حجت الاسلام مدبر با تاکید بر پیشرفت و توسعه کشور در صنایع دفاعی، گفت: دشمن از توان دفاعی فرزندان ایران زمین هراس دارد و تقویت صنعت دفاعی و در پی آن ترس آنها از موشک ربطی به برجام ندارد.
کد خبر: ۹۳۸۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰ 06 February 2021

تابناک فارس به نقل از شبستان: حجت الاسلام «محمد حسین مدبر»، در خطبه های نماز جمعه  شهر جهرم با اشاره به اینکه در روزهای اخیر شاهد بودیم که 2 ورزشکار فوتبالیست کشورمان جان خود را بر اثر کرونا از دست دادند، گفت: این سانحه 2 پیام برای ما دارد؛ اول مغرور نشدن به جوانی خود بوده و دوم اینکه فکر نکنیم چون ورزشکار هستیم دیگر بیماری سراغ مان نمی آید.

امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه ویروس کرونا دشمن کوچکی است که یک انسان را از پا در می آورد، افزود: این 2 ورزشکار زمانی به پزشک مراجعه کرده بودند که دیگر کار از کار گذشته بود.

وی با اشاره به اینکه چنانچه علائم بیماری همچون تنگی نفس، تب بالا و... به سراغ مان آمد باید هر چه سریع تر به مراکز درمانی مراجعه کنیم، تصریح کرد: معقولانه ترین و اساسی ترین کار در مقابله با این ویروس خطرناک کرونا، پیشگیری است و وجود واکسن نیز نباید ما را مغرور کند.

حجت الاسلام مدبر با تاکید بر اینکه محیط بیمارستان ها از بسیاری از مکان هایی که مرکز تجمع هستند تمیز تر است، گفت: نباید فکر کنیم که محیط بیمارستان تمیز نیست و بخواهیم به خاطر آن به مراکز درمانی مراجعه نکنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی به مردم در طی دوران پس از انقلاب، خاطرنشان کرد: چنانچه قدر این نظام را ندانیم راحت از ما گرفته می شود.

به گفته امام جمعه جهرم دشمن به دنبال آن است که القا کند در جامعه اسلامی کاری انجام نشده اما در حقیقت در بسیاری از زمینه ها کشور ما موفق بوده است.

وی با تاکید بر پیشرفت و توسعه کشور در صنایع دفاعی، گفت: دشمن از توان دفاعی فرزندان ایران زمین هراس دارد و تقویت صنعت دفاعی و در پی آن ترس آنها از موشک ربطی به برجام ندارد.

حجت الاسلام مدبر با اشاره به اینکه در عرصه کشاورزی نیز در گذشته به اندازه 33 روز محصولات تولید می شد و بقیه آن با فروش نفت و واردات از دیگر کشورها، نیاز کشور تامین می شد، تصریح کرد: اکنون در 95 درصد تولید محصولات کشاورزی مستقل هستیم.

وی با اشاره به اینکه اکنون جز در مواردی که ضعف سیستم نظارتی و مدیریتی است کشور ما در این بخش مشکلی ندارد، عنوان کرد: زحمت باغداران جهرمی نباید به هدر رود چرا که آنها تلاش می کنند اما محصولاتشان با قیمت ناچیز به فروش می رسد.

امام جمعه جهرم ادامه داد: در این زمینه از دست مسئولان شهرستان کاری بر نمی آید و باید به سمت صادرات محصولات کشاورزی حرکت کنیم.

وی با اشاره به اینکه در عرصه پزشکی نیز نظام جمهوری اسلامی موفق بوده و اکنون با برخورداری از 150 هزار پزشک مشغول خدمت به جامعه هستند، تصریح کرد: در گذشته تنها10 درصد مردم بیمه بوده اند اما اکنون 95 درصد آنها بیمه هستند.

حجت الاسلام مدبر اضافه کرد: در بخش های دیگر همچون انتقال گاز به روستاها نیز خدمات شایانی انجام شده اما باید تلاش کنیم این نعمت ها برای مان بماند.

وی با اشاره به اینکه یکی از آفت های پیشرفت در عرصه بهداشت و درمان فاصله درآمد پزشکان بخش دولتی با بخش خصوصی است، تاکید کرد: درآمد یک پزشک از عمل آپادنیس در بخش دولتی800 هزار تومان است در حالی که این عمل در بخش عمومی به چهار یا پنج میلیون تومان می رسد.

امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه اگر بخواهد این تبعیض وجود داشته باشد در نهایت ضرر آن به مردم می رسد، گفت: از مسئولان استانی، مجلس و وزارت بهداشت می خواهیم فکری در این زمینه کنند چراکه ادامه این روند سبب خالی شدن مراکز دولتی از متخصصان می شود.

وی اظهار داشت: همچنین متمرکز شدن پزشکان در شهرهای بزرگ، ضعیف شدن بخش آموزش و پژوهش، مهاجرت نخبگان به خارج کشور، ترویج پدیده زیرمیزی، زیر زمینی شدنی خدمات درمانی و دشوار تر شدن روز به روز مدیریت در این مراکز دیگر مواردی است که در پی تبعیض گذاشتن میان بخش دولتی و خصوصی به وجود می آید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار