معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: گسترش‌ امکانات و نگاه و دید باز در تحقیقات و فناوری می‌تواند موجب پیشرفت و ارتقا این حوزه شود.
کد خبر: ۹۳۴۰۲۱
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶ 22 January 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،دکتر فرید نجفی در آیین مجازی تقدیر از پژوهشگران برتر دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: در حوزه پژوهش و فناوری، هم افزایی و هم‌گرایی بین وزارت علوم و بخش های دیگر بسیار حایز اهمیت است.

وی در ادامه گفت: بهترین خاطرات من در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بوده و در این مدت دلتنگ همکاران و دوستان بودم تا با آنان دیداری تازه کنم که امروز این اتفاق خوب صورت گرفت.

نجفی اضافه کرد: در این مدت با کسب اطلاع از دانشگاه های دیگر، دانشگاه کرمانشاه بدون اغراق جایگاه خاصی در حیطه پژوهشی و فناوری دارد.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: هر چند دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از نظر سخت افزاری و امکانات فیزیکی دارای مشکلاتی است اما به لحاظ نرم افزاری پیشتاز است که نتیجه آن را در جشنواره رازی دیدیم که در هر سه حوزه پژوهشی، فناوری و دانشجویی دانشگاه کرمانشاه برتر شد.

وی گفت: این دانشگاه از جمله دانشگاه هایی است که در جذب هیات علمی خوب عمل کرده و با جذب اعضای هیات علمی جوان و تلفیق آن با تجربه ها موفق بوده است.

نجفی یادآور شد: زیست بوم فناوری در همه دانشگاه ها خوب شکل گرفته اما در کشور از دانشگاه های برتر در این زمینه هستیم.

وی افزود: از دیگر خصیصه های دانشگاه کرمانشاه همیاری و پشتیبانی همه جانبه هیات رییسه از حوزه تحقیقات و فناوری است که در زمان ریاست دکتر مرادی این امر به خوبی به چشم می خورد و جای خوشحالی و تقدیر دارد.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: دکتر خدارحمی معاون تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از جمله اساتیدی است که هم در حوزه آموزش و هم در حوزه پژوهش فعالیت خوبی داشته که این امر می تواند به موفقیت وی در این حیطه کمک کند.

وی گفت: توصیه دوستانه من به تمامی معاونین پژوهشی این است که فارغ از هر رشته و نگرشی که دارند، نگاهی جامع به تمام ایده ها خوب و انتقادات تحقیقات داشته باشند تا بتوانیم رشد و پیشرفت مناسبی در این زمینه داشته باشیم.

علوم پزشکی کرمانشاهی دانشگاهی با قدمت ۵۲ ساله

به گزارش ایرنا؛ دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه در سال ۱۳۴۷ با مدرسه عالی پرستاری کار خود را آغاز کرد و سپس در سال ۱۳۵۴ با تبدیل شدن به دانشکده پزشکی به خدمت رسانی به مردم خطه غرب کشور همت گماشت.

دانشکده پزشکی پس از انقلاب شکوهمند اسلامی در سال ۱۳۶۴ با تبدیل شدن به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه قوام بیشتری گرفت و علاوه بر امر درمان و آموزش به پژوهش، نوآوری و تلاش برای پیشرفت علوم پزشکی و پیراپزشکی پرداخت.

این دانشگاه هم اکنون دارای هشت معاونت، هشت دانشکده، هفت مرکز آموزشی درمانی در شهرستان کرمانشاه، ۱۷ بیمارستان و ۱۴ شبکه بهداشت و درمان در شهرستان‌ها است.

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هشت دانشکده دانشکده‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری و مامایی، بهداشت، تغذیه، پیراپزشکی و دانشکده پرستاری سنقروکلیایی دارد.

۸۵ رشته تحصیلی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مقاطع مختلف دایر است که از این تعداد ۱۴ رشته در مقطع PHD (دکترای تخصصی) است و ۲۰ رشته در دستیاری تخصصی، سه رشته دکترای عمومی (پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی)، ۲۵ رشته کارشناسی ارشد، ۲۲ رشته کارشناسی و ۲ رشته کاردانی است.

این دانشگاه همچنین ۴۵۳ عضو هیأت علمی دارد.

۶۱۲ دانشجوی خارجی نیز در رشته‌های دکترای عمومی پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

براساس آمارها سالانه بیش از ۸۰۰ مقاله در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تولید و منتشر می‌شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار