باشگاه پرسپولیس به دلیل تاخیر در پرداخت مطالبات ماریو بودیمیر در آستانه محرومیت و بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی قرار گرفته است.
کد خبر: ۹۳۷۱۶۴
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵ 02 February 2021

به گزارش تابناک سمنان  باشگاه پرسپولیس به دلیل این که در زمان تعیین شده موفق نشده بدهی ماریو بودیمیر بازیکن خارجی سابق خود را پرداخت کند؛ هر لحظه ممکن است از سوی فیفا با محرومیت و بسته شدن پنجره نقل و انتقالات مواجه شود. البته با توجه به قوانین فیفا، پرسپولیس هر زمان با بودیمیر تسویه کند، حکم محرومیت نقل و انتقالاتی لغو خواهد شد.

بودیمیر در لیگ هجدهم عضو باشگاه پرسپولیس بود؛ اما نتوانست عملکرد قابل قبولی از خود به نمایش بگذارد. او در نهایت به دلیل دیرکرد در پرداخت مطالباتش از سرخپوشان شکایت کرد تا یک پرونده دیگر به جمع پرونده‌های تیم‌های ایرانی اضافه شود.

یکی از دلایل مهمی که در ایجاد این پرونده‌ها و در سال‌های اخیر به چشم خورده، ماجرای تحریم بانکی ایران بوده است که موجب شده تیم‌های ایرانی نتوانند به راحتی پول بازیکنان یا مربیان خارجی را پرداخت کنند. البته با توجه به قوانینی که قبل از فصل نقل و انتقالات گذشته از سوی فدراسیون فوتبال وضع شده‌اند؛ جذب بازیکن و مربی خارجی ممنوع شد تا حداقل طی زمانی، پرونده‌های کمتری به جمع شاکیان گذشته اضافه شوند.

موضوع بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی چندان برای تیم‌های ایرانی و علاقه مندان به فوتبال نا آشنا نیست و طی سال‌های گذشته باشگاه‌ها مدام با شاکیان مختلف دست و پنجه نرم کرده‌اند که به چند مورد نگاهی خواهیم انداخت.

پرسپولیس ( ماجرای طارمی و برانکو)

ابتدا موضوع را از خود پرسپولیس آغاز می‌‌کنیم که در آستانه ثبت یک رکورد جدید در محرومیت قرار دارد. مهدی طارمی قبل از شروع لیگ شانزدهم با تیم ریزه اسپور به توافق رسید و راهی ترکیه شد اما مدتی بعد دوباره به ایران بازگشت و قرارداد خود را با پرسپولیس تمدید کرد. مدتی بعد با حکم فیفا، مهدی طارمی با محرومیت ۴ ماهه مواجه شد و باشگاه پرسپولیس هم از ۲ پنجره نقل و انتقالاتی محروم شد. پس از محرومیت مهدی طارمی، پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا شکست سنگینی را مقابل الهلال تجربه کرد تا به نوعی انگشت اتهام به سمت شماره ۹ سرخپوشان بچرخد.

پرسپولیسی‌ها امسال یک بار دیگر هم با محرومیت نقل و انتقالاتی مواجه شده بودند. سرخپوشان پس از این که نقل و انتقالات خود را قبل از برگزاری ادامه مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا انجام دادند؛ به دلیل تسویه نکردن مطالبات برانکو ایوانکوویچ سرمربی سابق خود با محرومیت مواجه شدند. البته باشگاه پرسپولیس در نهایت مطالبات این مربی کروات را پرداخت کرد تا دیگر مشکلی این تیم را تهدید نکند.

استقلال (عادل شیحی، شفر و پسر شفر)

حدود ۴ سال قبل زمانی که باشگاه استقلال قصد داشت ITC سرور جپاروف، بازیکن ازبکستانی خود را تهیه کند، از این موضوع مطلع شد که امکان جذب بازیکنی را ندارد. باشگاه استقلال به دلیل این که مطالبات عادل شیحی، بازیکن آلمانی اسبق خود را دیر پرداخت کرده بود؛ با این جریمه سنگین از سوی فیفا مواجه شد. آندرانیک تیموریان دیگر بازیکنی بود که در آن زمان نتوانست برای استقلال بازی کند.

استقلالی‌ها امسال هم در بدترین زمان ممکن با محرومیت نقل و انتقالاتی مواجه شدند. آن‌ها قبل از آغاز مسابقات مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا از سوی فیفا محروم شدند تا نتوانند قرارداد بازیکنانی مثل رشید مظاهری را ثبت کنند. آبی‌ها در نهایت با شکست مقابل پاختاکور با لیگ قهرمانان وداع کردند. دلیل این محرومیت تاخیر در پرداخت مطالبات وینفرد شفر (سرمربی سابق استقلال) و ساشا شفر بود.

تراکتور (کنستانت جدیدترین مورد)

باشگاه تراکتور هم از محرومیت نقل و انتقالاتی بی نصیب نمانده است. این تیم زمانی که قصد داشت کارت ITC سجاد شهباززاده را دریافت کند، متوجه شد از پنجره زمستانی نقل و انتقالات محروم است. به این ترتیب بازیکنانی مثل شهباززاده، امید عالیشاه و احمد نوراللهی که در آن زمان راهی تراکتور شده بودند، نتوانستند مجوز بازی برای این تیم را کسب کنند. البته تراکتوری‌ها این فصل هم یک بار درگیر پرونده کنستانت بازیکن سابق میلان بوده‌اند.

ماشین سازی (شیمبا)

دیگر تیم تبریزی هم با محرومیت نقل و انتقالاتی مواجه شده است. ماشین سازی به دلیل این که نتوانسته بود مطالبات دخسوس، شیمبا و چند بازیکن ایرانی را پرداخت کند، از فعالیت در بازار نقل و انتقالات محروم شده بود. حتی مقدار طلب شیمبا از این باشگاه چند بار به دلیل دیرکرد افزایش پیدا کرد اما در نهایت باشگاه ماشین سازی شب قبل از اولین مسابقه این تیم در لیگ بیستم، مجوز فعالیت در نقل و انتقالات را دریافت کرد.

فولاد خوزستان (دردسر برزیلی‌ها)

سعید آذری، مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان اواخر بهار امسال از محرومیت باشگاه فولاد در نقل و انتقالات خبر داد. دلیل این موضوع هم دیرکرد در پرداخت مطالبات وینیسیوس و لوپز بازیکنان برزیلی سابق این تیم بود. این ۲ بازیکن تنها یک نیم فصل در اهواز حضور داشتند و عملکرد قابل ملاحظه‌ای هم از خود ثبت نکرده بودند. به هر ترتیب باشگاه فولاد قبل از اتمام نقل و انتقالات تابستانی موفق شد رضایت شاکیان خود را جلب کند.

صنعت نفت آبادان

زردپوشان آبادانی هم دیگر تیمی بودند که امسال با ممنوعیت از جذب بازیکن مواجه شدند. وضعیت صنعت نفت نسبت به سایر تیم‌ها شاید بدتر هم بود؛ زیرا آن‌ها بازیکنان مهمی مثل عیسی آل کثیر و میلاد جهانی را از دست داده بودند و اگر محرومیت آن‌ها لغو نمی‌شد با مشکلات زیادی مواجه می‌شدند. به هر شکل مشکل صنعت نفت برطرف شد تا نفراتی مثل حامد فلاح زاده و محمد طیبی بتوانند برای این تیم به میدان بروند تا دست سیروس پورموسوی بسته نباشد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار