مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با بیان اینکه تمامی ۱۶ عنوان فیلم جشنواره در شیراز طی سه نوبت در روز، در سینما ایران و مجموعه هنری و سینمایی هنرشهر آفتاب اکران می‌شود.
کد خبر: ۹۳۶۹۰۴
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹ 01 February 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: صابر سهرابی دوشنبه ۱۳بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران با اعلام برنامه‌های حوزه فرهنگ، ادب و هنر، قرآن و عترت، بر اینکه عظمت و اقتدار ایران اسلامی مرهون دستاوردهای انقلاب است، تاکید کرد.

۳۰ شهرستان فارس آماده برگزار جام باشگاه‌های کتابخوانی

شیراز مرکز استان فارس پایتخت کتاب ایران است که مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اعلام کرد که در قالب این عنوان برنامه جام باشگاه‌های کتابخوانی در ۳۰ شهرستان فارس با هدف تثبیت جایگاه کتاب برگزار می شود و شهرستان‌ها و توابع آن‌ها از چندی پیش پایگاه‌های کتابخوانی با همکاری مروجان کتاب در شهرستان‌ها و روستاها راه‌اندازی کرده‌اند.
سهرابی گفت: اداره کتابخانه‌های عمومی استان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اداره کل آموزش و پرورش استان فارس از مجریان جام باشگاه‌های کتابخوانی هستند.
این مقام همچنین به برگزاری جشنواره ادبی در حوزه کتاب و کتابخوانی با شیوه‌های نوین پرورش خلاق کودکان و نوجوانان اشاره کرد و بیان داشت: این جشنواره با هدف ترویج و گسترش کتاب و کتابخوانی برای اولین بار در کشور، در پایتخت کتاب ایران به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.
او اظهار کرد: در این جشنواره کارگاه‌هایی در دو حوزه بزرگ خلاقیت و ترویج و گسترش کتابخوانی برای کودکان و نوجوانان، جوانان و بزرگسالان اجرا خواهد شد که با اندیشه‌های خلاق و موثر همراه است.

لارستان صاحب مجتمع قرآنی و فرهنگی می‌شود


دبیر شورای فرهنگ عمومی استان فارس نوید راه‌اندازی مجتمع قرآنی و فرهنگی هنری شهید علیشیری در لارستان داد و بیان داشت: این مرکز به‌منظور ترویج فرهنگ غنی قرآنی و توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری، همزمان با میلاد حضرت فاطمه (س) در سه طبقه با زیربنای ۱۴۰۰ مترمربع، شامل ۱۰ اتاق و پلاتوی تئاتر، نگارخانه، سالن آمفی تئاتر، کلاس‌های آموزشی، فضاهای اداری و فروشگاه فرهنگی در لارستان گشایش می‌یابد.
سهرابی اعتبار این طرح را ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعلام کرد که یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان آن را نیکوکار فرهنگی و مابقی را اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس تامین کرده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس به انتشار فراخوان "همایش منطقه‌ای گام دوم انقلاب، سبک زندگی اسلامی"، "طرح نشان لارستان"، رونمایی از "آیین‌نامه نشان لار"، رونمایی از سردیس استاد فضل‌الله جمالی پیشکسوت عرصه تئاتر و فرهیخته حوزه فرهنگ و هنر لارستان اشاره کرد.
او در ادامه برگزاری جشنواره ملی تلاوت را یادآور شد و آن را از دیگر برنامه‌های ویژه دهه فجر دانست که برای نخستین بار در کشور برگزار خواهد شد.
او ادامه داد: فضای مجازی به‌عنوان محل برگزاری جشنواره ملی تلاوت در نظر گرفته شده است؛ افزون بر این جشنواره قرآنی والفجر، دوره تربیت مربی قرآن و صحیفه سجادیه و مسابقه حجاب و عفاف نیز با همکاری شهرستان اقلید در دستور کار قرار دارد.


پیروان ادیان الهی همراه همیشگی دهه فجر انقلاب اسلامی


مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس با یادکرد از همراهی همیشگی پیروان ادیان الهی در برنامه‌های دهه فجر، گفت: تجلیل از برگزیدگان مسابقه شطرنج دهه فجر ادیان توحیدی، همنوازی ادیان توحیدی، تجلیل از برگزیدگان مسابقه نقاشی با موضوع ایران، شهدا و انقلاب اسلامی، تجلیل از مدافعان سلامت ادیان توحیدی، دعا و نیایش به شکرانه امنیت و اقتدار در جامعه ادیان توحیدی و شرکت در مراسم راهپیمایی خودرویی ۲۲بهمن از دیگر برنامه‌های ترتیب‌داده شده در این حوزه است.
وی با اعلام رونمایی پوستر جشنواره خوشنویسی آیات و آیین پایانی جشنواره مد و لباس فجر، ادامه داد: تئاتر خیابانی و نمایشنامه‌خوانی با نگرش به مناسبت‌های پیش رو با درون‌مایه دهه فجر برای بهمن‌ماه، تدارک دیده شده است و ۱۰ جشنواره هنری در استان فارس با عنوان دهه هنر فارس که با هدف تمرکز بر هم‌افزایی و همگرایی هنرمندان و خانواده بزرگ بهداشت و درمان کشور آغاز شده، در دهه فجر به پایان می‌رسد.


بیستمین جشنواره فیلم فجر در شیراز


برگزاری بیستمین جشنواره فیلم فجر شیراز با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی با ۳۰ درصد ظرفیت سالن‌ها را از دیگر رویدادهای این دهه برشمرد.
او گفت: تمامی ۱۶ عنوان فیلم جشنواره در شیراز طی سه نوبت در روز، در سینما ایران و مجموعه هنری و سینمایی هنرشهر آفتاب اکران می‌شود.
به گفته سهرابی بلیت‌فروشی از طریق درگاه ایرانتیک از ۱۵ بهمن‌ماه آغاز خواهد شد و هر فرد می‌تواند ۴ بلیت برای یک فیلم تهیه کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار