رییس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت گفت: طبق برآورد سازمان جهانی بهداشت، ۲۰ درصد از سرطان‌های ریه ناشی از آلودگی هوا هستند، متاسفانه از زمان تصویب و ابلاغ اجرای قانون هوای پاک از سال ۱۳۹۶ تاکنون اقدام جدی در زمینه کاهش آلاینده‌های هوا انجام نشده است.
کد خبر: ۹۳۵۹۸۰
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰ 29 January 2021

                                                   این ۳ منبع بیشترین آلودگی را وارد ریه مردم می‌کنند

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، دکتر عباس شاهسونی با اشاره به سرطان‌زا بودن ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون، گفت: از سال ۲۰۱۶ ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون به عنوان آلاینده‌های سرطان‌زا شناخته شد و در عین حال موسسه‌ای هم تحت نظر سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که به طور کلی آلودگی هوا به طور قطعی سرطان‌زا است. در عین حال طبق برآورد سازمان جهانی بهداشت، ۲۰ درصد از سرطان‌های ریه ناشی از آلودگی هوا هستند.

شاهسونی همچنین اظهار کرد: مهمترین مشکل ما در زمینه آلودگی هوا ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در شهر تهران و سایر کلان‌شهرها است.

وی درباره اقدامات اساسی در زمینه کاهش آلودگی هوا، تصویح کرد: اقدام اصلی که باید انجام شود، اجرای قانون هوای پاک بدون هیچگونه ملاحظه‌ای است. زیرا منابع آلودگی هوا فقط از یک منبع نیست و منابع ثابت، متحرک، سوخت‌های خودروهای دیزلی، موتورسیکلت‌های فرسوده و خودروهای فرسوده از جمله منابع آلوده کننده هوا در تهران و کلان‌شهرها محسوب می شوند. البته بیشترین درصد آلایندگی به خودروها و موتورسیکلت‌های فرسوده و خودروهای دیزلی مربوط است.

وی تاکید کرد: تاکنون متاسفانه اقدام جدی در زمینه کاهش آلاینده‌های هوا انجام نشده است. طبق بررسی‌هایی که انجام داده‌ایم، از زمان تصویب و ابلاغ اجرای قانون هوای پاک از سال ۱۳۹۶ تاکنون که در پایان سال ۱۳۹۹ به سر می‌بریم، عملا میزان ذرات معلق در هوا کاهشی نداشته است و به همان مقدار است. بنابراین تاکنون این قانون هیچگونه تاثیری بر کاهش آلودگی هوا نداشته است./ع

بیشتر بدانید:

ارتباط ترک سیگار و افزایش وزن

تخریب ریه علامت دارد یا خاموش است؟

از عوارض خطرناک اسکن ریه چه می دانید؟/احتمال تامین واکسن داخلی کرونا تا پیش از خرداد آینده

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار