برگزیدگان نخستین مسابقه عکاسی "زاینده رود رشته همدلی" همزمان با روز جهانی تالاب ها اعلام شد.
کد خبر: ۹۳۷۳۳۷
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۹ 02 February 2021

اختتامیه نخستین مسابقه عکاسی "زاینده رود، رشته همدلی" با هدف پیوند بهره برداران از حوضه زاینده رود و توجه به محیط زیست زاینده رود از سراب تا پایاب در روز جهانی تالاب ها برگزار شد.
کوروش محمدی، رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اهمیت شناسایی افکار و اندیشه ها در مورد آب و حقابه بهره برداران حوضه زاینده رود در راستای تقویت همدلی اظهار داشت: برگزاری نخستین مسابقه عکاسی "زاینده رود رشته همدلی" با هدف رفع مسائل در مقیاس بزرگتر حوضه زاینده رود با همدلی بوده است.
حمیدرضا صفوی، دبیر کارگروه تخصصی آب شورای اسلامی شهر اصفهان برگزاری نخستین مسابقه عکاسی زاینده رود رشته همدلی را در راستای افزایش حساسیت شهروندان نسبت به رودخانه و تالاب بین المللی گاوخونی دانست و برگزاری اختتامیه این مسابقه در روز جهانی تالاب ها را حرکتی در جهت حفظ محیط زیست به ویژه رودخانه زاینده رود اعلام کرد.
نخستین مسابقه عکاسی زاینده رود رشته همدلی با 101 شرکت کننده و 451 اثر در روز جهانی تالاب ها به ایستگاه آخر رسید. آثار این مسابقه از سوی حمیدرضا نیکومرام، پژمان نظرزاد آبکنار، وحید مومن زاده و محمدرضا شریف مورد داوری و بررسی قرار گرفت.
در بیانیه هیئت داوران فراخوان عکاسی زاینده رود رشته همدلی آمده بود؛«داستان زاینده رود تنها سرگذشت یک رود نیست، بخشی از تاریخ تمدن قوم ایرانی است. رسانه عکس امکانی برای مفاهمه با سوژه های جهان است. آنچنان که تاریخ عکاسی نشان می دهد دایره و میدان عمل عکاسی حتی می تواند بر پدیده های جهان تاثیرگذار باشد و شواهد فراوانی بر این مدعا در عکاسی وجود دارد که نشان دهنده قدرت تاثیرگذاری عکس بر مسائل دنیاست. گستره وسیعی از عکس های یوجین اسمیت تا نیک اوت با انواع شکل بندی و رویکردهای عکاسان را می توان در این محدوده قرار داد. عکاسان بسان یک مصلح اجتماعی می توانند دغدغه های زیستی انسان را در حوزه های کاری خود قرار دهند؛ بنابراین گزاره عکس را باید رسانه ای شناسایی کرد که علاوه بر مختصات هنری واجد ویژگی هایی است که به عکاس امکان کنشگری اجتماعی می دهند و همین امر عکس را به هنر تاثیرگذار اجتماعی در میان وصف بندی هنرهای معاصر جهان تبدیل می کند.»
نخستین مسابقه عکاسی زاینده رود در رشته همدلی با آثار منتخبی از عکس های مجموعه ای «آرشیده شاهنگی؛ مجموعه لایروبی زاینده رود»، «آرشیده شاهنگی؛ مجموعه زاینده رود برفی»، «رسول شجاعی؛ مجموعه تالاب گاوخونی»، «خدیجه نادری؛مجموعه ماهی های کف رودخانه»، «مجید اسلام دوست؛ مجموعه حصارهای انتظار»، «مجتبی جهان بخش؛ مجموعه بازگشایی زاینده رود»، «علی آذر؛ مجموعه تالاب گاوخونی» و «رضا امینی؛ مجموعه وقتی تو» در روز جهانی تالاب ها به کار خود پایان داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار