مدیر سرپرستی شعب بانک کشاورزی مازندران گفت: تاکنون ۱۱۰۰ میلیارد تسهیلات مکانیزاسیون در مازندران پرداخت شده است.
کد خبر: ۹۳۷۸۲۸
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷ 04 February 2021

محمدتقی قزل‌سفلی اظهار کرد: بخش کشاورزی یکی از ارکان اصلی سرمایه‌گذاری در کشور است و بانک کشاورزی به عنوان رکن اساسی تامین مالی این بخش است.

وی گفت: موتور محرکه سرمایه‌گذاری در تمامی مسیرها تامین مالی آن صنعت است که بخش کشاورزی هم از این مقوله مستثنی نیست.

مدیر سرپرستی شعب بانک کشاورزی مازندران با بیان اینکه علمای اقتصاد معتقدند که کشاورزی یکی از ارکان توسعه اقتصادی است و زمانیکه توسعه اقتصادی اتفاق بیفتد استقلال اقتصادی، امنیت غذایی و ملی را به دنبال خواهد داشت، افزود: امسال بر اساس سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی، فعالیت‌های توسعه کشت گلخانه‌ای، پرورش ماهی در قفس، توسعه مکانیزاسیون و توسعه و تکمیل زنجیره عرضه و ارزش محصولات کشاورزی و تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی جزء اولویت‌های بانک کشاورزی بوده است.

این مسئول با اشاره به اینکه بانک کشاورزی مازندران رتبه پنجم را از لحاظ منابع و رتبه سوم را از لحاظ مصارف در سطح کشور به خود اختصاص داده است، ادامه داد: بانک کشاورزی مازندران در دو سال اخیر از لحاظ پرداخت تسهیلات رتبه دوم را بعد از استان تهران دارد.

قزل‌سفلی با بیان اینکه بانک کشاورزی در حمایت از بخش کشاورزی و بهره‌برداران این بخش گام برداشته است، گفت: سال گذشته ۸۸ هزار فقره تسهیلات به متقاضیان بخش کشاورزی پرداخت کردیم که رتبه نخست را از لحاظ پرداختی در سطح کشور به خود اختصاص دادیم و از ابتدای امسال تاکنون هم ۶۰ هزار فقره تسهیلات در بخش کشاورزی پرداخت کردیم.

وی بیان کرد: سال گذشته ۹۲ درصد پرداختی‌های ما در بخش کشاورزی بوده است و امسال هم همین میزان پرداختی در بخش کشاورزی پرداخت تسهیلات داشته ایم.

مدیر سرپرستی شعب بانک کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه سال گذشته ۴۲۸ طرح بزرگ در سطح استان از طریق بانک کشاورزی تسهیلات پرداخت شد، ادامه داد: ۱۰ ماه گذشته ۳۲ فقره از املاک تملیکی خود را واگذار کردیم.

این مسئول درباره انجام بیمه محصولات کشاورزی گفت: با توجه به حوادث قهری که در مازندران حادث می‌شود انتظار بر این است دولت در بحث جبران خسارت به خسارت دیدگان کمک کند در حالی که باید نسبت به فرهنگ انجام بیمه محصولات تلاش شود تا در مواقع بروز خسارت کشاورزان از محل بیمه خسارات خود را دریافت کنند.

قزل‌سفلی با بیان اینکه امسال هزار و ۳۵ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه‌ای ازدواج به جوانان داده شد، گفت: هزار و ۵۷۹ فقره تسهیلات با اعتبار هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال برای بخش مکانیزاسیون جذب شد.

وی اظهار کرد: در جذب تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ هم بیش از ۳۵۳ فقره به مبلغ ۲ هزار و ۲۱۸ میلیارد ریال پرداخت و آماده پرداخت داریم که جزء استان‌های پیشرو کشور هستیم.

مدیر سرپرستی شعب بانک کشاورزی مازندران با بیان اینکه برای حمایت از فعالیت‌های گلخانه‌ای ۱۹۷ فقره تسهیلات به مبلغ ۹۷۰ میلیارد ریال در سطح ۳۳ هکتار پرداخت کردیم، افزود: ۱۰ فقره به مبلغ ۱۱۵ میلیارد ریال مصوب و آماده پرداخت است.

این مسئول اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا در استان مقرر شد برای ۳۰۰ دستگاه نشاکار برنج تسهیلات پرداخت شود و تلاش‌مان این است سامانه برای پرداخت همچنان باز باشد و تاکنون ۴۷۱ فقره به مبلغ ۱۵۴ میلیارد ریال تسهیلات برای نشاکارها پرداخت شد و ۵۵ دستگاه آماده پرداخت است.

قزل‌سفلی درباره "کشاورز کارت" گفت: در حال حضار ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات کشاورز کارت را به متقاضیان پرداخت کردیم و مدیریت‌های جهاد کشاورزی کشاورزان را نسبت به دریافت کشاورز کارت تشویق کنند چرا که برای خرید نهاده‌های کشاورزی برای کشت محصولات پاییزه قابل دریافت است.

وی درباره حمایت از واحدهای تولیدی بخش کشاورزی از سوی بانک کشاورزی گفت: ۹۲ درصد تسهیلات بانک کشاورزی در بخش کشاورزی مصرف می‌شود و واحدهای نیمه‌فعالی که مجوز قانونی از دستگاه ذیربط دریافت می‌کنند می‌توانند از کمک‌های بانک کشاورزی استفاده کنند.

مدیر سرپرستی شعب بانک کشاورزی مازندران در پایان گفت: اگر واحدهای مرغداری وجود دارد که نیاز به تسهیلات سرمایه در گردش دارند معرفی شوند و حمایت‌های لازم در این خصوص انجام خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار