رفتار‌های گردشگران صهیونیست در امارات از دزدی و قاچاق گرفته تا بی‌بند و باری اخلاقی موجب شد تا ابوظبی از تصمیم خود برای لغو صدور روادید صرف نظر کند.
کد خبر: ۹۳۴۶۸۵
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۴ 24 January 2021

به گزارش تابناک سمنان  اصطلاح «اسرائیلی وقیح» به دلیل رفتار‌های زشت و پست گردشگران صهیونیست در کشور‌های مختلف جهان در اراضی اشغالی رایج شده است و اخیرا صهیونیست‌ها دامن زدن به بسیاری از مشکلات در امارات مانند دزدی‌ها و رفتار‌های ناشایست اخلاقی را به حدی رساندند که حتی باعث خجالت مقامات صهیونیستی شده است.

تنها چند ماه پس از امضای توافق نامه عادی سازی میان امارات و رژیم صهیونیستی، تصمیم گرفته شد که گردشگران از هر دو طرف اجازه بازدید بدون نیاز به اخذ روادید قبلی داشته باشند، اما امارات متحده عربی ناگهان تصمیم به لغو این تصمیم گرفت و اجازه ورود صهیونیست‌ها به کشور خود بدون روادید را تا اوایل ماه میلادی ژوئیه (تیر) به تعویق انداخت.

امارات می‌گوید دلیل این کار و لغو معافیت صهیونیست‌ها از اخذ ویزای ورود به ابوظبی به دلیل گسترش ویروس کرونا در این کشور و در خود اراضی اشغالی است، اما این تصمیم با توجه به نارضایتی شدید در امارات به دنبال رفتار‌های گردشگران صهیونیست است که از زمان اعلام عادی سازی روابط به ابوظبی آمده اند و این اقدام زمینه را برای گمانه زنی‌های بیشتر درباره علت تصمیم گیری امارات ایجاد می‌کند.

بر اساس گزارش‌های آماری صهیونیست‌ها، از نیمه سپتامبر تاکنون حدود ۶۶ هزار گردشگر صهیونیست از پیشنهادهای ویژه پرواز‌ها و هتل‌های دبی استفاده و به امارات سفر کردند و با ورود نخستین گروه از گردشگران هتلداران خیلی زود اصطلاح گردشگران وقیح را از نزدیک درک کردند.

رفتار‌های گردشگران صهیونیست در سایر کشور‌های عربی و حتی اروپایی به گونه‌ای بوده است که کشور مصر که دومین کشوری بود که با رژیم صهیونیستی صلح کرد، ورود گردشگران صهیونیست را ممنوع کرده است و در سایر کشور‌ها هنگام خروج صهیونیست‌ها از هتل، از آنان به علت دزدی‌های فراوانشان به دقت بازرسی می‌شوند.

پشیمانی امارات از لغو صدور روادید برای صهیونیست‌ها

گفته می‌شود با جستجوی اصطلاح «اسرائیلی وقیح» به عبری صفحاتی در شبکه‌های اجتماعی مشاهده می‌شود که تصاویر واقعی و خلاف آنچه خود صهیونیست‌ها مدعی هستند، به اشتراک گذاشته‌اند.

حتی وزارت گردشگری رژیم صهیونیستی برگه‌ای به صهیونیست‌هایی که قصد سفر به دبی داشتند، داده و در آن درخواست کرده است از چه رفتار‌هایی پرهیز کنند.

پشیمانی امارات از لغو صدور روادید برای صهیونیست‌ها

«راوی اولیئل» نیز در مقاله‌ای با عنوان «ساکنان دبی! اسرائیلی‌های وقیح در راهند» منتشر کرد و نوشت که خود به عنوان یک «یهودی» احساس مثبتی درباره سفر صهیونیست‌ها به دبی ندارد و اماراتی‌ها به زودی آنان را خواهند شناخت. طولی نکشید که ویدئویی از دزدی صهیونیست‌ها از هتل‌ها در دبی و سلفی گرفتن در جوار مراکز دولتی و مهم در فضای مجازی منتشر شد.

بازتاب این ویدئو در امارات به حدی بود که «گابی اشکنازی» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی، اذعان کرد که در بیشتر موارد صهیونیست‌ها نمی‌دانند که چگونه رفتار کند. وزیر گردشگری نیز اعلام کرد که کمپینی گسترده ویژه آموزش گردشگران برای رفتار در کشوری اسلامی آماده کرده است.

روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارانوت» نیز در گزارشی امارات را به مک دونالد تشبیه کرد و به دله دزدی و خسارت‌هایی که صهیونیست‌ها به صنعت گردشگری امارات وارد کردند، پرداخت و اعلام کرد که اماراتی‌ها به زودی دست به اعتراضی انفجاری در این خصوص خواهند زد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار