سرپرست اداره هواشناسی قصرشیرین گفت: ورود سامانه‌ای ناپایدار در ۲۴ ساعت گذشته این شهرستان مرزی را فرا گرفت و هم‌اکنون باد با سرعت ۱۶ متر بر ثانیه معادل ۶۱ کیلومتر در ساعت در حال وزیدن است.
کد خبر: ۹۳۸۲۷۰
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶ 06 February 2021

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا سرپرست اداره هواشناسی قصرشیرین  گفت: دمای فعلی هوای قصرشیرین ۱۴ درجه سانتیگراد بالای صفر و رطوبت موجود در هوا ۷۰ درصد و طبق پیش بینی‌های هواشناسی سامانه‌ی ناپایدار تا اواخر فردا یکشنبه در جو منطقه حاکم است.

امیر پرویز نجفی افزود: از پنجشنبه شب تا صبح امروز ۱۴ میلی متر باران و از ابتدای سال زراعی جاری (مهرماه) تاکنون در قصرشیرین ۱۴۷ میلی متر باریده است.

وی اظهار داشت: همچنین از ابتدای امسال تاکنون این شهرستان ۲۱ روز درگیر گرد و خاک بود که روز‌های غبارآلود در فروردین یک روز، اردیبهشت هفت روز، خرداد ۶ روز، تیر یک روز، شهریور یک روز، آبان ۲ روز، آذرماه یک روز و بهمن ۲ روز بوده است.

گرد و غبار موجود در هوای منطقه به ویژه نواحی مرزی کشور نتیجه وزش باد شدید در بیابان‌های عراق است که پس از مدتی وارد آسمان شهر‌های مرزی و موجب آلودگی هوای این مناطق و دیگر شهر‌های کشور شده است.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق در چند سال اخیر برخی از روزها، درگیر گرد و غبار و آلودگی هوا ناشی گرد و غبار بوده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار