شهردار تهران:
شهردار پایتخت با اشاره به رونمایی از طرح قطار ملی در ماه جاری، گفت: در این ارتباط سفارش دست کم ۱۰۰ واگن را با حمایت دولت خواهیم داشت اما در ۱۰ سال آینده تهران به پنج هزار واگن دیگر مترو نیازمند است.
کد خبر: ۹۳۸۳۵۲
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸ 06 February 2021

 

پیروز حناچی روز شنبه در مراسم بهره‌برداری از ۱۱۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس ناوگان حمل و نقل عمومی تهران با بیان اینکه در شرایط تحریم توانستیم تهدید را به فرصت تبدیل کنیم، افزود:‌ می‌توانیم از ظرفیت تولید داخل جهت تحقق این مسأله بهره‌مند شویم و همچنین نوسازی تاکسی‌ها و تعویض آنها نیز در حال انجام است و امروز بخشی از این طرح رونمایی می شود و ۳۱ رام قطار نیز برای اورهال شدن تامین اعتبار شده است.

شهردار تهران با بیان اینکه میزان آلاینده ها در ۱۰ سال اخیر پایتخت کاهش یافته است، اعلام کرد: توسعه بزرگراه ها سبب تقاضای سفر و آلودگی هوا می شود به همین منظور این مسئله از طرح جامع مقابله با آلودگی هوا خارج شده است.

وی اضافه کرد: آلودگی هوا و ترافیک از جمله موضوعات و مشکلات دائمی کلانشهرها است و برنامه جامع کاهش آلودگی هوا جهت مقابله با این معضلات در نظر گرفته شده که ۱۹ دستگاه باید جهت اجرای این برنامه همکاری کنند.

حناچی با اشاره به اینکه توجه به موضوع آلودگی هوا نباید فقط منوط به حساس شدن به موضوع آلودگی در ۲ ماه آذر و دی شود، افزود: بسیاری از زحمات انجام گرفته جهت مقابله با آلودگی هوا در این ایام به فراموشی سپرده می‌شود.

شهردار تهران ادامه داد: نمودارهای ۱۰ ساله در پایتخت نشان می‌دهد که میزان آلاینده‌ها کاهش محسوسی داشته و اگر نقشه راه را به درستی تعقیب کنیم می‌توانیم مانند بسیاری از کشورها بر معضل آلودگی هوا فائق آییم.

وی با تاکید بر ضرورت یکپارچگی در تصمیمات جهت رسیدن با مقابله با آلودگی هوا نیز گفت:‌ توسعه بزرگراه‌ها در طرح جامع آلودگی هوا از دستور کار خارج شده و باید روش‌های دیگر را پیش بگیریم؛ اگر بزرگراه‌های بیشتری داشته باشیم تقاضای سفر بیشتر می‌شود و این مساله ترافیک و آلودگی هوا را مضاعف می‌کند.

به گفته حناچی، برای زیست‌پذیر کردن شهرهایی مانند تهران باید روش‌های دیگری مانند توسعه مسیرهای پیاده و دوچرخه و گسترش حمل و نقل عمومی مانند مترو را در نظر گرفت و همچنین کم کردن استفاده از خودروهای سوخت فسیلی و بهره‌مندی از خودروها و اتوبوس‌های برقی در این زمینه حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه حمل و نقل عمومی تهران و کلانشهرها موضوع حاکمیتی است و همانطور که برای آموزش و به داشت و درمان توسط دولت هزینه می‌شود در این بخش هم باید هزینه صورت گیرد افزود: قبل از شیوع کرونا روزانه حدود پنج میلیون سفر از طریق حمل و نقل عمومی در پایتخت انجام می‌گرفت که ۲ میلیون و ۲۰۰ مورد از این سفرها توسط مترو و حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار توسط اتوبوسرانی بود و مابقی نیز توسط تاکسی‌ها صورت می‌گرفت.

حناچی درباره بودجه شهرداری تهران گفت:‌ در سال ۹۰ بودجه شهرداری معادل با ۷.۷ میلیارد دلار بود در حالی که این بودجه امسال ۱.۵ میلیارد دلار است و حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده و این در شرایطی است که دیگر شهر نمی‌فروشیم و مطابق طرح تفصیلی عمل می‌کنیم.

وی با بیان اینکه دیگر در شهرداری تهران پروانه ساخت و ساز دستی صادر نمی‌شود، گفت: همچنین اجازه ساخت بدون پروانه در تهران نمی‌دهیم.

شهردار تهران همچنین به صدور پروانه‌های تخریب و نوسازی اشاره کرد و بیان داشت: در سال ۹۰، بیش از ۲۸ هزار پروانه صادر و در سال ۹۸ این میزان ۹هزار و ۳۲۲ هزار پروانه بود همچنین در سال ۹۰ معادل ۱۸ میلیون مترمربع پروانه مسکونی و در سال ۹۸، ۶.۵ میلیون مترمربع پروانه مسکونی صادر شده است.

به گزارش ایرنا، آیین بهره‌برداری از ۱۱۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس ناوگان حمل و نقل عمومی تهران با حضور پیروز حناچی شهردار پایتخت، سید مناف هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، محمد علیخانی رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران، فرشاد مقیمی مدیرعامل شرکت ایران خودرو، محسن هاشمی رییس شورای اسلامی شهر تهران و مهدی جمالی نژاد معاون وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و سایر مدیران شهری در بوستان گفت وگو، محل دائمی نمایشگاه‌های شهرداری تهران برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار