فرماندارهمدان:
در هفتمین روز از دهه فجر با حضورفرماندار همدان، رییس سازمان برنامه و بودجه استان همدان و نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ۱۰ پروژه افتتاح و کلنگ زنی شد.
کد خبر: ۹۳۸۴۸۲
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۶ 06 February 2021

در هفتمین روز از دهه فجر با حضورفرماندار همدان، رییس سازمان برنامه و بودجه استان همدان و نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ۱۰ پروژه افتتاح و کلنگ زنی شد.

به گزارش تابناک همدان محمد علی محمدی در خصوص رقم ریالی پروژه‌ها گفت: ۲۴ میلیارد تومان مجموعه کل اعتبار پروژه هاست که در بخش‌های بهداشت و درمان، تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی بوعلی و محل نگهداری و فراوری محصولات کشاورزیست. 

وی در خصوص پروژه‌هایی که کلنگ زنی شدند خاطر نشان کرد: یک مورد در ارتباط با بهداشت و درمان در منطقه سولان با جمعیتی بالغ بر ۱۰ هزار نفر را می‌پوشش می‌دهد که با توجه به گردشگری بودن منطقه حیدره به امامزاده محسن در تابستان جمعیتی نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر را می‌تواند پوشش دهد.

محمدی افزود: بحث آب شرب پایدار روستای سولان از دغدغه‌های قدیم بود که با حضور رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همدان سید اسکندرصیدایی و نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی حمید رضا حاجی بابایی کلنگ زنی انجام می‌شود که ظرف مدت چند ماه آینده به بهره برداری لازم می‌رسد.

افتتاح بخش دیالیز بیمارستان شهید بهشتی 

رییس دانشگاه علوم پزشکی در افتتاحیه بخش دیالیز بیمارستان شهید بهشتی گفت: در سطح استان ۸۵ دستگاه دیالیز وجود داشت که با پیگیری‌های صورت گرفته امروزه به ۱۸۴ دستگاه افزایش پیدا کرده است که ۱۴۲ دستگاه خدمت رسانی می‌کند و مابقی به عنوان ذخیره باقی مانده است.

رشید حیدری مقدم افزود: ۳۰ تخت در بیمارستان شهید بهشتی در بخش دیالیز فعال بود که امروز ۲۶ تخت دیگرافتتاح می‌شود که در مجموع ۵۷ تخت دیالیز صرفا در بیمارستان شهید خدمت ارایه می‌دهد.

وی گفت: بیماران در گذشته به جای سه روز دیالیز در هفته دو روز دیالیز می‌شودند که با افتتاح این بخش دیگر هیچ بیماری دغدغه دیالیز سه بار در هفته را نخواهد داشت.

رییس دانشگاه با اشاره به مسئله مراجعه بیماران شمال استان به مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی برای دریافت خدمات دیالیز از تجهیز بیمارستان بهار و رزن به بخش دیالیز خبر داد و افزود: بخش دیالیز شهرستان فامنین در حال حاضر در حال ساخت است.

وی با بیان اینکه برای ۶سال آینده دغدغه‌ای برای دیالیز بیماران دیالیزی ندارد خاطر‌نشان کرد: اردیبهشت‌ماه هیچ یک از بیماران دیالیزی شهرستان‌های استان برای دیالیز نیاز به مرکز استان ندارند.

وی استاندارد جهانی برای ارائه خدمات دیالیز را چهار تخت به ازای یک بیمار دانست و یادآور شد که پیش از این این نسبت شش به یک بوده است.

افتتاح پروژه مرکز خدمات جامع سلامت شهری سعدی 

پایگاه شهری ۳ شهرستان همدان در سال ۸۴ افتتاح و به مدت یک سال در آتشنشانی شهرک شهید مدنی، سال‌های ۸۵ تا ۸۸ در مرکز ام. ام. تی انتهای خضر و از سال ۸۸ تا دی ماه سال جاری در بیمارستان آتیه مستقر بوده است. مساحت زیر بنای پروژه ۴۹۰ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در سال ۹۷ شروع شد که امروز به بهره برداری رسید.

بنای یاد شده سال گذشته آغاز و طبقه اول در اختیار پایگاه می‌باشد. 

جهت احداث این بنا مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است در حال حاضر شهرستان همدان دارای ۱۰ باب پایگاه شهری، چهار باب پایگاه جاده‌ای و یک باب پایگاه هوایی می‌باشد؛ تا سال آینده دو بابپایگاه اورژانس موتوری در شهر همدان راه اندازی می‌شود.



کلنگ زنی پروژه احداث پایگاه خدمات جامع سلامت روستایی سولان 
 
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: این پروژه در مساحتی به متراژه ۴۰۰ متر مربع که موقوفه اهالی منطقه سولان، با زیر بنای ۲۵۰ متر مربع کلنگ زنی می‌شود.

فریبرزنیاستی در خصوص اعتبار پروژه افزود: اعتباری بالغ بر ۹۰۰ میلیون تومان که از محل تامین اعتبارات استانی و دانشگاه علوم پزشکی همدان تامین شده که با افتتاح این پروژه خدمات سلامت به ۳ هزار و ۵۴۰ نفر ارایه می‌شود.

افتتاح مجموعه تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی همدان

 مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی گفت: این مجموعه دهه ۸۰ افتتاح و راه اندای شده است که در دهه ۹۰ مجددا طرح باز سازی شد و قابلیت این را دارد که ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ مترمکعب فاضلاب صنعتی را در شبانه روز تصفیه کند.
محمد رضا بادامی افزود: تصفیه خانه این قابلیت را دارد که در فضای سبز، کشاورزی و منابع طبیعی از آن استفاده کرد. 

وی تصریح کرد: به دلیل کم آبی که در کشور است لازم بود که از این آب مجددا استفاده شود که این نیاز منجربه طراحی پروژه شد که بلغ بر ۶ میلیارد تومان هزینه شده که ۵۰۰ مترمربع در شبانه روز می‌تواند تصفیه کند.

افتتاح پروژه پرورش گاو شیری

مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان همدان گفت: در دهه فجر ۹ پروژه افتتاح و ۲ پروژه کلنگ زنی می‌شود که مجموعا ۲۱۴ شغل شکل می‌گیرد و ۱۵۲ میلیارد تومان سرمایه گزاری می‌شود.

قدیری خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه شیر یکی از فاکتور‌های مهم در سبد غذایی مردم است مدیریت جهاد کشاورزی سعی کرده با برنامه ریزی در این زمینه گام‌هایی را بر دارد.

وی افزود: شهرستان همدان ظرفیت تولید ۴۵ هزار تن شیر را داراست که امروز چهلمین واحد افتتاح می‌شود؛ واحدی که افتتاح شد در روستای امزاجرد در سطح ۵ هزار متر و ۳۱۰۰ متر زیر بنا که حدود ۷۰۰ تن ظرفیت تولید شیر، ۱۵ تن گوشت و ۲۸ راس تلیسه در سال دارد که ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان سرمایه گذاری شخصیست که موجب اشتغال هفت نفر می‌شود.

افتتاح سردخانه دو منظوره آمونیاکی

مدیریت جهاد کشاورزی استان همدان گفت: یکی از وظایف مجموعه جهاد کشاورزی ایجاد انباراست که در افق ۱۴۰۰ مدیرت جهاد کشاورزی حدود ۳۶ هزار تن طراحی شده.

قدیری گفت: با افتتاح پروژه سرد خانه دو منظوره آمونیاکی در روستای انصار الامام تقریبا حدود ۳۸ هزار تن محقق می‌شود. سردخانه محصولات صیفی (سیب زمینی) در اراضی حدود ۵ هزار متر بنا شده که ۶ میلیارد تومان سرمایه گزاری شخصی و ۴ میلیارد تومان تسهیلات بانکی افتتاح شد که ظرفیت نگهداری سالانه ۶۰۰۰ تن را داراست.

وی افزود: این پروژه برای ۱۵ نفر اشتغال زایی دارد که درصورت ادامه مسیر اشتغالزایی افزایش پیدا می‌کند.

افتتاح فرهنگ سرای نشاط 

فرهنگ سرای نشاط به همت شهرداری منطقه ۴ در کوی کوثر در ۴۵۰ متر مربع زیر بنا با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون در دو طبقه به بهرهبرداری رسید که در طبقه همکف معاونت فرهنگی اجتماعی، طبقه اول کانون پرورش فکری و طبقه دوم ناحیه سه شهرداری منطقه ۴ مستقر است که به همت شهر داری منطقه ۴ امروز به بهرهبرداری رسید.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار