مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: در استان ایلام ۲۱۳ پروژه زیرساختی در بخش عمرانی به صورت ویژه در حال پیگیری است که در ۱۲۴ پروژه آن حضور گسترده داریم .
کد خبر: ۹۳۴۸۰۱
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰ 25 January 2021

 به گزارش تابناک ایلام؛ مجید کیان‌پور اظهار داشت: در اکثر استان‌ها آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در بیش از ۵۰ درصد پروژه‌های عمرانی در جهت کنترل کیفی پروژه حضور دارد.

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: در بحث نگهداری راه‌ها که در سراسر کشور از مهر ماه آغاز شده تا کنون ۶۷ درصد پیشرفت فیزیکی در سراسر کشور وجود داشته و بیش از ۳۵ هزار کیلومتر برداشت خاک نیز انجام شده یا در حال انجام است.

وی ادامه داد: پروژه‌ای به عنوان PMS وجود دارد که در واقع انحصارش در اختیار آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک است و بدون تست تخریبی تنها با اسکن، مکان‌هایی را که نیاز به نگهداری و تدابیر خاصی دارد را برای کارفرما اعلام می‌کند و آنها هم برنامه‌های لازم را برای بازسازی و مرمت آن در نظر می‌گیرند.

کیان‌پور اظهار کرد: آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک بیش از ۵۰۰ نوع آزمایش را در کشور انجام می‌دهد‌ که دامنه انجام آزمایشات کار منحصر به فردی است و از حدود هزار و صد میلیارد تومان بازار ژئوتکنیکی که در سراسر کشور وجود دارد، حدود  ۲۲ درصد در اختیار آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک وزارت راه و شهرسازی است که در تلاشیم تا بر روی پروژه‌ها، حضور گسترده‌ و مستمرتری داشته باشیم.

وی گفت: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با توجه به اینکه در اساسنامه‌ی آن تعریف شده، می‌تواند برای صدور خدمات فنی در خارج کشور هم نمایندگی داشته باشد که باتوجه به توان و ظرفیت آن در حال پیگیری هستیم تا خدمات گسترده‌ای را انجام دهیم.

وی افزود: در بخش کنترل کیفیت و خدمات آزمایشگاهی و در دهه سوم دی ماه مطالعات برداشت مسیرها و شریان‌های اصلی استان ایلام، به طول حدود ۹۵۸ کیلومتر را انجام داده‌ایم و نتایج مطالعات آزمایشات برای کارفرما و وزارت راه و شهرسازی ارائه داده شده است.

کیان‌پور گفت: به منظور چهار خطه کردن مسیر مهران در بخش کنترل کمی و کیفی مشخصات فنی کار بررسی و آزمایش شده که دستورالعمل‌های لازم به مهندسین مشاور اعلام‌ شده است./ع

بیشتر بخوانید:

چهارخطه شدن شریانهای ارتباطی استان ایلام از شعارتا عمل!.

مرزمهران همچنان انتخاب اول زوار اربعین است

بازدید خبرنگاران از پروژه های راهسازی ایلام

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار