وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات:
غلامی گفت: در یک سال گذشته زیرساخت‌های خوبی در زمینه آموزش مجازی در کشور ایجاد شده که این امر از مزیت‌های شیوع کرونا بوده است.
کد خبر: ۹۳۸۳۳۹
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶ 06 February 2021

 

به گزارش تابناک سمنان منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات در حاشیه مراسم افتتاح پروژه‌های عمرانی دانشگاه اصفهان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در بحران شیوع کرونا و لزوم تعطیلی دانشگاه‌ها چاره‌ای جز ادامه دادن آموزش به روش مجازی وجود ندارد، اظهار داشت: البته با توجه به اینکه زیرساخت‌های ما در بخش آموزش مجازی فراهم نبود آنطور که باید نتوانستیم عمل کنیم اما طی یک سال گذشته زیرساخت‌های خوبی در زمینه آموزش مجازی در کشور ایجاد شده است، این زیرساخت‌ها از مزیت‌های شیوع کرونا بوده است.

او  با بیان اینکه سرمایه و تجربه خوبی در دوران همه‌گیری کرونا در زمینه آموزش مجازی به دست آمد، ابراز داشت: در این زمینه می‌توان گفت ما از جا کنده شدیم و به زمانی پرتاب شدیم که قبلاً نمی‌توانستیم پیش بینی کنیم و قطعاً این سرمایه را حفظ و دنبال خواهیم کرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه وزارت علوم برنامه‌ها، آئین‌نامه‌ها و ضوابطی تدوین می‌کند که دانشگاه‌ها بتوانند کماکان از ظرفیت آموزش‌های مجازی استفاده کنند، ادامه داد: در نظر داریم به گونه‌ای فعالیت کنیم که حتی در آینده و زمانی که حضور دانشجویان در دانشگاه‌ها را داریم هم از ظرفیت آموزش مجازی بهره ببرند.

غلامی در خصوص نگرانی از افت کیفیت آموزش عالی در دوران کرونا تصریح کرد: راهی غیر از آموزش مجازی نداریم و از سویی ارزیابی‌هایی که در حال انجام است نشان می‌دهد توانسته‌ایم در برخی شاخص‌های آموزشی بهتر از قبل عمل کنیم.

او با اشاره به رشد علم و فناوری در بحران کرونا گفت: در این زمینه گزارش‌های خوبی در زمینه دستاورد‌های تجهیزات پزشکی، مراکز رشد علم و فناوری و … داشتیم که نشان می‌دهد جامعه علمی نسبت به سلامت مردم دغدغه دارد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه قطعاً وزارت بهداشت نیز مسئول کنترل و نظارت بر استاندارد تولیدات است، ابراز داشت: حتماً این وزارت به فعالیت‌های همکاران ما در وزارت علوم هم توجه دارد.

غلامی با بیان اینکه آرزوی ما بازگشت آموزش پزشکی به آموزش عالی است، تصریح کرد: تلاش ما در شرایط فعلی نزدیکی وزارت علوم و بهداشت، به خصوص بخش‌های آموزشی و پژوهشی دو وزارتخانه است.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار