مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم از کاهش مراجعات به مراکز معاینه فنی خودروها انتقاد کرد و گفت: در شرایطی که خودروها نقش مؤثری در آلایندگی هوا دارند، معاینه فنی خودروها باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.
کد خبر: ۹۳۶۱۸۵
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱ 30 January 2021

به گزارش تابناک قم، سید رضا موسوی مشکینی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه حدود ۸۹ هزار خودروی بنزینی و گازسوز به سه مرکز معاینه فنی ترمینال، قدس و جمکران در شهر قم مراجعه کرده‌اند، در حالی که این آمار در مدت مشابه سال های ۹۷ و ۹۸ به ترتیب حدود 100 هزار و ۹۵ هزار خودرو بوده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم بر ضرورت ارائه طرح های تشویقی برای افزایش مراجعه شهروندان به مراکز معاینه فنی تأکید کرد و گفت: بر اساس قوانین به ویژه قانون هوای پاک، پلیس راهنمایی و رانندگی باید با خودروهای آلاینده و فاقد معاینه فنی برخورد کرده و از ادامه حرکت آنها جلوگیری کند.

موسوی مشکینی با بیان اینکه ارائه تخفیف و طرح های تشویقی برای شهروندان با هدف افزایش مراجعات شهروندان به مراکز معاینه فنی باید جدی تر دنبال شود، گفت: عملکرد مراکز معاینه فنی خودروها در شهر قم کاملا مورد نظارت و پایش قرار گرفته و با تخلفات احتمالی بر اساس قوانین و ضوابط زیست محیطی برخورد می شود.

وی با بیان اینکه شهر قم دارای سه مرکز معاینه فنی خودروهای سبک و چهار مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین است، تصریح کرد: مقابله با پدیده آلودگی هوا نیازمند عزم جدی و مشارکت فعال همه دستگاههای اجرایی و حضور و همدلی همه شهروندان است که برای تحقق آن تلاش می کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار