در هجدهمین روز از بهمن، دو فیلم مامان و ابلق در سمنان و شاهرود روی پرده سینما می‌روند.
کد خبر: ۹۳۸۴۰۹
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۳ 06 February 2021

به گزارش تابناک سمنان هجدهم بهمن ماه ۹۹، دو فیلم ابلق و مهمان در دو سانس ۱۵ و ۱۸ در سینما یادمان سمنان، هلال و فرهنگ شاهرود اکران می شود.
سینما یادمان سمنان و سینما فرهنگ شاهرود در سانس ۱۵ و سینما هلال شاهرود در سانس ۱۸ فیلم ابلق را روی پرده می‌برند.

نرگس آبیار که تاکنون جوایز بسیاری را از جشنواره‌های داخلی و خارجی از آن خود کرده است، این ‌بار با فیلم «ابلق» به جشنواره‌ فیلم فجر می‌آید. آثار قبلی نرگس آبیار ثابت کرده است همواره باید منتظر فیلمی خوش ساخت و بلندپروازانه از او باشیم که مخاطبان سینما را هم راضی می‌کنند‌.
این فیلم با نام «بی وقتی» پروانه ساخت گرفت و در سکوت خبری جلوی دوربین رفت و نام «ابلق» برای آن انتخاب شده است.
ابلق فیلمی‌ست که گفته می‌شود علی‌رغم تم زنانه و همیشگی سینمای آبیار، از تمام ساخته‌های او متفاوت است و بازیگران آن، نقش‌آفرینی‌های جانانه‌ای داشته‌اند که تا اندازه‌های نامزدی و دریافت سیمرغ پیش می‌روند.

اثری با بازی‌ درخشان الناز شاکردوست، نقش‌آفرینی به‌یاد ماندنی هوتن شکیبا، بازی متفاوت بهرام رادان با تاکید بر حضور تاثیرگذار گلاره عباسی و یک مهران احمدی دیگر، فیلمبرداری پر از جزییات سامان لطفیان، گریم درجه یک ایمان امیدواری و ریتم یکدست در تدوین حمید نجفی‌راد که از حالا می‌توان همه آن‌ها را در میان بهترین‌های سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر دید.

اما ساعت 18 سینما یادمان سمنان و فرهنگ شاهرود، مامان را نمایش میدهد، این در حالی است که سینما هلال شاهرود ساعت 15 فیلم را روی پرده میبرد.

فیلم سینمایی «مامان» اولین تجربه کارگردانی آرش انیسی است که فعالیت زیادی در حوزه فیلم کوتاه و مستند داشته است.
از جمله نکات قابل توجه فیلم سینمایی «مامان» می توان به حضور بازیگران جوان و اکثرا تئاتری در اثر اشاره کرد، «امیر نوروزی» که سال گذشته با نمایش لانچر به موفقیت های فراوانی رسیده بود، «امیر شمس» بازیگر باسابقه تئاتر، «رها حاجی زینل» بازیگر و کارگردان تئاتر و «عرفان ابراهیمی» بازیگر آثاری همچون سریال گاندو از جمله بازیگران جوانی هستند که در نقش های اصلی فیلم سینمایی مامان ظاهر شده اند.

پیش از این قرار بود که «بهمن کامیار» تهیه کنندگی فیلم مامان را بر عهده داشته باشد اما طی برخی تغییرات این فیلم به مجید برزگر رسید، این فیلم نخستین تجربه سینمایی بلند انیسی محسوب می شود و شاید بتواند جزو فیلم اولی‌های مطرح جشنواره فیلم فجر در دوره سی و نهم لقب گیرد.

در خلاصه فیلم آمده است : با وجود جدایی از شوهرش، هنوز برای خواهر و برادرهای او همان «نانسی» دخترِ آبادانی با کلاس و دوست داشتنی، اما برای پسرهایش یک پیرزن بداخلاق، غرغرو و عصبی است که با تاکسی خود، مسافرکشی میکند.

سی و نهمین جشنواره فیلم فجر در حالی برگزار می‌شود که به دلیل شرایط کرونایی ظرفیت پذیرش مخاطب در سینما‌های اکران کننده فقط ۳۰ درصد ظرفیت کل است و مخاطبان باید از ماسک استفاده کنند.

جشنواره فیلم فجر با هماهنگی ستاد کرونا و وزارت بهداشت فقط در شهر‌های آبی و زرد و با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود و فاصله بین دو سانس نیم ساعت است و در این زمان سالن‌ها ضدعفونی و تهویه هوا در آن‌ها انجام می‌شود.

بمنظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی فروش بلیط‌ها بصورت مجازی و از طریق سامانه‌های www.irantic.com،   www.cinematicket.org و www.gisheh 7.ir انجام خواهد شد و حداکثر سقف فروش بلیط برای هر سالن حداکثر معادل ۳۰ درصد گنجایش سالن سینما خواهد بود.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار