استاندار خوزستان گفت: ۱۵۳ هزار خانه روستایی استان در برابر وقوع حوادث و بلایای طبیعی بیمه شده اند و این روند همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۹۳۶۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۳ 29 January 2021

غلامرضا شریعتی شامگاه جمعه در نشست رییس کل بیمه مرکزی با مدیران خوزستان در سراسرای استانداری بیان کرد: قبل از سیل ۹۸ با بیمه برکت توافق کردیم و تعداد زیادی خانه روستایی در استان را بیمه کردیم و ۲ ماه بعد سیل در استان جاری شد.

وی ادامه داد: در کنار کمک دولت هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل دهیاری ها کمک شد و بیمه برکت نیز سه ماه بعد از سیل ۱۶۰ میلیارد ریال برای تعمیر خانه‌ها پرداخت کرد.

استاندار خوزستان گفت: شرکت‌های بزرگ‌ صنعتی استان بیمه‌های سنگینی پرداخت می‌کنند از این رو باید سازوکاری در نظر گرفته شود که ارزش افزوده پرداختی بیمه‌های صنایع به استان برگشت داده شود.

وی افزود: در کنار فرهنگ سازی استفاده از بیمه، نوع برخورد و عمل به تعهدات از سوی بیمه‌ها است، متاسفانه چون در استان و کشور از بستر بیمه استفاده نشده در زمان وقوع حادثه، متحمل خسارت‌های زیادی می شویم.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان نیز در این نشست گفت: در کنار فرهنگ سازی استفاده از بیمه تجربیاتی را که افراد از نوع برخورد بیمه‌ها دریافت می‌کنند در استفاده از بیمه موثر است.

امید بن عباس افزود: در چند سال اخیر در برخی شهرستان‌های خوزستان دچار حادثه آبگرفتگی هستیم اما متاسفانه شرکت‌های بیمه هنگام پرداخت خسارت در زمان وقوع این حادثه همکاری ندارند.

وی ادامه داد: ضریب نفوذ بیمه در استان خوزستان ۰.۸ درصد است و استان جایگاه ۲۹ کشور را دارد که نشان می‌دهد وضعیت پوشش بیمه‌ای و استفاده از مزایای بیمه در استان بسیار کم است.

بن عباس اظهارداشت: خوزستان، شرکت‌ها و صنایع بزرگ زیادی دارد که متاسفانه حق بیمه این صنایع در بیمه‌های مرکزی پرداخت می‌شود و انتظار می‌رود ارزش افزوده پرداختی‌های بیمه این صنایع به استان برگشت داده شود.

رییس کل بیمه مرکزی در سفر سه روزه خود به خوزستان افتتاح چند طرح بیمه‌ای و حضور در نشست های مختلف را در برنامه کاری دارد.

برچسب ها: غلامرضا شریعتی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار