توصیه علیرضا آشناگر به کشاورزان دامغانی؛
تابناک سمنان: علیرضا آشناگر استاندار سمنان بابیان اینکه سال گذشته پسته دامغان گردش مالی ۳۰ هزار میلیارد ریالی برای این شهرستان داشته است، گفت: کارخانه‌های فرآوری در کنار تولید پسته باید ایجاد شود.
کد خبر: ۹۳۷۸۰۱
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴ 04 February 2021

Image result for پسته دامغانی

استاندار سمنان در نشست افتتاح هم‌زمان طرح‌های دهه فجر شهرستان دامغان ضمن بیان اینکه با توجه به خشک‌سالی و موقعیت خوب دامغان در تولید پسته می‌بایست به سمت این نوع کشت گام برداشت، ابراز داشت: سال گذشته پسته دامغان گردش مالی ۳۰ هزار میلیارد ریالی برای این شهرستان داشته است.

وی بیان کرد: شهرستان دامغان از شهرهای کهن استان و کشور محسوب می‌شود و وجود ظرفیت‌هایی نظیر تپه حصار، مسجد تاریخانه، مجموعه چشمه‌علی و غیره توانسته به غنای تاریخی این شهر اضافه کند که این مهم می‌طلبد برای توسعه گردشگری موانع شناسایی و چالش‌ها رفع شوند.

علیرضا آشناگر با بیان اینکه تولید پسته می‌تواند به اشتغال، ثروت و کارآفرینی در این شهرستان بسیار کمک کند، افزود: انتظار می‌رود دراین‌بین به ایجاد کارخانه‌های فرآوری پسته و همچنین تولید و کشت محصولات کم آب‌برو پربازده توجه کرد تا کشاورزی بتواند به رونق اقتصادی کمک کند.

آشناگر بابیان اینکه معادن به‌عنوان دیگر ظرفیت ثروت آفرینی برای دامغان باید مدنظر مسئولان قرار گیرد، در ادامه تصریح کرد: معتقدیم باوجود همه پتانسیل‌های نهفته در دامغان با رفع موانع می‌توان به توسعه دست‌یافت که خوشبختانه در این راه همدلی خوبی را در شهرستان شاهد هستیم.

وی در پایان افزود: دهه فجر فرصتی است تا خدمات و دستاوردهای انقلاب برای مردم بازگو شود و همچنین در این ایام بیان توسعه، آبادانی و رفاه اجتماعی از اهداف دولت نیز در دستور کار قرار گیرد تا مردم امیدوار شوند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار