مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: امسال پنج مورد از واحدهای صنعتی آلاینده استان برای دریافت تسهیلات کم‌بهره در راستای رفع نقص سیستم کنترل آلودگی، به صندوق ملی محیط زیست معرفی شده‌اند.
کد خبر: ۹۳۵۶۱۷
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰ 27 January 2021

به گزارش  تابناک کرمانشاه به نقل از فارس، فریدون یاوری امروز در جمع اصحاب رسانه، اظهار داشت:‌ ۹ ایستگاه ثابت سنجش آلودگی در سطح استان برای پایش هوا و بررسی کیفیت هوا وجود دارد که چهار ایستگاه از این تعداد در شهر کرمانشاه و پنج ایستگاه در مابقی شهرستان‌ها مستقر است.

وی ادامه داد: کیفیت پارامترهای اصلی و اساسی هوا از نظر اکسیدهای گوگرد، گرد و غبار و... از طریق این ایستگاه‌ها به صورت ۲۴ ساعته چک و داده‌های استخراجی آن‌ها ساعت ۱۱ صبح هر روز بررسی می‌شود چنانچه شرایط ناسالم باشد به مدیریت بحران و دانشگاه علوم پزشکی اعلام می‌شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه طی ۱۰ ماهه گذشته ۶ روز غیراستاندارد هوا در استان داشته‌ایم، گفت: چهار روز از آن در وضعیت هشدار و ۲ روز هم اضطرار و بحران بوده که در مقایسه با سال‌های گذشته آمار روزهای غیراستاندارد بسیار کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: شرایط غیراستاندارد در استان از نظر میزان گرد و غبار بوده که به عنوان مهمان ناخوانده از طریق کشورهای همسایه وارد می‌شود.

یاوری یادآور شد: تا زمانی که افت فشار گاز نداشته باشیم نیروگاه‌ها و واحدهای صنعتی مکلف هستند از سوخت پاک(گاز) استفاده کنند، اما زمانی که با افت فشار گاز رو به رو می‌شوند از سوخت جایگزین مازوت و گازوئیل استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به برخورد با واحدهای صنعتی آلاینده زیست محیطی، گفت: این واحدهای یا به دستگاه قضایی معرفی و یا به عنوان صنایع آلاینده معرفی می‌شوند که براساس قانون مکلف هستند یک درصد فروش را تحت عنوان احیا و کمک به محیط زیست به حساب خزانه واریز کنند البته امسال بخشی از این عوارض صنایع آلاینده به صندوق ملی محیط زیست واریز می‌شود تا این صندوق بخشی از این وجوه دریافتی را در قالب تسهیلات کم‌بهره یا کمک‌های بلاعوض در اختیار واحدهای صنعتی که در سیستم کنترل آلودگی دچار نقص هستند، قرار دهد.

یاری اضافه کرد: امسال در سطح استان کرمانشاه پنج مورد از این واحدهای صنعتی آلاینده زیست محیطی به صندوق ملی محیط زیست معرفی شده، این پنج صنعت در سازمان محیط زیست در کمیته مربوطه نهایتا در صندوق ملی محیط زیست پذیرفته شده‌اند و براساس درخواست‌ها در مرحله نهایی قرار است به آن‌ها در راستای رفع آلودگی کمک مالی شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار