عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در ۲۰ سال گذشته، ۸۰ درصد تامین مالی پروژه مترو توسط شهرداری انجام شده و سهم دولت کمتر از ۲۰ درصد بوده است، گفت: این موضوع این علامت هشداردهنده‌ای برای حمل و نقل است.
کد خبر: ۹۳۸۴۰۱
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۷ 06 February 2021

 

سید آرش حسینی میلانی روز شنبه در آیین بهره‌برداری از ۱۱۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس ناوگان حمل و نقل عمومی تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در دهه فجر شاهد ورود ۱۱۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس به ناوگان حمل و نقل عمومی تهران هستیم که خبر خوبی است.

وی اظهار داشت: پس از ۱۰ سال با همت شهرداری و پیگیری‌های مکرر شورای شهر، تزریق اتوبوس به حمل و نقل عمومی تهران محقق شد و برای کنترل وضعیت آلودگی هوا در شهر تهران مجبور هستیم توجه بیشتری به بحث تامین مالی حمل و نقل عمومی داشته باشیم.

وی ادامه داد: حدود ۱۰ سال طول می‌کشد که یک خط مترو به بهره‌برداری برسد و برای اینکه آن خطوط مترو به نتیجه رسیده و تکمیل شود، ۲۵ سال طول می‌کشد.

میلانی افزود: این مسئله نشان می‌دهد که ما نیازمند اقدامات اساسی در بحث تامین مالی کافی حمل و نقل عمومی و تقویت ناوگان آن چه در بحث اتوبوس و چه در بحث مترو هستیم.

وی با بیان اینکه براساس آمار دولت تنها در ۴۸ درصد تامین منابع مالی اتوبوس در شهر تهران مشارکت داشته و عمده بار تامین مالی اتوبوس بر دوش مدیریت شهری است، تصریح کرد: این مسئله موجب شده با پدیده تاخیر در راه‌اندازی خطوط مترو روبه‌رو باشیم در حالی که خطوط مترو باید در بازه زمانی پنج ساله به نتیجه برسد یا آنکه با بحث فرسودگی ناوگان اتوبوسرانی مواجه باشیم.

وی ادامه داد: امیدوار هستم توجه به بحث حمل و نقل عمومی با توجه به آنکه امسال با تشدید آلودگی هوا روبه‌رو بودیم، بیشتر شود و دولت و مجلس اقدامات موثرتری را برای تامین مالی توسعه حمل و نقل عمومی انجام دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار