رئیس دستگاه قضا در شاهرود:
مهر: رئیس دستگاه قضا در دیدار با نخبگان استان سمنان در شهرستان شاهرود تولید را اولویت اصلی کشور عنوان کرد.
کد خبر: ۹۳۴۰۴۰
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷ 22 January 2021

به گزارش تابناک سمنان  آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس دستگاه قضا در دیدار با نخبگان استان سمنان در شهرستان شاهرود با بیان اینکه اگر کرونا نبود این نشست باید با حضور اقشار مختلف مردم برگزار می‌شد افزود: مایل بودم صحبت و درد و دل‌های تک تک مردم را بشنوم، چون این مهم وظیفه ماست و اقتضا جایگاه روحانیت و دستگاه قضا این را می‌طلبد که درد دل‌های مردم را بشنویم و شنیدن آن را نعمت می‌دانیم.

او با بیان اینکه این درد و دل‌ها و اظهار نظر‌ها در تببین مشکلات بسیار موثر است تاکید کرد: وقتی مسئله‌ای مطرح می‌شود افراد زیادی به دنبال حل مسئله هستند و طبیعتا باید مسائلی در اولویت باشد که مسئله روز مردم است و در معیشت آنان تاثیر و نقش دارد.

رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود جهش تولید را از اولویت‌های کشور برشمرد و گفت: تولید موضوعی استراتژیک است و همان طور که رهبری عنوان سال را جهش تولید نام گذاری کردند همه بایستی برای تحقق این شعار تلاش کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تولید را نیاز اصلی کشور عنوان کرد و افزود: رشد تولید ما را در مقابل دشمن قوی می‌کند و راه انداختن کارخانه و حل مشکلات کارگری هم اقتصاد قوی را در مقابل دشمن شکل دهد و هم می‌تواند دغدغه‌های مردمی را بکاهد.

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه رهبری بر خنثی سازی تحریم‌های دشمن تاکید دارند افزود: خنثی سازی تحریم‌های دشمن در گرو تلاش مجاهدانه در این عرصه است.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به رزمایش پهبادی و موشکی نیرو‌های مسلح گفت: قدرتی که نیرو‌های مسلح برای کشور ایجاد کردند باوجود شدیدترین تهدید‌ها و تحریم‌های دشمنان بوده و قطعا تحریم‌ها در این حوزه بسیار بیشتر از حوزه‌های دیگر است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی مدیریت جهادی و انقلابی را گره گشایی بسیاری از مشکلات دانست و افزود: مدیریت جهادی بر بازار و تولید و دیگر حوزه‌ها می‌توانند مشکلات را برطرف کند، همان طور که این مهم در زمینه دفاعی و هسته‌ای تحقق پیدا کرده است.
رئیس دستگاه قضا انتقال آب به استان سمنان را از مشکلات این استان عنوان کرد وافزود: از دادستانی کل می‌خواهیم با تشکیل کارگروهی با حضور مسئولان شرکت آب، سازمان محیط زیست و مسئولان در جهت رفع این مشکل تلاش کنند.

رئیس قوه قضاییه بر واگذاری کاروان سرای سمنان به میراث فرهنگی تاکید کرد و افزود: این کاروان سرا بستر مناسبی برای کار‌های فرهنگی و گردشگری برای استان سمنان است و شهرداری سمنان می‌تواند از شنبه برای ترمیم این مکان اقدام کند.

رئیس دستگاه قضا در ادامه به مسئله سود تسهیلات بانک‌ها هم اشاره کرد و گفت: طبق بخش نامه بانک مرکزی بانک‌ها نمی‌توانند از درصد تعیین شده بیشتر سود و یا جریمه دریافت کنند و اگر بخواهد هر بانکی طبق قائده خودش عمل کند تولید تهدید می‌شود.

رئیس قوه قضاییه سلامت اداری را برای اجرای عدالت مهم برشمرد و گفت: مدیران باید خود را موظف کنند یک نظام اداری سالم تشکیل دهند و این سلامت اداری موجب افزایش اعتماد مردمی می‌شود .

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی بر حمایت مسئولین از گزارشگران فساد نیز تاکید کرد و افزود: گاهی اوقات رسانه ملی گزارش‌هایی از برخی نارسایی‌ها پخش می‌کند که همان شب یا فردا صبح، نخستین کاری که انجام می‌دهم پیگیری آن گزارش است.

پیش از سخنان رئیس قوه قضائیه حجت الاسلام امینی امام جمعه شاهرود، خانی نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی، رئیس انجمن مدیران صنایع و معادن استان و رئیس اداره جهاد و کشاورزی شهرستان شاهرود در سخنانی به بیان مشکلات این شهرستان پرداختند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار