معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: پارک علم و فناوری سرزمین ایرانیان با هدف تقویت شرکت‌های دانش بنیان حمایت مالی می شود.
کد خبر: ۹۳۴۳۶۷
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۶ 23 January 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،سورنا ستاری در بازدید از پروژه پارک علم و فناوری مجموعه سرزمین ایرانیان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پروژه بزرگ سرزمین ایرانیان با موقعیت ویژه‌ در حال ساخت است افزود: حمایت از این مجموعه با هدف توسعه علمی در کشور در دستور کار قرار دارد.
وی با بیان اینکه پارک علم و فناوری سرزمین ایرانیان تاکنون پیشرفت مطلوبی داشته است یادآورشد: شرکت‌های بسیاری در این مجموعه سرمایه‌گذاری کردند.
وی افزود: حمایت‌های مالی در زمینه ایجاد زیرساخت‌های پارک علم و فناوری با هدف توسعه این پارک بر مبنای دانش در اولویت قرار دارد.
ستاری با بیان اینکه پارک علم و فناوری سرزمین ایرانیان را می‌توان نمونه‌ای از شهر هوشمند و به عنوان پایلوت معرفی کرد گفت:معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به منظور تحقق اهداف علمی همکاری نزدیکی با این مجموعه خواهد داشت.
عملیات ساخت شهر علم و فناوری سرزمین ایرانیان در شهرستان زرندیه در یک هزار و ۴۰۰ هکتار مساحت از سال ۱۳۸۷ آغاز شد.
این شهر با ماهیت توریستی، تفریحی و دانش بنیان قرار است در سال ۱۴۰۶ به بهره برداری برسد که در مجموع ۳۰ هزار نفر در آن مشغول فعالیت خواهند شد.
بزرگترین پیست اتومبیلرانی خاورمیانه به طول پنج و نیم کیلومتر با قابلیت مسابقه از ۲ طرف یکی از پروژه های در دست ساخت این مجموعه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار