگونه تنش‌ها را کم کنیم؟
اعتیاد به کار مشکلی است که گاه بدون اینکه متوجه باشیم در دام آن گرفتار می‌شویم. قبل از هر کاری باید این اعتیاد و مشغله‌ها به رسمیت شناخته شود و سپس نسبت به رفع آن اقدام شود. برای رسیدن به این مرحله لازم است که گام به گام پیش بروید:
اسطوخودوس یک گیاه معطر و آرامبخش طبیعی است که بعد از ساعات کاری و یا هر زمان که احساس استرس و تنش دارید به کمکتان می‌آید. خوشبختانه روغن اسطوخودوس با دیگر روغن‌های معطر به خوبی ترکیب می‌شود


تلفن‌ها خاموش
بعد از رسیدن به منزل خود را از تلفن‌های هوشمندتان دور نگه دارید. کافی است تلفنتان را خاموش کنید تا روح و روانتان به آرامش نزدیک شود. خواهید دید که دغدغه ذهنی‌تان کمتر خواهد شد.

مدیتیشن
مدیتیشن یک فعالیت مفید ذهنی برای رسیدن به آرامش است. با کمک فعالیت‌های تنفسی روح استراحت کرده و به آرامش می‌رسد.

ورزش‌های کششی
فشارهای روحی به عضلات نیز سرایت کرده و باعث کوفتگی آن‌ها می‌شود. با انجام حرکات کششی می‌توانید بدنتان را آرام کرده و بهتر بخوابید.

شام سبک
برای شام از مواد غذایی سبک استفاده کنید چون زودهضم هستند و با مصرف آن‌ها خواب راحتی تجربه خواهید کرد. از دیر شام خوردن بپرهیزید و قبل از خواب محیط آرامی را فراهم کنید.

روغن‌های معطر و آرامش‌بخش در خدمت آرامش بعد از ساعات کاری

اسطوخودوس
اسطوخودوس یک گیاه معطر و آرامبخش طبیعی است که بعد از ساعات کاری و یا هر زمان که احساس استرس و تنش دارید به کمکتان می‌آید. خوشبختانه روغن اسطوخودوس با دیگر روغن‌های معطر به خوبی ترکیب می‌شود.

یاسمن (جاسمین)
یاسمن یکی از گیاهان معطر است که بخصوص در بین خانم‌ها طرفداران زیادی دارد. این گیاه علاوه بر بوی خوش خواص درمانی نیز دارد و بخصوص برای آرامش دستگاه عصبی فوق‌العاده عمل می‌کند. البته از این گیاه برای افزایش میل جنسی نیز استفاده می‌شود. به‌ویژه زمانی که استرس هر فردی را وادار می‌کند تا به سمت درمان‌های شیمیایی روی بیاورد.

چوب صندل
چوب صندل نیز یکی از گیاهان فوق‌العاده است که اخیراً روغن آن در فضاهایی که تمرینات آرامبخش انجام می‌شود بسیار استفاده می‌شود. حتی اگر علاقه‌ای به انجام یوگا نداشته باشید بدون شک از عطر این گیاه خوشتان خواهد آمد. چون عطر آن باعث آرامش و بهبود شرایط روحی می‌شود.

بابونه
اسانس روغنی بابونه باعث آرامش روحی و جسمی می‌شود. این گیاه قدمی‌ترین داروی مورد استفاده بشر بوده و عطر ملایم آن با روغن‌های معطر دیگر به راحتی ترکیب می‌شود.

پرتقال
اسانس روغنی پرتقال نه تنها خاصیت آرامبخشی دارد بلکه برای تسکین دردهای جسمی نیز مؤثر عمل می‌کند. علاوه بر این، عطر خوب مرکبات باعث بهبود خلق و خوی شده و درمان فوق‌العاده‌ای برای پیشگیری از افسردگی‌های جزئی محسوب می‌شود.

 

چگونه از روغن‌های معطر برای آرامش بیشتر استفاده کنیم؟
روغن‌هایی که در بالا اشاره شد خواص آرامبخشی دارند و شما می‌توانید به چند روش از آن‌ها استفاده کنید:

از طریق اسانس سوز
برخی از اسانس سوزها با هوا، برخی با آب گرم و برخی دیگر با بخار سرد کار می‌کنند. از برخی از این اسانس سوزها نورهایی با رنگ‌های مختلف نیز ساطع می‌شود که دیدن آن‌ها می‌تواند لذت‌بخش باشد.

از طریق آغشته کردن به پارچه
می‌توانید پارچه‌ای را به این اسانس‌های روغنی معطر آغشته کرده و کنار بالشت خود قرار دهید. همچنین می‌توانید مقداری از این روغن‌ها را به ماشین لباسشویی اضافه کنید تا لباس‌هایتان معطر شوند.

از طریق ماساژ
این اسانس‌های روغنی معطر بسیار قوی است و اگر آن‌ها را با روغن پایه مخلوط کنید می‌توانید به راحتی خودتان را ماساژ دهید و یا از یک فرد دیگر بخواهید که شما را ماساژ دهد. می‌توانید از روغن‌هایی مانند روغن بادام، روغن زیتون، روغن نارگیل و روغن کنجد به عنوان روغن پایه استفاده کنید.
پاها و سر جزو نقاط بسیار حساسی هستند که تمام وزن ما را در طول روز تحمل می‌کنند. بنابراین ماساژ دادن این نواحی روش بسیار خوب و دلچسبی برای رسیدن به آرامش بعد از کار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار