ما در یادداشت های قبلی تحت عنوان"شهید استاد شیخ الاسلام از اهل تسنن دفاع کرد نه دکتر جلالی زاده" به این نکته اشاره کردیم که جریان اصلاحات برای پنهان کردن شکست های خودشان در مدیریت کردن جامعه به مسائل زیادی متوسل میشوند تا این شکست نظری و عملی را از جلوی چشم مردم پنهان کنند.
کد خبر: ۹۳۳۷۲۴
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۲ 20 January 2021
به گزارش تابناک کردستان، شکست نظری جریان اصلاحات همان مطالبی بود که در انتخابات سال 1392 و 1396 در خصوص وضعیت سیاسی و اقتصادی جامعه اشاره می کردند که ما آن را به نام جهان بینی یا حکمت نظری نام گذاری کردیم و شکست عملی این جریان همان وضعیت مورد نظر آنها بود که برای جامعه قول داده بودند که در دوران مدیریت آنها تحقق پیدا کنند که ما آن را ایدئولوژی یا حکمت عملی نام گذاری کردیم،اما امروز اصلاحات به جای اینکه از مردم عذرخواهی کنند و از مسیر اشتباه و غلط خودشان توبه کنند متاسفانه امروز با عناوین از جمله دفاع از اهل تسنن و قوم کرُد به فکر فریب دادن مردم هستند تا بتوانند در انتخابات آینده ریاست جمهوری قدرت سیاسی را دوباره کسب کنند.
در واقع عنوان "دفاع از اهل تسنن" از سوی دکتر جلالی زاده نه وظیفه درونی بلکه براساس شرایط و منافع سیاسی ایشان و جریان اصلاحات است و هر وقت منافع آنها ایجاب کند مسلما پرچم دفاع از اهل تسنن را بلند می کنند و همچنین اگر منافع آنها تامین شد دیگر نیازی به بلند کردن پرچم دفاع از اهل تسنن ندارد. آقای دکتر جلالی زاده می گوید: "که اهل تسنن در کشور بالا 6 تا 8 میلیون رای در انتخابات دارد و باید ّه آنها توجه کرد". این سخن نشان می دهد که علت دفاع از اهل تسنن بخاطر تاثیر داشتن آنها در انتخابات کشور است و اگر این علت از بین رفت مسلما دفاع از اهل تسنن دلیل و پایه عقلی نخواهد داشت،در حالی دفاع از اهل تسنن باید بیرون از تاثیر داشتن در انتخابات باشد و نمونه این ادعای ما شهید استاد شیخ الاسلام بود که تا آخرین روز زندگی خودش همیشه از مکتب اسلام و اهل تسنن دفاع کرد. دلیل استاد شیخ الاسلام برای دفاع از اهل تسنن منافع سیاسی و انتخابات نبود بلکه ایشان از لحاظ درونی و وظیفه در قبال اهل تسنن می دانست که باید از اهل تسنن دفاع کند و در این راه هم به درجه رفیع شهادت نصیب ایشان شد. جریان اصلاحات و دکتر جلالی زاده اگر در دفاع از اهل تسنن صداقت داشته باشند باید مسیر استاد شیخ الاسلام را ادامه دهند و از مسیر غلط و اشتباه خودش توبه کنند و به جای فریب دادن و دروغ گفتن به مردم به مسیر غلط قبلی پشت کنند تا همانند شهید استاد شیخ الاسلام هم صاحب دنیا باشند و هم دین.
تا اینجا این به عنوان مقدمه بیان کردیم ولی مسئله اصلی اینجاست که جریان اصلاحات برای پنهان کردن شکست های نظری و عملی خودشان در این 8 سال دلایل و استدلال زیادی دارند و یکی از آنها مسئله "تغییرات اجتماعی" است. امروز تغییرات شرایط برای جامعه ما تبدیل به وسیله ای شده است که هر کجا قصد سلب مسئولیت کردیم بتواند به ما کمک کند و عدم کارایی خودمان را توجیه کنیم و جریان اصلاحات هم از این قاعده مستثنی نیست.
متاسفانه مسلمانان هم در این دام اسیر شده اند و همیشه این سخن را به زبان جاری می کند. اگرچه ما هم تغییرات اجتماعی و شرایط جامعه را قبول داریم ولی این تغییر در شکل و صورت زندگی است نه تغییر در قانون بشری. به عنوان نمونه مسائل اخلاقی اعم از خوب،بد،زیبا و زشت جز قوانین بشری هستند و تغییرات اجتماعی شامل آنها نخواهد شد و انسان در هر شرایط و تغییرات اجتماعی که باشد باید به اصول اخلاقی پایبند باشند،به عبارت دیگر این قوانین بشری پایه و اساس زندگی بشری است و اگر تابع تغییرات اجتماعی باشند باید هر روز منتظر تعاریف جدید اصول اخلاقی باشیم که براساس منافع و شرایط سیاسی و اجتماعی ما قرار می گیرد.
به عنوان مثال امروز فلان موضوع خوب است نه بخاطر اینکه بصورت ذاتی و برای همه ما خوب است بلکه بخاطر تغییرات اجتماعی و تامین منافع ما خوب خواهد بود و روز بعد چون منافع ما را تامین نخواهد کرد همان موضوع شکل بد به خود خواهد گرفت. ما این نگاه به مسائل و قوانین بشری را قبول نداریم و جریان اصلاحات بی لیاقتی و عدم کارایی خودشان را به تغییرات اجتماعی نسبت می دهند.در واقع این نگاه غلط و اشتباه باعث سلب اختیار و مسئولیت افراد در قبال جامعه خواهد شد،زیرا وقتی جریان اصلاحات دلیل شکست خودشان را تغییرات اجتماعی می دانند در واقع از خودشان سلب مسئولیت می کنند و مقصر اصلی را همان تغییرات اجتماعی می دانند.
اگر جریان اصلاحات به تغییرات اجتماعی باور و ایمان دارد پس چرا این جریان مسیر قبلی خودشان را ادامه می دهند؟مگر آنها نمی گویند که جامعه دچار تغییرات شده است پس چرا دامنه این تغییرات شامل حال آنها نمی شود؟آیا در انتخابات سال 1392 و 1396 که مردم را برای انتخاب فلان نامزد تشویق می کردن این آقایان تابع تغییرات اجتماعی بودند یا دارای اختیار بودن؟
ما این دو گانگی در رفتار و عملکرد جریان اصلاحات نشانه فریب دادن آشکار و دروغ گفتن به مردم می دانیم. ما در تاریخ این نوع رفتار و گفتار زیاد مشاهده کردیم و نمونه بارز آن فرقه خوارج در زمان حضرت علی علیه السلام بود،آنها پیمان خودشان را با ایشان نقص و به حضرت علی علیه السلام خیانت کردند. هر چند خوارج برای اینکار دلایل ناقص ئ اشتباه ارائه داد ولی در اینکه به حضرت علی علیه السلام پشت کردند جای هیچ مناقشه ای نیست. اما معنی خوارج یعنی خارج شدگان از پیمان و قرارداد و چون آنها از قرارداد با حضرت علی بیرون آمدند و به فرقه خوارج شهرت پیدا کردند.
امروز ما در جامعه این فرقه را با عناوین مختلف مشاهده می کنیم که متاسفانه بسیاری از مسلمانان به دلیل عدم آگاهی از مسائل اخلاقی جز خوارج یا خارج شدگان هستند،هر چند خوارج از عهد و پیمان با حضرت علی علیه السلام بیرون آمدند اما امروز کسانی را مشاهده می کنیم که از عهد و پیمان با جامعه خارج میشوند و دلیل آن را تغییرات اجتماعی می دانند بدون اینکه متوجه باشند که جز خوارج و خارج شدگان هستند.
امروز جریان اصلاحات نمونه آشکار و بارز از خارج شدگان محسوب میشود. این آقایان در مقطع زمانی با جامعه عهد و پیمان بستند،اما امروز به مردم پشت کردند و از عهد و پیمان خودشان خارج شده اند و وعده و قول هایی که به مردم داده بودند امروز به راحتی فراموش کردند و حتی شهامت قبول کردن مسئولیت در قبال جامعه را ندارند و مجددا به نام دفاع از اهل تسنن و مردم کرُد دوباره به فکر بستن عهد و پیمان جدیدی با جامعه هستند.در طول تاریخ بشریت حق و باطل وجود داشته است و همیشه فرقه باطل محکوم به شکست و نابودی است و دلیل اصلی اینست که وجود فرقه باطل به جریان حق وابسته است و امروز آنچه باقی مانده است جریان حق و عهد و پیمان با جامعه و مردم است و فرقه خوارج که در لباس جریان اصلاحات نقش بازی می کند بخاطر وجود جامعه و مردم است و ما در یادداشت هایی "شهید سلیمانی،مکتب بیداری حق" و "شهید سلیمانی،سرباز نجاتب بشریت از چنگال فرقه باطل بود نه سرباز نفس خودش" مسئله حق و باطل را توضیح دادیم و در اینجا باید دوباره تذکر داد که کسانی با جامعه همراه بودند و بخاطر منافع سیاسی و جناحی به مردم پشت نکردند در جبهه حق قرار دارند و نمونه بارز آن شهیدان ما هستند که بخاطر حس وظیفه شناسی و مسئولیت در قبال جامعه همیشه در دل مردم باقی خواهد ماند و فرقه خوارج که با عناوین مختلف همانند کف روی آب هستند که خیلی زود از بین خواهند رفت و جریان اصلاحات هم به دلیل باطل بودن آنها از فضای جامعه پاک خواهند شد و انسان پاک و خدمتگزار همیشه در ذهن و زبان مردم خواهند ماند
مختار سلیمانی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار