مدیرکل هواشناسی استان سمنان با اعلام هشدار زرد گفت: لغزندگی، آبگرفتگی، کاهش دید و امکان اختلال در تردد در محورهای کوهستانی استان، مهمترین اثرات فعالیت سامانه بارشی در پنج روز آینده در استان است.
کد خبر: ۹۳۷۸۰۲
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲ 04 February 2021
 
هواشناسی استان سمنان هشدار سطح زرد اعلام کرد

 

به گزارش تابناک سمنان ایرج مصطفوی روز پنجشنبه ابراز داشت: بر اساس تحلیل آخرین تصاویر ماهواره و نقشه های پیش یابی، نفوذ سامانه بارشی به استان از اواخر وقت  فردا جمعه (۱۷ بهمن ماه) پیش بینی می‌شود.

وی افزود: بارش باران در بیشتر نقاط استان و بارش برف و باران در ارتفاعات و نواحی شمالی استان سمنان، مه آلودگی وکاهش دید در برخی نقاط به ویژه در ارتفاعات و نواحی کوهستانی و محورهای شمالی بر اثر این سامانه بارشی رخ می‌دهد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان بیان کرد: همچنین وزش باد شدید در برخی نقاط و با شدت بیشتر در نواحی شمالی طی جمعه و شنبه و کاهش نسبی دما بین ۲ تا ۴ درجه طی روزهای یکشنبه و دوشنبه از دیگر پیش‌بینی‌های هواشناسی استان سمنان است.

مصطفوی با بیان اینکه تا روز جمعه افزایش نسبی دمای هوا پیش‌بینی می‌شود ابراز داشت: پیش بینی هواشناسی استان برای روز جمعه بارش باران از اواخر وقت در نواحی غرب و شمال غربی و دربرخی نقاط باد شدید است.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان خاطرنشان کرد: همچنین برای روز شنبه (۱۸ بهمن) بارش باران در غالب نقاط استان و باران و برف در ارتفاعات، در برخی نقاط باد شدید دور از انتظار نیست.

مصطفوی بیان کرد: روزهای یکشنبه (۱۹ بهمن) با بارش باران در غالب نقاط استان و باران و برف در ارتفاعات  و دوشنبه (۲۰ بهمن) با بارش پراکنده در نواحی شرقی و شمال شرقی استان همراه است.

وی افزود: خودداری از کوهنوردی، احتیاط در تردد در محورهای شمالی و کوهستانی و مجهز بودن به تجهیزات زمستان به مردم استان توصیه می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: کمینه و بیشینه دمای هوای شهر سمنان امروز ۲ و ۱۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

کمترین دمای هوا در ۵ روز آینده، مربوط به شهرهای رضوان و بیارجمند با دمای صفر درجه سانتی‌گراد است  و بیشترین دمای هوا در ۵ روز آینده، مربوط به روز جمعه در شهرهای آرادان و ایوانکی با دمای ۱۹ درجه سانتی‌گراد است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار