رییس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم گفت: بر اساس آمارهای رسمی در دی‌ماه سال جاری، این استان از حیث ارزش ریالی کشفیات در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داد.
کد خبر: ۹۳۷۴۶۲
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵ 03 February 2021

به گزارش تابناک قم، محمود سیجانی بیان کرد: در همین رابطه طی این مدت ۵۲۳ میلیارد و ۴۲۱ میلیون و صدهزار ریال ارزش کشفیات استان در موضوع مقابله با قاچاق کالا و ارز بوده است.

وی افزود: عملکرد ۱۰ماهه استان (از ابتدای سال تا پایان دی‌ماه) در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز قابل ‌قبول است و بر اساس پایش انجام‌شده،‌ قم توانسته است رتبه پنجم کشور را در این راستا به دست آورد.

وی ادامه داد: طی مدت یاد شده ارزش کشفیات استان قم در موضوع مبارزه با قاچاق کالا و ارز ۶۳۰ میلیارد و ۷۴۶میلیون و ۶۹۶ هزار ریال بوده است.

سیجانی گفت: بازرسان دستگاه‌های متولی نظارت بر بازار برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز در قم،‌ با استفاده از توان حداکثری به میدان آمدند و با انجام گشت‌های مستمر این موضوع را رصد می‌کنند.

وی بیان کرد: تحقق راهبرد جهش تولید بدون مبارزه جدی با قاچاق به نتیجه مورد نظر نمی‌رسد و به همین دلیل، مسئولان استان در بخش‌های مختلف اقتصادی و قضایی،‌ رسیدگی به این موضوع را در اولویت کاری خود قرار دادند که نتیجه آن در رتبه مناسب استان در امر مبارزه با قاچاق نمایان شده است.

درمجموع ۳۶هزار و ۳۹۳ واحد صنفی مجوز دار در استان قم وجود دارد که ۲۱هزار و ۴۹۳ مورد آن توزیعی و خدماتی و ۱۴هزار و ۹۰۰ مورد آن تولیدی و فنی است و سازمان صمت استان با همکاری اتاق اصناف و دیگر نهادهای مسئول بر نحوه عملکرد آن‌ها نظارت دارد.

همچنین قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هرکدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحدهای صنعتی قم فراتر از ۵۱ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۵۸ هزار تَن فرصت اشتغال ایجادشده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار