امام جمعه اهواز گفت:مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی دستاورد معنوی بوده و آنهایی که از رژیم پهلوی دفاع می‌کنند ذره‌ای دغدغه این را ندارند.
کد خبر: ۹۳۸۱۳۴
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۶ 05 February 2021

امام جمعه اهواز گفت:مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی دستاورد معنوی بوده و آنهایی که از رژیم پهلوی دفاع می‌کنند ذره‌ای دغدغه این را ندارند.

حجت الاسلام سید محمدنبی موسوی فرد در خطبه های این هفته نماز جمعه اهواز در مصلای مهدیه این شهر، با تبریک ایام شکوهمند سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، از ریش سفیدان خواست که دستاوردهای انقلاب اسلامی را به دیگران معرفی کنند.

وی افزود: به طور مثال احداث خط آهن کار انگلیسی ها و برای منافع خودشان بوده نه شاه، این در حالی است که در حق انقلاب جفا شده و با این روایت ها می‌خواهند جوانان را بفریبند، بنابراین جوانانی که در فضای مجازی فعال هستند باید پاسخ دندان‌شکن بدهند.
حجت الاسلام موسوی فرد برخی روایت‌ها از وقایع انقلاب اسلامی را نادرست دانست و اضافه کرد: گفته شده که شاه بعد از اینکه مردم او را نخواستند مظلومانه سر خود را پایین انداخت و رفت، در حالیکه باید گفته شود که چگونه بهترین جوانان در سیاه چال ها ناخن هایشان کشیده می‌شد و علما را تبعید می کردند؛ باید به آنها گفته شود که در ۱۷ شهریور ۵۷ از زمین و آسمان چگونه مردم را به رگبار بستند و هواپیماها را برای بمباران و کشتار مردم آماده کرده بودند.
وی ادامه داد: اگرچه معیشت برخی جوانان و خانواده ها با مشکل روبه رو شده ولی سبب نمی شود دستاوردهای عظیم انقلاب او را نبینیم.

امام جمعه اهواز در ادامه خطبه ها با انتقاد از "نحوه جذب نیرو در آزمون‌های استخدام و شیوه به کارگیری در برخی شرکت‌های خوزستان"، گفت: اولویت دادن به نیروهای بومی در استخدام ها، مطالبه جدی مردم خوزستان است.

وی افزود: در استان‌های دیگر اولویت اشتغال با نیروهای بومی است، اما در خوزستان آزمون‌ها و استخدام ها سراسری برگزار می‌شود و می بینیم مثلا در ماهشهر سهم جوانان بومی به ۱۰ نفر هم نمی ‌رسد.
وی با بیان اینکه در خوزستان بیش از ۳۰ شرکت و کارخانه قوی و بزرگ داریم، گفت: برای اشتغال جوانان خوزستانی، باید دست غیربومی ها و برخی مدیران نالایق را کوتاه کنیم.
نماینده ولی فقیه در خوزستان ادامه داد: باید بدانید چه کسانی را به عنوان مدیر قرار می دهید؛ مدیرانی که در راس قرار می گیرند نیز باید بدانند جوانان خوزستانی هستند که برای آنها امنیت می آورند.
وی افزود:برخی از مردم برای اینکه در جایی مشغول به کار شوند به نزد امام جمعه می آیند این در حالی است که با وجود تماس تلفنی با برخی از مدیران، آنها با وجود موافقت ظاهری به توصیه ما برای اشتغال جوانان عمل نمی کنند.
حجت الاسلام موسوی فرد همچنین با درخواست از شهروندان و کشاورزان برای صرفه جویی در مصرف آب خانگی و آب کشاورزی گفت: در این ایام مردم خواندن دعای باران را مد نظر قرار دهند.
وی همچنین با اشاره به افزایش آمار کرونا در استان، گفت: در صورتی که خوزستان در شرایط نارنجی کرونا قرار گیرد، امکان برگزاری نمازجمعه وجود نخواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار