گیمفا: به تازگی استودیوی سی‌دی پراجکت رد (CD Projekt Red) به‌روزرسان نسخه‌ی ۱٫۱ برای بازی Cyberpunk 2077 را در دسترس کاربران نسخه‌های کنسولی و رایانه‌های شخصی قرار داده است. طبق اطلاعات منتشر شده، این به‌روزرسان جدید به بهبود کیفیت فنی و افزایش پایداری اجرای گیم‌پلی خواهد پرداخت.
کد خبر: ۹۳۴۳۶۱
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۸ 23 January 2021

به گزارش تابناک سمنان به تازگی شرکت سی‌دی پراجکت رد جدیدترین به‌روزرسان بازی Cyberpunk 2077 را در اختیار کاربران کنسول‌های پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان، پلتفرم رایانه‌های شخصی و سرویس گوگل استدیا قرار داد. چند روز قبل بود که یکی از مدیران اجرایی این شرکت یعنی آقای مارسین ایوینسکی (Marcin Iwiński) در یک اعلامیه اظهار داشت که روند توسعه و عرضه‌ی بسته الحاقی رایگان بازی Cyberpunk 2077 به تاخیر افتاده است و در عوض به‌روزرسان ۱٫۱ برای این عنوان تا ده روز دیگر عرضه می‌شود. حال با توجه به فرا رسیدن زمان وعده داده شده، بازی‌بازان می‌توانند این به‌روزرسان جدید را دریافت نمایند تا شاهد بهبودهای زیاد اما نه چندان کافی در کیفیت اجرایی بازی باشند.

عنوان اکشن، علمی-تخیلی و نقش‌آفرینی Cyberpunk 2077 از زمان عرضه‌ی خود تاکنون به‌روزرسان‌های مختلفی دریافت نموده است تا در مرحله‌ی اول مشکلات انبوه فنی و اجرایی آن برطرف شود و بازی‌بازان بتوانند یک تجربه‌ی پایدار و قابل تحمل داشته باشند. با این حال وضعیت این بازی بر روی کنسول‌های نسل هشتمی بسیار بدتر از سایر پلتفرم‌ها بود و بازی‌بازان با گرافیک پایین‌تر از انتظار، افت فریم‌های وحشتناک و کرش کردن‌های متوالی بر روی کنسول‌های خود مواجه می‌شدند. این عوامل سبب شد که شرکت سونی عرضه‌ی بازی Cyberpunk 2077 بر روی فروشگاه خود را متوقف سازد و به نظر می‌رسد شرکت سی‌دی پراجکت رد هنوز موفق به بازگرداندن بازی خود بر روی این فروشگاه نشده است.

طبق اطلاعات منتشر شده، به‌روزرسان ۱٫۱ بازی Cyberpunk 2077 در واقع یک زمینه برای اصلاحات آینده مهیا خواهد کرد. همچنین طیف گسترده‌ای از بهبودها جهت ثبات کیفیت تجربه و رفع اشکال‌های متعدد گیم‌پلی نیز در این به‌روزرسان گنجانده شده است. نخستین مشکلی که رفع خواهد شد، مربوط به خرابی فایل‌های ذخیره شده و عدم باز شدن آن‌ها است. همچنین نقص مربوط به اجرا شدن یا متوقف کردن بازی Cyberpunk 2077 نیز تا حدودی برطرف خواهد شد.

به نظر می‌رسد این به‌روزرسان جدید بتواند با استفاده‌ی بهنیه از حافظه در سیستم‌های مختلف، علاوه بر پایداری گیم‌پلی به پیشرفت بخش‌هایی به مانند هوش مصنوعی، تراکم جمعیت در خیابان‌ها، جزئیات مینی مپ، افزایش کیفیت صحنه‌های سینمایی درون بازی و بسیاری از مشکلات مربوط به حافظه را بر طرف نماید. طبق توضیحات به‌روزرسان ۱٫۱، مشکلات دیگر در بخش‌های رابط کاربری، جلوه‌های بصری، مراحل و ماموریت‌های مربوط به جهان باز عنوان Cyberpunk 2077 نیز مورد توجه قرار گرفته‌اند و احتمالا رفع خواهند شد. با این حال، به نظر می‌رسد این به‌روزرسان اصلاحات ویژه‌ای برای پلتفرم‌های مختلف نیز در نظر گرفته باشد؛ به طور مثال بازی بر روی کنسول پلی‌استیشن ۴ کمتر کرش خواهد کرد اما در عوض بر روی کنسول ایکس‌باکس وان با افزایش استفاده از حافظه، پایداری بیشتری کسب خواهد نمود.

از آن جا که حداقل یک به‌روزرسان مهم دیگر قرار است بعد ازنسخه‌ی ۱٫۱ در هفته‌های آینده برای بازی Cyberpunk 2077 منتشر شود، احتمالا نمی‌توان از نسخه‌ی ۱٫۱ انتظار بهبود بسیار زیادی را داشت. با این حال تنها بازی‌بازان و خریداران این بازی نیستند که منتظر بهبود عملکرد بازی Cyberpunk 2077 توسط شرکت سی‌دی پراجکت هستند. خوشبختانه یک نهاد نظارتی قدرتمند لهستانی تحت عنوان شورای رقابت و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان (UOKiK) نیز به دقت در حال نظارت بر روند بهسازی بازی Cyberpunk 2077 است. به گفته‌ی سخنگوی این شورا، شرکت سی‌دی پراجکت رد در صورتی که موفق به بهبود شرایط این بازی در حد استاندارد نشود و رضایت بازی‌بازان را کسب نکند، با جریمه‌ی بسیار هنگفتی مواجه خواهد شد. علاوه بر این موارد، چندین شکایت دیگر از شرکت سی‌ی پراجکت رد در نقاط مختلف دنیا تنظیم شده است که البته این توسعه‌دهنده اعلام نمود با تمام قدرت به آن‌ها پاسخ خواهد داد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار