شاخص‌ کیفی هوا در کلانشهر اصفهان صبح امروز با میانگین ساعتی ۱۱۳ وضعیت (نارنجی) ناسالم برای گروه‌های حساس را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۹۳۷۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷ 02 February 2021

 کیفیت هوای کلانشهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت هفت صبح امروز سه‌شنبه - ۱۴ بهمن - با میانگین ۷۶ در وضعیت (زرد) قابل قبول ثبت شد.

کیفیت هوای این کلانشهر بر پایه داده‌های سامانه پایش برخط سازمان حفاظت محیط زیست در نخستین ساعات صبح امروز با شاخص ۱۱۳ وضعیت (نارنجی) ناسالم برای گروه‌های حساس را نشان می‌دهد.

وضعیت کیفی هوا صبح امروز در ایستگاه‌های پایش دائم میدان احمدآباد با شاخص ۱۳۰، خیابان استانداری با شاخص ۱۱۱، بزرگراه خرازی با شاخص ۱۰۹، خیابان پروین با شاخص ۱۲۰، میدان فیض با شاخص ۱۰۲، میدان انقلاب با شاخص ۱۱۸، خیابان کاوه با شاخص ۱۲۱ و ورزشگاه میثاق با شاخص ۱۱۱ در وضعیت (نارنجی) ناسالم برای گروه‌های حساس گزارش می‌شود.

همچنین شاخص‌های کیفی هوا در ایستگاه‌های پایش خیابان فرشادی با شاخص ۹۳، خیابان رهنان با شاخص ۷۶، خیابان رودکی با شاخص ۹۶ و خیابان میرزا طاهر با شاخص ۸۰ وضعیت (زرد) سالم را نشان می‌دهد.

امروز کیفیت هوا در شهرهای مجاور کلان‌شهر اصفهان از جمله مبارکه و شاهین‌شهر با میانگین ۵۰ (سبز) پاک است؛ همچنین داده‌های ایستگاه‌های سنجش کیفی هوا در شهرهای خمینی شهر، نجف آباد، کاشان و منطقه دولت آباد در دسترس نیست.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار