مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه از مردم خواست با توجه به در پیش بودن روزهای سرد، در مصرف برق و گاز صرفه‌جویی کنند تا دچار خاموشی یا قطع گاز نشویم.
کد خبر: ۹۳۴۰۰۰
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۲ 22 January 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،جلیل بالایی با اشاره به سامانه بارشی که جو کرمانشاه را تحت تاثیر قرار داد، افزود: پیش‌بینی شده با عبور این موج شاهد کاهش قابل توجه دمای هوا در استان باشیم که باعث افزایش مصرف گاز و برق خواهد شد.

وی ادامه داد: از آنجایی که کرمانشاه در انتهای خط انتقال گاز قرار دارد، اگر در مصرف وسایل گرمایشی مدیریت نداشته باشیم احتمال قطع گاز وجود دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: همچنین چون مدیریت مصرف برق کشور نیز به صورت ملی انجام می‌شود، اگر صرفه‌جویی نداشته باشیم احتمال بروز خاموشی دور از ذهن نیست.

بالایی از مردم خواست همکاری لازم برای صرفه‌جویی در مصرف برق و گاز را حتی به اندازه یک شعله گاز و یک لامپ کوچک داشته باشند تا مشکلی در این روزهای سرد رخ ندهد.

وی از آمادگی دستگاه‌های برق و گاز استان هم برای روزهای پیش رو خبر داد و عنوان کرد: ادارات موظفند بعد از ساعت کاری و در روزهای تعطیل مصرف انرژی خود را صفر کنند، در غیر این صورت به شرکت‌های برق و گاز اختیار داده شده نسبت به قطع برق یا گاز آنها اقدام کنند.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه، مدیریت روشنایی معابر نیز به فرمانداران سپرده شده تا متناسب با وضعیت هر شهرستان میزان استفاده از انرژی در این بخش نیز به حداقل برسد.

بالایی همچنین از آمادگی دستگاه‌های خدمت رسان مانند هلال احمر، شهرداری، راهداری و ... برای مدیریت احتمالی بارش برف و یخبندان در راه‌ها و سطح شهر خبر داد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار