تابناک-نخستین فراخوان جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی_ هنری هرمزگان با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان رونمایی و منتشر شد.
کد خبر: ۹۳۵۸۹۱
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۷ 28 January 2021

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان، رضا کمالی زرکانی در این مراسم گفت: این جشنواره همزمان با ششمین جایزه ملی فیروزه برگزار می شود و فرصت بسیار مغتنمی برای هنرمندان رشته های مختلف هرمزگان در جهت عرضه و فروش آثارشان می باشد.

وی افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا طی یک سال گذشته و ایجاد محدودیت و قرنطینه،اقتصاد و درآمد بسیاری از صنوف فرهنگی هنری آسیب دید و این جشنواره با هدف حمایت از هنرمندان و تولیدات آنها راه اندازی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان به بخش های مختلف جشنواره اشاره کرد و عنوان داشت:هنرمندان می توانند در بخش های ساخت سفال با مواد و نشان های بومی،ساخت زیورآلات چوبی با استفاده از چوب های بومی،ساخت سازهای محلی( عود،جفتی،دهل و ...)،ساخت عروسک با مولفه های بومی شرکت کنند.

کمالی زرکانی اضافه کرد: علاقه مندان می بایست اطلاعات آثار و تولیدات خود را در سایتhttps:// jayezehfiroizeh.farhang.gov.irبخش استان هرمزگان بارگذاری و اصل آثار را به دبیرخانه(اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان) تحویل یا ارسال نمایید.

وی به جوایز جشنواره اشاره کرد و گفت:تندیس و جایزه نقدی به آثار برگزیده به ترتیب جایزه نقدی 30 ،20 و10میلیون ریالی به نفرات اول تا سوم اهدا می شود.

گفتنی است:مدت زمان شرکت و ارسال آثار 10 لغایت 30 بهمن ماه99 و ارزیابی و داوری آثار30 بهمن لغایت5 اسفند99 و اختتامیه و اعلام برگزیدگان 10 اسفند 99 می باشد.
انتهای پیام/ز191

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار