رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند انصارالله: ایران از تحریم‌های آمریکا بهره برد / واکنش ابتکار به ادعایی درباره احضار آذری‌جهرمی به دادسرا: خدا قوت! / هاشمی‌طبا: ظریف و روحانی را به مجلس دعوت می‌کنند تا به آن‌ها فحش بدهند و… رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۳۳۷۲۳
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۹ 20 January 2021

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

امکان بازی سیاسی با نرخ ارز برای انتخابات وجود دارد!

آلبرت بغزیان، کارشناس مسائل اقتصادی می‌گوید: «بازی سیاسی با نرخ ارز در همه دولت‌ها بوده و سال‌هاست که شاهد آن هستیم». او در گفتگو با «آزادی» ضمن تاکید بر اینکه «بانک مرکزی و دولت نرخ ارز را تعیین می‌کند» گفت: «من نمی‌توانم بپذیرم که بانک مرکزی اختیار نرخ ارز را به خیابان فردوسی، چهارراه استانبول و چهارتا صرافی بدهد؛ بنابراین ریشه نرخ ارز خود بانک مرکزی است و بازار آزاد به آن نگاه می‌کند، نه برعکس. اگر در کشوری نگاه بانک مرکزی به صرافی‌ها باشد، باید فاتحه اقتصاد آن کشور را خواند، چون آن را بازی خواهند کرد.»


وی در پاسخ به اینکه آیا دولت در شرایط فعلی، امکان کاهش نرخ ارز را دارد یا خیر، گفت: «باید دید چه اتفاقی افتاده و چه دلار‌هایی وارد اقتصاد کشور شده که دولت بتواند نرخ ارز را پایین بیاورد. آیا دولت خودش دلار تزریق می‌کند؟ این طور نیست، اما ممکن است که بخواهند دلار‌های خانگی را وارد بازار کنند که در این صورت همان فاجعه بورس رقم می‌خورد و بعد که دولت حمایت خود را بردارد، مردم آسیب می‌بینند». بغزیان ضمن استقبال از کاهش نرخ ارز گفت: «امیدواریم که این کاهش نرخ ارز دائمی و ماندگار باشد، اما چون کالا‌ها هنوز خودشان را تعدیل نکرده‌اند و تا واردات آزاد نشود، نمی‌توان ارز‌ها را استفاده کرد، نمی‌توان چنین انتظاری داشت، زیرا اکنون خریدار ارز کسانی هستند که نرخ آن دوباره بالا می‌رود.» این کارشناس مسائل اقصادی افزود: «امیدواریم این حرکت‌های انتخاباتی و نمایشی که آقای حداد هم به آن اشاره کرده بودند، از نمایش به واقعیت تبدیل شود. ضمن اینکه دولت برای رسیدن به اهداف انتخاباتی خود نیز باید تلاش کند تا از تورم کم کند. به هر حال مردم ارز، خودرو و ... را نگه می‌دارند، چون نگران قدرت خرید پول خود هستند».


وی خاطرنشان کرد: «سال‌هاست شاهد بازی سیاسی با نرخ ارز هستیم. یعنی دولت‌ها معمولا در چهار سال اول نرخ ارز راکاهش داده یا ثبات ایجاد می‌کنند؛ اما در چهار سال دوم آن را رها می‌کنند. نزدیک انتخابات هم که می‌شود، دوباره یک راه حل کاذب یافته و ثبات ایجاد می‌کنند. این بار البته به خاطر مصادف شدن قضیه با انتخابات آمریکا وضعیت حساس‌تر است. به هرحال به خاطر تغییر جناح سیاسی در آمریکا مسائل دیگری هم مطرح است. دیدیم که خود رئیس جمهور هم گفتند که خوشحالیم ترامپ نیست. قطعا این وضعیت نشانه خوبی برای کاهش تحریم‌هاست، ولی تا این امر عملی نشود یا ایران تکلیف موضوع FATF را روشن نکند، کاهش نرخ ارز که توسط بانک مرکزی صورت می‌گیرد، دائمی نیست و فایده چندانی ندارد.»

کنایه حسام الدین آشنا به حمله کنندگان به ظریف

حسام الدین آشنا، مشاور فرهنگی رییس جمهوری، در واکنش به حملات تند برخی جریان های سیاسی به ظریف، در حساب توییتر خود نوشت: «‌در عزای ‎ترامپ گریبان می‌درند و ‎ظریف را بلاگردان می‌کنند. آنانکه سرنوشت سیاسی و اقتصادی خود را به ترامپیسم گره زده‌اند، به همراه او ‎سقوط را تجربه می‌کنند. حالی درون پرده بسی فتنه می‌رود تا آن زمان که پرده برافتد چه‌ها کنند».

هاشمی‌طبا: ظریف و روحانی را به مجلس دعوت می‌کنند تا به آن‌ها فحش بدهند

مصطفی هاشمی‌طبا: وقتی مرتب فحش و بد و بیراه می‌گویند، دیگر تمرکزی برای حرف زدن و دفاع نمی ماند. آنهایی که آقای رئیس جمهور یا آقای ظریف را به مجلس دعوت می‌کنند، هدفشان فحش دادن است؛ یعنی ظریف و روحانی را به مجلس دعوت می‌کنند تا به آنها فحش بدهند و نمی‌خواهند حرف بشنوند. از طرفی من معتقدم به حد کافی درباره برجام صحبت شده و مردم هم قبول دارند اما کسی که نمی‌خواهد قبول کند هر چه هم که دلیل بیاوریم قبول نمی‌کند. نرود میخ آهنین بر سنگ. برخی هم فکر می کنند با قدرتهای دنیا مذاکره می کنیم تا هر چه ما می‌گوییم آنها بگویند چشم! مگر مذاکره خارجی شوخی است. معلوم است که آنها هر چیزی را به راحتی نمی‌پذیرند.

حسین شریعتمداری: هدف دولت روحانی از تحریم ترامپ و پومپئو، چراغ سبز به بایدن است

حسین شریعتمداری در واکنش به تحریم ترامپ و تیمش از سوی ایران نوشت: وزارت محترم امور خارجه این پرسش را بی‌پاسخ گذاشته است که اگر قرار بر تحریم آنها بود، چرا حالا که از مسئولیت برکنار شده‌اند؟! با نگاهی گذرا به نمونه‌هایی از وادادگی و انفعال دولت کنونی در سیاست خارجی و گره‌ زدن آشکار و بارها اعلام شده امور کشور به تحولات و بایدها و نبایدهای آمریکا، از یک سو و از سوی دیگر با توجه به امیدی که دولت محترم به روی کار آمدن دولت بایدن بسته و به صراحت اعلام کرده بود، این احتمال قوت می‌گیرد که هدف از تحریم ترامپ و پمپئو و سایر مقامات ارشد آمریکایی، چراغ سبز دولت به بایدن بوده و با هدف جلب نظر و توجه او صورت گرفته باشد! هرچند بیان این نکته تلخ و ناگوار است، از آنجا که تاکنون در مواضع و عملکرد دولت و وزارت خارجه کشورمان شاهد برخی از نمونه‌های ناهمخوان با مبانی انقلاب و منافع ملی کشورمان بوده‌ایم بعید نیست که تصمیم به تحریم مقامات آمریکایی آن هم بعد از برکناری از مسئولیت‌هایی که داشته‌اند، از سوی جریان خزنده‌ای صورت گرفته و یا به مسئولان دولت و وزارت خارجه القا شده باشد که برای حرمت و آبروی نظام اهمیتی قائل نبوده‌اند!

واکنش کیانوش عیاری به حضور زنان با کلاه گیس در سریال «روزهای ابدی»

کیانوش عیاری کارگردان فیلم «کاناپه» که به دلیل استفاده بازیگران زن از کلاه گیس توقیف است نسبت به پخش سریال «روزهای ابدی» و حضور زنان با کلاه گیس واکنش نشان داد. کیانوش عیاری کارگردان سینما که فیلم «کاناپه» به کارگردانی او به دلیل استفاده از «کلاه گیس» برای زنان همچنان توقیف است در برنامه «شب‌های هنر» که از شبکه چهار سیما به صورت زنده پخش می‌شد، از پخش سریال «روزهای ابدی» با همین شرایط استقبال کرد و گفت: «این روزها صحبت‌هایی است درباره سریال «روزهای ابدی» آقای شمقدری و مقایسه با فیلم من که من از این فضا به اینجا رسیدم که خوشحالم که آقای شمقدری این کار را کرد و با هر تعریفی، کاری که آقای شمقدری کرد یک گام رو به جلوست» عیاری درباره آخرین وضعیت فیلم «کاناپه» هم گفت: ««کاناپه» در یک خواب زمستانی هست. به واسطه یک سوءتفاهم چهار پنج‌ساله که مساله حجاب است. در این فیلم ما موهای بازیگران زن را با نمره ۴ زدیم و کلاه‌گیس گذاشتم که فقط در کنار محارم و خلوت خودشان در خانه کلاه گیس داشته باشند و وقتی به بیرون از خانه و خیابان و اداره می‌روند بر اساس عرف و قانون جمهوری اسلامی حجاب دارند. اتفاقاتی که برای این فیلم افتاد عجیب است.»

واکنش ظریف به خبر فیگارو: تخت‌روانچی با آمریکا مذاکره ای نداشته است

وزیر امور خارجه گفت: خیلی جالب است که خبرنگار فیگارو چک نکرده آقای تخت روانچی در این مدت ایران بودند و در زمانی که به نیویورک برگشته یک هفته در قرنطینه بوده است. محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در حاشیه نشست امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: دولت ترامپ امروز به زباله دان تاریخ می‌رود. این دولت حتی به مرکز دموکراسی خود (کنگره) هم رحم‌ نکردند. ظریف در مورد ادعای فیگارو مبنی بر رایزنی روانچی با تیم بایدن در نیویورک گفت: خیلی جالب است که خبرنگار فیگارو چک نکرده آقای تخت روانچی در این مدت ایران بودند و در زمانی که به نیویورک برگشته یک هفته در قرنطینه بوده است. وی ادامه داد: ما یک توافق مستحکم داریم، نکاتی که در این توافق هست و یا نیست با توافق انجام شده است و امکان ندارد که دوباره مذاکره کنیم.

واکنش خطیب زاده به تیتر «ظریف ترامپید» یک روزنامه

سخنگوی وزارت امور خارجه در مورد پاسخ وزارت خارجه به تیتر امروز صبح یکی از روزنامه ها با عنوان "ظریف ترامپید " هم با اشاره به آیه ۶۳ سوره فرقان (وَعِبَادُ الرَّحْمَٰنِ الَّذِینَ یَمْشُونَ عَلَی الْأَرْضِ هَوْنًا وَإِذَا خَاطَبَهُمُ الْجَاهِلُونَ قَالُوا سَلَامًا﴾ گفت: قالوا سلاما. خطیب زاده گفت: البته باید از اهالی رسانه پرسید. آنها بهترین افرادی هستند که بگویند این چه سبک روزنامه نگاری است که از چنین ادبیات سخیف و مهملی در آن استفاده و آیا حتی پایین‌ترین استاندارهای رسانه‌ای در این تیتر هتاکانه رعایت شده است؟ وی افزود: بسیاری از اهالی رسانه از امروز صبح با من تماس گرفته‌اند و ابراز ناراحتی کرده و از این سبک سوءاستفاده از رسانه به لمپنیسم یاد می‌کنند. این دیپلمات ارشد کشورمان در پایان گفت: قلم جایگاه سوگند پروردگار است که متاسفانه برخی اینچنین در خدمت مقاصد دون سیاسی خود استفاده می کنند. این اقدامات تفرقه افکنانه و وحدت شکنانه است.

گزینه‌های مطرح شده انتخابات ۱۴۰۰ برای مردم جالب توجه نیستند

یک عضو حزب اسلامی کار گفت: مردم منتظر یک دولت با رئیس جمهور جوان، اما کابینه با تجربه یا کابینه‌ای متشکل از جوانان با رئیس جمهور با تجربه هستند. پیام مجرد در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: رابطه مردم با دولت از گذشته کمتر شده است. دولت و وزرایی که بیش از هر قوه و نهادی باید در میان مردم باشند، به دلیل کرونا و سایر مشکلات از آنان دور افتاده اند. وی ادامه داد: از طرف دیگر نباید بالا بودن میانگین سنی دولتمردان را در این موضوع نادیده بگیریم. آیا یک کابینه پیر می‌تواند مشکلات مردم را بسنجد و برایش راه حل ارائه کند؟ حالا امروز همه ما می‌دانیم که برای ۱۴۰۰ به بدنه جوان نیاز داریم.

این فعال سیاسی در همین راستا گفت: رهبری فرمودند به سمت دولت و رئیس جمهور جوان انقلابی بروید. یا باید رئیس جمهوری جوان داشته باشیم یا کابینه رئیس جمهور آینده باید جوان باشد. خود مردم به سمت گزینه‌هایی می‌روند که در حوزه استراتژیک خوب و چابک عمل کنند. وی تصریح کرد: مردم باید سابقه عملکرد گذشته کاندیدا‌های ۱۴۰۰ را درک کرده باشند. خیلی از مردم از سابقه‌های سیاسی گزینه‌هایی که به عنوان کاندیدا معرفی می‌شوند بی خبرند. نظر سنجی‌ها نشان می‌دهد گزینه‌های مطرح باب نظر مردم نیستند؛ شاید باب نظر حاکمیت باشد، اما برای مردم جالب توجه نیستند. وی در پایان گفت: سیاستمداران به تجربه دولت آقای روحانی توجه کنند؛ هر جا از جوانان استفاده کرد مردم پشتش بودند و کار‌ها درست پیش رفت؛ هر جا از بازنشستگان بهره برد برنامه‌های دولت با رکود عملی مواجهه شد.

 

بانوی اصلاح‌طلب: دوم خرداد دیگر تکرار نمی‌شود

زهرا شجاعی گفت: نمی‌توانیم نسبت به شخصیتی که بتواند با آمدنش افزایش رأی را ممکن کند امید داشته باشیم. اساساً چنین نگاهی که به دنبال قهرمان باشیم اشکال دارد. در واقع اتفاقی که در دوم خرداد افتاد و آقای خاتمی با رأی ۲۰ میلیونی رئیس‌جمهور شد، دیگر تکرار نخواهد شد.

حجاریان: ما اصلاح طلبان اشتباه کردیم تن به نظارت استصوابی دادیم

حجاریان با انتقاد تند از نظارت استصوابی گفت، اصلاح طلبان اشتباه کردند که تن به آن داده اند. حجاریان در مصاحبه ای با روزنامه اعتماد در پاسخ به سوالی در مورد این که دولت خاتمی هم محصول همین نظارت استصوابی است و حتی اصلاح طلبان زاده همین نظارتند تصریح کرد من این حرف را رد نمی‌کنم و ابایی هم از انتقاد از خود ندارم. من می‌گویم ما اشتباه کردیم تن به نظارت استصوابی دادیم و از این به بعد نباید اشتباه‌مان را تکرار کنیم. اگر انتخابات نمایانگر اراده عمومی شهروندان است باید مساله نظارت استصوابی از یک طرف و شهروند درجه دوم و باقی سازوکارهای تبعیضی از طرف دیگر حل شود. صریح بگویم، نمی‌شود سرنوشت کشور را به تیغ استصواب سپرد. من در نشریه «عصر ما» چندین نوبت در نقد نظارت استصوابی و بابی که به قلم آقای رضوانی گشوده شد، نوشتم و معتقدم به ایستگاه پایانی استصواب رسیده‌ایم و اگر بناست در بر همین پاشنه بچرخد، پیشنهاد می‌کنم گزینه مطلوب «نصب» شود!

واکنش ابتکار به ادعایی درباره احضار آذری‌جهرمی به دادسرا: خدا قوت!

معصومه ابتکار، معاون زنان رئیس‌جمهوری علاوه بر تایید خبر شکایت از وزیر ارتباطات با مقایسه تحریم او به‌وسیله آمریکا و احضارش به دادسرا به خاطر فیلتر نکردن اینستاگرام واکنش نشان داد.ابتکار در حساب کاربری خود با اشاره تلویحی به احضار محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات به دادسرا به خاطر فیلتر نکردن اینستاگرام نوشت: وزیر جوان بدلیل مواضع ضد ظلم و استکبار توسط ترامپ تحریم است و بدلیل دفاع مشروع از قانون اساسی و آزادی بیان اکنون تحت فشار سخت... خدا قوت!

گفتنی است، صبح امروز خبری منتشر شد که براساس آن اعلام شده بود که دادستانی و صداوسیما به دلیل مقاومت آذری‌جهرمی در برابر فیلتر اینستاگرام از او به دادسرای فرهنگ و رسانه شکایت کرده‌اند و وزیر ارتباطات به بازپرسی احضار شده است.

انصارالله: ایران از تحریم‌های آمریکا بهره برد

سخنگوی جنبش انصارالله یمن با تاکید بر اینکه تحریم‌های آمریکا موضع آن‌ها را تغییر نخواهد داد گفت: ایران از تحریم‌های آمریکا بهره برد.به گزارش شبکه المسیره، محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصارالله یمن گفت: در مقابل تجاوزها ، قتل وتحریم های دشمن مقاومت کردیم ‌و مواضعمان را تغییر ندادیم ،بنابراین تحریم های آمریکا نیز باعث تغییر موضع ما نخواهد شد.وی تاکید کرد: اگر آمریکا هرگونه اقدام خصمانه اتخاذ کند، حق پاسخ ما محفوظ است.عبدالسلام خاطرنشان کرد: آمریکا بسیاری از کشورها را در لیست تروریستی قرار داد و ایران امروز علیرغم مشکلات، برای بالا بردن قدرت های داخلی خود از این وضع بهره می برد.

نحوه برگزاری مراسم ۲۲ بهمن مشخص شد

رییس ستاد دهه فجر استان تهران با اشاره به اینکه زنده نگه داشتن ۲۲ بهمن به عنوان روز ملی و چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی وظیفه ای دینی و انقلابی است، گفت: به دلیل شرایط کرونایی، نحوه برگزاری مراسم امسال متفاوت خواهد بود. حجت الاسلام والمسلمین سیدمحسن محمودی در نشست دستگاه های اجرایی مراسم انقلاب جهت هماهنگی مراسم یوم الله ۲۲ بهمن خاطرنشان کرد: اگر چه مردم عزیز ما مایلند با حضور خود در صحنه وفاداری خویش را به انقلاب اسلامی به نمایش بگذارند، به دلیل شرایط کرونایی، نحوه برگزاری مراسم امسال متفاوت خواهد بود.رییس ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان تهران افزود: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی پیشنهادات خود جهت برگزاری این مراسم را به ستاد ملی مبارزه با کرونا ارائه داد که این ستاد با حضور موتوری و ماشینی موافقت کرده است که ما نیز اجرای برنامه ها را به همین شکل متمرکز خواهیم کرد.مدیرکل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران یادآور شد: باید دستگاه های مختلف جهت برنامه ریزی فرهنگی و انقلابی تلاش خود را داشته و ایجاد جاذبه ها با خودرو و ماشین در سطح شهرها می تواند حرکتی زیبا را خلق کند.عضو شورای فرهنگ عمومی استان تهران ضمن تاکید بر تشریح بیشتر برنامه ها در آینده مطرح کرد: ملت ایران در ۲۲ بهمن پاسخ اراجیف دولتمردان خائن آمریکا را خواهد داد و بر پایبندی خویش بر آرمان های امام و رهبری تاکید خواهد نمود.

انجام موفقیت‌آمیز انهدام اهداف در شب توسط بالگردهای هوانیروز

 یگان های واکنش سریع و بالگردهای هجومی ارتش برای نخستین بار در شب عملیات هلی برن و اجرای آتش در سواحل دریا و انهدام اهداف ثابت و متحرک را با موفقیت انجام دادند.به گزارش روز چهارشنبه در روابط عمومی ارتش، بالگردهای هجومی که به تازگی به سیستم پرواز در شب مجهز و مسلح شده اند برای نخستین بار در شب عملیات هلی برن و اجرای آتش در نوار ساحلی را با موفقیت در جریان رزمایش اقتدار ۹۹ نیروی زمینی ارتش انجام دادند.در این بخش از رزمایش که شب گذشته انجام شد، بالگردهای هجومی ۲۱۴ که اخیرا به سیستم پرواز در شب مجهز و مسلح شده اند، توانستند عملیات هلی برن شبانه و پشتیبانی آتش نزدیک از یگان ها را در ساحل با موفقیت انجام دهند و نیروهای مخصوص و واکنش سریع ارتش را به سرعت در مناطق مورد نظر گسترش دهند.این عملیات برای نخستین بار در راستای ارتقای توان رزمی و به منظور ارزیابی و مهارت و جسارت خلبانان در ماموریت‌های پرواز در شب با بهره گیری از تجهیزات و تسلیحات نوین بومی و ایرانی اجرا شد.امیر سرتیپ دوم یوسف قربانی فرمانده هوانیروز ارتش، این عملیات را اقدامی کم نظیر در منطقه و فرامنطقه عنوان کرد و ابتکار عمل و آموزش تاکتیک‌های نوین به خلبانان و اقدام هماهنگ با یگان‌های واکنش سریع را امیدوار کننده و موجب ارتقای آمادگی هوانیروز دانست. رزمایش اقتدار ۹۹ نیروی زمینی ارتش روز سه شنبه با هدف ارزیابی میزان آمادگی رزمی یگان‌های نیروی زمینی ارتش در مقابله با تهدیدها و انتقال سریع نیروها از مناطق سرزمینی به منطقه ماموریت برابر طرح‌های پیش بینی شده در سواحل مکران آغاز شد.

فعال اصولگرا: اگر رئیسی بیاید راحت تر به وحدت می‌رسیم

قائم مقام جامعه اسلامی مهندسین درباره راه حل اختلاف بین جریان اصولگرایی گفته است که در انتخابات مجلس یازدهم اتفاق خوبی افتاد؛ هرچند در لحظه‌های آخر بود اما در نهایت جریان‌های مختلف اصولگرایی توانستند به وحدت برسند و مقداری از «من» های خود کوتاه آمده و به «ما» تبدیل شوند؛ از همین روی، شاهد بودیم لیستی که ارائه شد مورد توافق طیف‌های مختلف اصولگرایان قرار گرفت. علیرضا خجسته‌پور گفت: البته ممکن است آن لیست مورد توافق صد در صد همه احزاب اصولگرا نبوده باشد، زیرا اگر به هر یک از احزاب گفته شود لیستی را ارائه می‌دهد که اعضای خودش در آن قرار گرفته باشد‌‌, اما یکی از اصول وحدت این است که با حفظ مواضع به گونه‌ای وحدت کرد که کل آن جریان بتواند برنده انتخابات شود، این یکی از مختصات درون جریان اصولگرایی است و همانطور که گفتم زمان بسیاری صرف این وحدت شده است و اینگونه نیست که همه سلایق درون یک جریان به یک صورت باشد تا بتوانیم با هم کار کنیم.این فعال اصولگرا در ادامه به نامی اشاره کرد که شاید داستان وحدت را کمی ممکن تر کند و پاسخ روشن‌تری به مصداقی که ترقی به آن اشاره کرد داده باشد. او در ادامه گفته است این که سریع به موضوع مصداق پرداخته شود زود است، اما باید گفت که اگر نامی مانند آیت‌الله رئیسی مطرح شود احتمالا همه جریان‌های درونی اصولگرا خیلی راحت‌تر به وحدت خواهند رسید. موضوعی که حسین کنعانی مقدم فعال اصولگرا هم درباره آن گفته است: آیت‌الله رئیسی یکی از افرادی است که اگر به میدان بیاید اکثر اصولگرایان روی او اجماع خواهند کرد.

«رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران می‌شود

منابع خبری روز چهارشنبه مدعی شده‌اند رئیس‌جمهور جدید آمریکا قصد دارد یکی از مقام‌های دخیل در مذاکرات هسته‌ای برجام را به عنوان نماینده ویژه دولت در امور ایران منصوب کند. یک رسانه صهیونیستی گزارش داده «جو بایدن»، رئیس‌جمهور جدید آمریکا قصد دارد «رابرت مالی»، از مقام‌های دولت سابق آمریکا که در مذاکرات هسته‌ای با ایران هم نقش داشته را به عنوان نماینده ویژه دولت در امور ایران منصوب کند.پایگاه «جوئیش‌ اینسایدر» این خبر را به نقل از منابعی که از برنامه بایدن در این خصوص مطلع هستند گزارش داده است. او در دوران ریاست‌جمهوری «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا یکی از اعضای شورای امنیت ملی آمریکا بود.مالی از فوریه ۲۰۱۴ تا ژانویه ۲۰۱۷ یکی از اعضای تیم امنیت ملی دولت باراک اوباما بود. او سال ۲۰۱۵ از سوی اوباما به عنوان مشاور ویژه رئیس‌جمهور در مسائل خاورمیانه تعیین شد.او بعد از جدا شدن از دولت باراک اوباما به عنوان رئیس «گروه بین‌المللی بحران» منصوب شد و تا به امروز در این سمت حضور داشته است.تیم انتقال قدرت بایدن به درخواست جوئیش‌اینسایدر پاسخ نداده و گفته در حال حاضر اعلانیه‌ای در این خصوص ندارد. رسانه صهیونیستی انتصاب مالی به این سمت را به تلاش جو بایدن برای دیپلماسی با ایران ارتباط داده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار