گشایش جدید برای تازه کارها
اتاق بازرگانی تهران می‌گوید که وزارت صمت مجوز جدیدی برای واردکنندگان صادر کرده است.
کد خبر: ۹۳۷۳۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۴ 02 February 2021

بفرمایید وارد کنید!

 

به گزارش تابناک سمنان بر اساس اعلام اتاق بازرگانی تهران، از این پس واردکنندگانی که تاکنون در حوزه واردات یک کالا سابقه‌ای نداشته‌اند نیز با رعایت یک سقف ارزشی امکان واردات در این حوزه را خواهند داشت.

تا پیش از این واردکنندگانی که در حوزه واردات یک کالا سابقه نداشتند، نمی‌توانستند به این حوزه ورود کنند اما با مجوز جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت)، امکان واردات تا سقف ۵۰۰ هزار دلار در سال وجود خواهد داشت. به این ترتیب دستورالعمل قبلی که محدودیت میانگین ارزش واردات دو سال گذشته را برای سال جاری ملاک قرار می‌داد دیگر اجرایی نخواهد شد.

طبق دستور العمل قبلی، میانگین ارزش واردات سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ برای واردات سال ۱۳۹۹ تعیین شد. همچنین اجازه واردات برخی کالاها به شرکت‌هایی داده شد که سابقه واردات آن را طی سال‌های گذشته داشته‌اند و شرکت‌های دیگر امکان واردات کالاها با تعرفه جدید را نداشتند.

با تغییر جدیدی که در دستور کار قرار گرفته، صاحبان کارت بازرگانی بر اساس رشته فعالیت‌هایی که در کارت بازرگانی آنها ثبت شده و طی سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ به دلیل محدودیت‌های ارزی واردات روی تعرفه موردنظر نداشته‌اند، طی امسال و سال آینده می‌توانند تا سقف ۵۰۰ هزار دلار کالاهای جدید وارد کنند.

همچنین اتاق بازرگانی تهران اعلام کرده که سقف واردات برای برخی کالاها از جمله کاغذ، لاستیک، مواد اولیه تولید لوازم خانگی و قطعات خودرو که طی سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ واردات محدودی داشته، برداشته شده‌است.

به گزارش ایسنا، در سه سال گذشته با آغاز تحریم‌های آمریکا، دولت محدودیت‌های جدیدی را در مسیر واردات کالا به کشور وضع کرد.

طبق اعلام سازمان توسعه تجارت، در حال حاضر واردات حدود ۲۰۰۰ قلم کالا به کشور ممنوع است و تنها کالاهای ضروری، مواد اولیه و مصرفی که تولید داخل ندارند به کشور وارد می‌شوند.

دولت در سال‌های گذشته برای واردات کالاهای اساسی نیز ارز ۴۲۰۰ تومانی در نظر گرفت که مشخص نیست در جریان بررسی بودجه سال آینده چه سرنوشتی پیدا می‌کند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار