سرمربی تیم ملی ترامپلین کشور با اشاره به نیاز هم‌فکری بیشترِ مسئولین در زمینه ورزش قهرمانی گفت: شیوع کرونا سبک زندگی ورزشکاران را تغییر داده است.
کد خبر: ۹۳۶۵۳۸
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹ 31 January 2021

در طول یک سال گذشته و با شیوع ویروس کرونا, ورزشکاران زیادی خانه نشین شدند به این سبب که با تعطیلی باشگاه‌های ورزشی و نداشتن امکانات ورزشی در داخل خانه, عده زیادی از دنیای ورزش فاصله گرفته و احتمالا به دلیل تحرک کم دچار چاقی و اضافه وزن شدند.

در میان این ورزشکاران بدون شک قهرمانان ملی بیش از هرکسی آسیب دیدند، قهرمانانی که سال‌ها با امکانات کم ورزشی و هزینه‌های هنگفت خود را به دنیای قهرمانی رساندند ولی با شیوع ویروس کرونا مجبور به انجام تمرین‌های سبک در خانه شدند یا شاید هم از دنیای قهرمانی بیشتر فاصله گرفته و برای برگشت به این میدان نیاز به فعالیت و صرف زمان بیشتری داشته باشند.

ناصر خضری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یزد اظهار داشت: در طول یک سال گذشته با توجه به شیوع کرونا و بسته بودن باشگاه‌ها، سبک و سیاق زندگی ورزشکاران تغییر کرده است.

وی گفت: در حال حاضر گوشی موبایل و فضای مجازی جایگاه خاصی در بین همه مردم پیدا کرده به گونه‌ای که حتی برای درس خواندن هم دانش‌آموزان باید از گوشی موبایل استفاده کنند به همین دلیل کم تحرکی و چاقی نوجوانان به ویژه افرادی که پیش از این ورزش می‌کردند مشخص است و شاهد آن تعداد و کیفیت مسابقات برگزار شده بود.

خضری با اشاره به برگزاری مسابقات مجازی رشته ژیمناستیک بیان کرد: برای بانوان مسابقات آکروژیم، ژیمناستیک هنری و ایروبیک و برای آقایان در رشته های آکروژیم و ژیمناستیک هنری مسابقات مختلفی برگزار شد.

وی بالاترین تعداد شرکت‌کننده را در رشته آکروژیم 110 ورزشکار معرفی کرد و گفت: تعداد کم ورزشکاران در مسابقات برگزار شده نشان می‌دهد، راه سختی برای برگرداندن ورزشکاران به دنیای حرفه‌ای داریم و حداقل در حدود یک سال ورزشکاران زمان نیاز دارند تا بتوانند بدن ورزیده پیدا کنند که این امر در دنیای ورزش خسارت سنگینی است.

سرمربی تیم ملی ترامپلین کشور افزود: همفکری مسئولین در زمینه ورزش ضروری است، نسل جدید ما با این سبک زندگی و مشکلات مختلفی که برای جامعه پیش می‌آید نسل سالمی نخواهد بود.

وی گفت: هزینه بالای ثبت‌نام در رشته‌های ورزشی برای مردم همچنین هزینه سنگین نگه‌داری سالن‌های ورزشی بدون شک موجب کم فروغ‌تر شدن باشگاه‌های ورزشی در آینده می‌شود که سیاست‌گذاری مسئولین در امر ورزش را می‌طلبد.

خضری بیان کرد: ما در سطح استان نیاز به فضاهای عمومی با هزینه‌های کم داریم تا بتوانیم نه تنها نسل جوان بلکه عموم مردم را به ورزش کردن ترغیب کنیم.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار