رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان خبر داد:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با اشاره به اهمیت و ضرورت اجرای طرح نسخ الکترونیک گفت: همدان در این زمینه قدم‌های خوبی برداشته، اما هنوز در این زمینه در کشور به اهداف لازم نرسیده‌ایم.
کد خبر: ۹۳۵۰۱۴
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۷ 25 January 2021
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با اشاره به اهمیت و ضرورت اجرای طرح نسخ الکترونیک گفت: همدان در این زمینه قدم‌های خوبی برداشته، اما هنوز در این زمینه در کشور به اهداف لازم نرسیده‌ایم.
 
به تابناک همدان؛ دکتر رشید حیدری مقدم؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با اشاره به اجرای طرح نسخ الکترونیک از سوی بیمه سلامت، آن را امری اجتناب ناپذیر دانست و اظهار کرد: هرچه زودتر این طرح در کشور اجرایی شود به نفع مردم و دولت است.

وی با بیان اینکه طرح نسخ الکترونیک در کاهش هزینه نسخه‌ها و استفاده از کاغذ موثر است گفت: امروز بیماری کرونا نیز مزید بر علت شده و امکان آلودگی با رد و بدل شدن دفترچه‌های بیمه وجود دارد و باید به سمت نسخ الکترونیک پیش رفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا با بیان اینکه دنیا به اجبار از فضای کاغذ عبور کرده و امروز اقدامات فیزیکی معنایی ندارد خاطرنشان کرد: دنیا به سمت دولت‌الکترونیک در حال حرکت است و ما نیز در کشور ناچاریم به سمت آن حرکت کنیم.

وی با تاکید به اینکه نسخ الکترونیک هزینه‌های تمام شده درمان را کاهش می‌دهد و شانس ابتلا به آلودگی ویروسی که در حوزه کرونا هم شاهد هستیم کمتر خواهد شد گفت: با تحویل دفترچه به منشی پزشک تا تحویل دارو در داروخانه زنجیره انتقال آلودگی و بیماری عفونی به بار می‌آید و این نقش و اهمیت نسخ الکترونیک را بسیار می‌کند.

حیدری‌مقدم با اشاره به ضرورت فراهم کردن زیرساخت‌های لازم در اجرای طرح نسخ الکترونیک یادآورشد: در این زمینه آنچه انتظار داشتیم هنوز محقق نشده است که البته مربوط به استان نیست و کشوری است. 

وی تصریح کرد: در حوزه فراهم‌سازی زیرساخت‌های لازم در اجرای نسخ الکترونیک، خوشبختانه استان از ابتدا قدم‌های خوبی برداشته، اما به نسبت آن انتظار است در سراسر کشور شاهد اقدمات جدی باشیم، اما هنوز جای کار وجود دارد.

حیدری مقدم گفت: بیمه سلامت تلاش زیادی در ارائه خدمات به حوزه روستایی و بقیه اقشار جامعه دارد که قدردان زحمات هستیم.
 
 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار