بنده نگارنده این سطور سیاسی نیستم ،اما از آن کسانی که تنها از زوایه جناح ،دیدگاه وسیاست ورزی مسایل ومشکلات استان وکشور را نظاره می کنند ،این سوال را مطرح می کنیم ؛ وقتی کشور توان جابجا کردن یک دلار از منابع خود را ندارد ،وقتی هیچ کشوری به جز چند کشور از ما بدتر حاضر به معامله با مانیستند ،باید چگونه کشور را مدیریت کرد ؟!
کد خبر: ۹۳۷۴۳۴
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۹ 03 February 2021

تابناک ایلام ::وضعیت جاری کشور آنگونه شفاف در پیشگاه مردم قرار دارد که بی نیاز از تفسیر وتحلیل های سیاسی ،اقتصادی ،اجتماعی و فرهنگی با یک نگاه می توان شرایط گذشته ،حال وفردای آن را ترسیم کرد .حتی عمی ترین ترین افراد و عادی ترین مردم از وضعیت کشور ،دیگ خزانه خالی  آن وچرایی گرفتار شدن آن در این شرایط بسیار وخیم خبر دارند.

در یک کلام باید گفت ،رقابت های سیاسی ،نزاع های جریانی ،یقه گیری ها ،دعواهای بی حاصل بین المللی ،دشمن تراشی های بی حاصل ،کشتی مدیریت کشور را دریک باتلاق گرفتار کرده است.مدیران و تصمیم گیران کشور هم به جای طراحی یک راهبرد منطقی برای نجات کشور ورهایی آن از این وضعیت اسف بار ،دائما خط مشابهت سازی تاریخی ودینی را دنبال می کنند . قصه سرایی از شعب ابی طالب و طلحه وزبیر سازی و....هم گره ای از مشکلات باز نخواهد کرد ،چون اصولا شباهتی وجود ندارد!

مسئولین کشور به جای اینکه تلاش کنند که با درک صحیح شرایط ،باور کردن اینکه کشور از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست ،مرتب توپ را به زمین هم می اندازند ،مرتب دنبال القاء ناکارآمدی همدیگر هستند .گمان می کنند اگر گناه وضعیت جاری را به گردن فلان طیف سیاسی بیاندارند ،مردم آنان را ناجی کشور قلمداد کرده وبه سمتشان غش می کنند .غافل از اینکه برای مردم هیچ فرقی ندارند و مردم عامل تمام مشکلاتشان را تمامی مجریان کشور اعم از چپ یا راست می دانند!

ما این روزها با مجلسی سروکار داریم که بدلیل نفرت وکینه ای که از دولت دارند ،حتی برخلاف تمامی رویه های سالهای پیش ،لایحه بودجه کشور را شخم زده ،زیر وروکرده وجالب اینکه با برداشت اشتباه !رای اشتباهی داده و کلیاتش را رد می کنند !مجلسی که می داند کفگیر اقتصاد کشور به ته دیگ خورده اما مرتب برای دولت هزینه تراشی می کنند!چرا!؟چون منافع کشور برای این جماعت ارزنی نمی ارزد!

در این سو نیز سیاسیون وقلم به دستانی بر افکار عمومی کشور حکمرانی می کنند که با علم به وضعیت کشور ،مرتب بر انتظارات مردمی می افزایند .به جای نقد سازنده وکمک برای خارج شدن مدیریت کشور از باتلاقی که تا کمر در آن فرو رفته اند ،مرتب نق می زنند ،از زمین وزمان شاکی اند و راهی هم برای رهایی از این وضعیت ارایه نمی دهند.

به همین استان خودمان نگاه کنید !عده ای از دوستان گمان می کنند که عقل کل هستند ،می دانند که دشمن تراشی ها منابع کشور را به صفر رسانیده است .می دانند که کشور ما تحریم است و چرخ اقتصاد نفت محور آن به کلی متوقف شده است .اما با این حال هر روز بر سر مدیریت استان آوار می شوند و آنان را عامل تمامی بدبختی وفلاکت استان وکشورمعرفی می کنند .همین کم مانده که  استاندار ایلام را عامل وبانی سقوط هواپیمای اوکراینی معرفی کنند!

ما نمی گوییم به مسئولین نقد وارد نیست !بله هست .اتفاقا باید هم نقد شوند ،چون معتقدیم نقد سازنده چراغ راه مدیریت استان وکشور است . اما نقد باید با پیشنهاد سازنده همراه باشد . باید در کنار بیان مشکلات وکاستی ها ،کارهای انجام شده و اقدامات مثبت هم دیده وگفته شوند . اینجا می توان ادعا کرد که نقد با انصاف و عدالت همراه بوده است . اینجا می توان پذیرش آن از سوی افکار عمومی را انتظارداشت.

اما نمی شود بی هدف شلیک کرد ،دائم نق زد ،مسئولیت تمامی مشکلات حال حاضر استان وکشور را متوجه قاسم سلیمانی دشتکی و دولت نمود.اگر پول واعتبار وجود دارد و کسی آن را در مسیر توسعه به کار نبسته است ،نه تنها انتقاد به جاست ،بلکه باید ناکارآمدی و سوء مدیریت را هم جار کشید ! اماوقتی نیست باید چکار کرد !

بنده نگارنده این سطور سیاسی نیستم ،اما از آن کسانی که تنها از زوایه جناح ،دیدگاه وسیاست ورزی مسایل ومشکلات استان وکشور را نظاره می کنند ،این سوال را مطرح می کنیم ؛ وقتی کشور توان جابجا کردن یک دلار از منابع خود را ندارد ،وقتی هیچ کشوری به جز چند کشور از ما بدتر حاضر به معامله با مانیستند ،چگونه بایدکشور را مدیریت کرد ؟!

مگر غیر از این است که در این چهل سال رهیافتی جز تحریم ،جنگ ونزاع نصیب مردم نشده است ؟!برخی در این کشور انگار  بند نافشان را با جنگ ودعوا و چنگ ودندان نشان دادن برای دیگران بریده اند ،دائم با دیگران سرجنگ دارند ،همین مسائل باعث شده تا تمامی راهها را بر روی خود ببندند وکشور در این شرایط سخت قرار گیرد.

مقصر شرایط جاری کشور کژاندیشانی هستند که نان خود را در میدان جنگ و تحریم وبیر وببند جستجو می کنند . مقصر بعدی هم کسانی هستند که با قلم هایشان از این جماعت حمایت می کنند ،تا با استمرار رفتارشان پا برروی گلوی مردم بینوای کشور بگذارند!

از اینرو از دوستانمان درخواست داریم در نوشته هایشان جانب عدل وانصاف را رعایت کنند ،باور کنید مدیریت کشور در این شرایط شبیه یک معجزه است !بیاید کمتر نق بزنیم ،نقد سازنده ومنصفانه را جایگزین نق زدن ها و تحلیل نادرست از وضعیت کشور کنیم !ببینیم چه می شود !ببینیم با رسیدن به آرزوی سیاسی اتان راهی هم برای رفع مشکلات مردم پیدا خواهید کرد ؟تا بعد!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار