استاندار کهگیلویه و بویراحمد:
استاندار کهگیلویه و بویراحمد، گفت: باتوجه به ظرفیت های استان توسعه گردشگری ورزشی در اولویت اقدامات مجموعه میراث فرهنگی و ورزش و جوانان استان باشد.
کد خبر: ۹۳۷۴۰۱
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۶ 02 February 2021

محمد تقی امیری خراسانی رئیس فدارسیون ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی با حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد دیدار و گفتگو کرد.


به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، حسین کلانتری در این دیدار با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد از ظرفیت و استعدادهای خوبی در حوزه ورزش برخوردار است، گفت: کهگیلویه وبویراحمد بعد از سیستان و بلوچستان بیشترین روستا را دارد و این مهم و همین طور ظرفیت‌ های انسانی و طبیعی استان ضرورت توجه فدراسیون ورزش‌های روستایی و عشایری به توسعه ورزش را در روستا‌های استان دوچندان کرده است.

استاندار توسعه ورزش بومی و محلی با استفاده از ظرفیت گردشگری استان را یک ضرورت دانست و افزود: این استان بعد از بهبود وضعیت کرونا آماده میزبانی مسابقات بومی و محلی است.

وی تاکید کرد: سرمایه گذاری در کهگیلویه و بویراحمد در هر حوزه ای خروجی خواهد داشت.

کلانتری عنوان کرد: انتظار می رود از ظرفیت نیروی انسانی توانمند استان در سطح فدراسیون کشور استفاده شود.

نماینده عالی دولت در استان، بیان کرد: در اعتبارات 1400 به حوزه تربیت بدنی توجه خاصی خواهیم داشت و تا قبل از پایان دولت سرانه ورزشی استان از یک متر عبور خواهد کرد.

وی خواستار تجهیز 22 روستای دیگر استان به تجهیزات ورزشی شد که

امیری خراسانی رئیس فدارسیون ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی با این موضوع موافقت کرد.

رئیس فدراسیون ورزش‌های روستایی و عشایری کشور نیز در این دیدار به وجود استعداد‌های ورزشی دراستان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و افزود: این فدراسیون مصمم است علاوه بر رونق ورزش‌های کلاسیک در روستا‌ها برخی ورزش‌های منسوخ شده را احیا کند.

امیری خراسانی افزود: ۱۲ روستای استان به تجهیزات مورد نیاز مجهز شدند و برای تجهیز ملزومات ورزشی ۲۲ روستای دیگر تلاش می‌ شود.

وی تاکید کرد: کهگیلویه و بویراحمد می تواند به پایلوت گردشگری ورزش روستایی در سطح کشور تبدیل شود.

خراسانی از راه اندازی ایستگاه بازی های بومی و محلی به صورت دائمی و در اماکن عمومی سطح کشور خبر داد و گفت: دبیرخانه ورزش های بومی و محلی در فدراسیون تشکیل شده است.

وی از برنامه ریزی برای برگزاری المپیادهای روستایی خبر داد و افزود: احیا و ترویج ورزش های سنتی در اولویت کاری این فدارسیون قرار دارد.

محمد تقی علوی نیز در این دیدار  سرانه ورزشی استان را 94 سانتی ‌متر عنوان کرد و گفت: در دولت تدبیر و امید در زمینه ورزش کمک‌ های خوبی به استان شده و در تلاش هستیم سرانه ورزش استان تا پایان دولت به دو متر مربع افزایش پیدا کند.
مدیرکل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد، با اشاره به اینکه در استان 999 روستا به شکل پراکنده وجود  دارد، گفت: این استان دارای 80 خانه روستایی است و در دهه فجر امسال نیز 14 خانه روستایی به این تعداد افزوده می شود.

وی گفت: 36 پروژه جدید ورزشی در دستور کار قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار