دکتر رضایی در مراسم دهه فجر در رامهرمز:
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم دهه فجر در گلزار شهدای رامهرمز گفت: باید معیشت مردم را با برنامه ریزی اقتصادی، نظارت بر برنامه های اقتصادی و نوآوری در تدوین برنامه ها و حکمروایی اقتصادی هدفمند، متحول کنیم.
کد خبر: ۹۳۷۶۸۴
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۲ 01 February 2021

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر روز دوشنبه 13 بهمن ماه در مراسم گرامیداشت دهه فجر در شهرستان رامهرمز که با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در گلزار شهدای این شهر برگزار شد، با تبریک دهه مبارک فجر گفت: خوشحالم که توانستم در ایام مبارک دهه فجر، در رامهرمز، هم تباران خودم را زیارت کنم. مردم ما انقلاب بزرگی را شروع کرده اند و آرمان این مردم ایستادن روی پای خود و ساختن یک ایران قوی و تجدید عظمت تمدن ایرانی اسلامی بود. اشتیاق رسیدن به اهداف بزرگ، سختی ها را قابل تحمل می کند، مشروط به اینکه وصیت امام راحل را رعایت کنیم و انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان نیفتد.

دکتر رضایی گفت: درآمد مردم رامهرمز، باید بیش از این چیزی باشد که الان هست. باید فناوری های کشاورزی و صنایع تبدیلی در این شهر و منطقه ایجاد شود. باید آداب تجارت و سرمایه گذاری را بیاموزیم و منتظر نباشیم که دیگران بیایند و کارآفرینی را در اینجا رونق دهند. مساله آب شرب رامهرمز به مرحله نهایی نزدیک شده و اگر آب شرب سالم اینجا تامین شود، به طوری که حتی یک نفر هم بیمار نشود، برای ما اهمیت دارد.

رضایی گفت: ما باید حکمروایی اقتصادی کشورمان را مانند حمکروایی سیاسی و دفاعی رشد بدهیم. اختیارات فرمانداران و استانداران در موضوع حکمروایی اقتصادی باید بیشتر شود و باید مردم را در این بخش هم عزیز بداریم. نباید در صف تخم مرغ و روغن، مردم را تحقیر کنیم. بخش عمده مشکلات موجود، با تغییر الگوی حکمروایی اقتصادی حل می شود.

نویسنده کتاب ایران آینده گفت: در تمام دولت هایی که آمده اند و رفته اند، قیمت ارز در چهارسال دوم دو برابر شده است. در این دولت که نرخ ارز هفت هشت برابر شده است و پول ملی مثل گلوله برف آب شده است. در سال 92 با یک هزارتومانی به مردم گفتم که نمی گذارم ارزش پول ملی کم شود. الان با هزار تومان چند تخم مرغ می شود خرید؟ کمتر از یک تخم مرغ! ارزش پول در تمام این دولت ها کاسته شده است. ارزش پول ملی ما بیش از چهل پنجاه سال است که در حال کم شدن است. باید معیشت مردم را با برنامه ریزی اقتصادی، نظارت بر برنامه های اقتصادی و نوآوری در تدوین برنامه ها و حکمروایی اقتصادی هدفمند متحول کنیم. باید صنایع را هدفمند در مناطق گسترش بدهیم. طرح های مسکن را نباید در اراضی دور از شهر اجرا کرد. از اتکا به نفت و خام فروشی مواد معدنی باید جلوگیری کنیم.

دکتر رضایی گفت: اگر یک کارخانه ساخت شیشه از سیلیس در رامهرمز ساخته شود، درآمد و اشتغال منطقه بهبود می یابد. صنایع و اقتصاد با زندگی مردم و شهرها و روستاها ارتباط کمی دارند. دفاتر مرکزی شرکت ها در تهران است اما کارخانه هاشان آب و هوای منطقه را آلوده می کنند. باید مالیات این قبیل شرکت ها در منطقه هزینه شود.

وی افزود: در این سفر که به مناسبت دهه فجر در میان شما هستم، با مردم شهرهای یاسوج، دهدشت، لیکک، بهمئی و بهبهان هم دیدار داشتم و از نزدیک مشکلات هموطنان و هم تبارانم را مشاهده کردم. طرح های نیمه کاره و تصمیمات غلط در حکمروایی اقتصادی، اشکالات جدی ایجاد کرده و نباید این شیوه غلط را ادامه بدهیم. مردم از ادامه این وضع خسته شده اند و حق دارند. باید به تکرار دولت های گذشته پایان بدهیم چون باعث تداوم تورم و بیکاری و مشکلات خواهد شد. جوانان، نخبگان و کارشناسان ما می توانند به دور از غرور، حرف های مردم را بشنوند و چاره اندیشی کنند.

دکتر رضایی با اشاره به مسائل به وجود آمده در بازار سرمایه از سال 98 تا کنون گفت: از مهرماه گذشته تا بهمن ماه، شاخص بورس را پنج برابر کردند و این سود نصیب عده ای چترباز شد که کار تولیدی و کشاورزی نمی کنند. از فروردین ماه اقشار متوسط وارد بورس شدند. اقشار پایین هم از خرداد تا مرداد وارد بورس شدند و شاخص به بالای دو میلیون واحد رسید. این رشد کاذب بود. ما هشدار دادیم و عده ای گفتند آقای رضایی می خواهد دولت را تضعیف کند! مشاهده کردیم که از شهریور ماه تا الان بورس در حال پایین رفتن است و فقرا از این وضع آسیب دیدند. دشمنان آرزو می کنند که از این اشتباهات تکرار شود و آنها بر موج اعتراضات سوار شوند.

وی افزود: شما مردم، از راه قانون می توانید سرنوشت خود را تغییر بدهید. ادامه این وضعیت خدای ناکرده مشکلات را بیشتر می کند. باید از ورود نا اهلان و نامحرمان به اقتصاد و فرهنگ جلوگیری کنیم و آنها را از نقش آفرینی مخرب در مدیریت اقتصاد و فرهنگ دور کنیم. همه استان های کشور را می توان با کمک مردم آباد کرد. کدام منطقه و قومی است که پتانسیل رشد نداشته باشد؟ باید به هم کمک کنیم تا ان شا الله آینده درخشانی برای کشورمان ایجاد کنیم.

در ابتدای این سخنرانی، امام جمعه و فرماندار رامهرمز در سخنان جداگانه ضمن‌ گرامیداشت دهه فجر، حضور دکتر رضایی در مراسم دهه فجر این شهرستان را خیرمقدم گفتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار