در دیدار مدیرکل دفتر تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی جهاد دانشگاهی با رییس جهاد دانشگاهی مازندران بر تاثیر این نهاد به عنوان یک برند معتبر در تولید جلبک اسپرولینا و ریزجلبک‌های دیگر در کشور تاکید شد.
کد خبر: ۹۳۷۸۲۶
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵ 04 February 2021

مدیرکل دفتر تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی جهاد دانشگاهی در راستای تدوین طرح عملیاتی و دانش بنیان ۳ ساله جهاد دانشگاهی مازندران، با محمدرضا شافعیان رئیس این واحد دیدار کرد.
داراب یزدانی در این دیدار با بیان اینکه مازندران ظرفیت توسعه و شکوفایی در سه بخش آبزی‌پروری، کشاورزی و تولید جلبک‌ دارد، گفت: در سال‌های گذشته در مازندران فعالیت‌های مختلفی صورت گرفت اما به دلیل نداشتن برنامه مدون و علمی، برندسازی در یک زمینه خاص صورت نگرفته است.
وی با اشاره به اینکه در مازندران، کشاورزی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و باید از شیوه سنتی در این زمینه به سوی کشاورزی دانش‌بنیان حرکت کنیم، تصریح کرد: ظرفیت کشاورزی در کشور به صورت سنتی دیگر پاسخگوی نیازهای ما نخواهد بود و تداوم شیوه سنتی، مشکلات مختلفی را به همراه خواهد داشت.
مدیرکل دفتر تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی جهاد دانشگاهی کشور با تاکید بر اینکه کشاورزی دانش‌بنیان می‌تواند به نیازهای کشور پاسخ دهد، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال کاشت برنج در مازندران باید نسبت به دیگر استان‌های کشور خاص باشد.
یزدانی با بیان اینکه قرار نیست جهاد دانشگاهی به تنهایی مشکل تمام مازندران را برطرف کند بلکه باید عملکرد این نهاد در مازندران، دانشی و در راستای توسعه این استان باشد، گفت: جهاد دانشگاهی مازندران می‌تواند در تولید جلبک اسپرولینا و ریزجلبک‌های دیگر، برند کشور شود.
مدیرکل دفتر تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی جهاد دانشگاهی با اشاره به اینکه باید در مازندران موضوعات مربوط به آبزی‌پروری جدی گرفته شود، اظهار کرد: در تمامی این موارد، باید فعالیت‌ها بر اساس مطالعه و دانش‌بنیان باشد.
در ابتدای این جلسه نیز، محمدرضا شافعیان رئیس جهاد دانشگاهی مازندران با بیان اینکه در حوزه‌های مختلف کشاورزی و آبزی‌پروری، ارتباط و تفاهم خوبی با اداره‌کل شیلات مازندران و دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری برقرار شده است، گفت: در حوزه جلبک نیز اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته که در حال به سرانجام رسیدن آن هستیم.
وی با اشاره به اینکه معتقدم تعامل جهاد دانشگاهی و دانشگاه‌ها یک اصل اساسی است، اظهار کرد: به عنوان مثال دانشگاه‌های صنعتی نوشیروانی بابل و علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری نسبت به همکاری‌های علمی و پژوهشی اعلام آمادگی کرده‌اند.
شافعیان با بیان اینکه به منظور به سرانجام رساندن امور، با سازمان‌هایی که به لحاظ علمی و دانش‌بنیانی با جهاد دانشگاهی از لحاظ فضای کاری، نزدیک هستند، ارتباط برقرار کرده‌ایم، گفت: اتکا به توانمندی‌های خودمان شرط لازم است اما کافی نیست.
گفتنی است در این دیدار، مدیرکل دفتر تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی جهاد دانشگاهی به همراه هیئت همراه و در معیت رئیس جهاد دانشگاهی مازندران، از سایت تولیدی تحقیقاتی شهید حاج قاسم سلیمانی چپکرود جویبار بازدید به عمل آورد و در نهایت، طرح پیشنهادی عملیاتی و دانش بنیان ۳ ساله جهاد دانشگاهی مازندران تدوین شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار