نوراله زاده در مراسم انعقاد تفاهم نامه صندوق کار آفرینی امید با موسسه انتخاب مفید در خصوص مزایای این تفاهم نامه گفت: اولین بار است که مجموعهای به عنوان موسسه تامین مالی و همینطور بخش خصوصی در کنار همدیگر استانداردسازی برای تولید انجام میدهد و این استانداردسازیها را به کارگاههای غیرمتمرکز تعمیم میدهد و با جمع آوری محصولاتی که از این طریق استاندارد شده؛ میتواند بحث برندینگ و بازاریابی فروش کارگاههای مختلف تولیدی را در سطح بین المللی انجام دهد.
به گزارش
تابناک همدان؛ نورالله زاده، مهمترین مشکل واحدهای تولیدی کوچک و متوسط را بازاریابی و فروش محصولات دانست و افزود: از این رو این کار مبتکرانه گام بلندی است که بتوانیم برای محصولات تولیدی بنگاههای کوچک و متوسط بازارایجاد کنیم.
وی همچنین با اشاره به نحوه صادرات این محصولات گفت: گروه انتخاب مفید که شناخت خوبی از بازارهای بین المللی را در اختیار دارد، متناسب با نیازها و استانداردهای بازارهای هدف، بازاریابی انجام میدهد و به تولیدکننده مشخصات فنی مورد نیاز کالا برای صادرات را اعلام میکند که تولیدکننده باید آنها را رعایت کند تا بتواند محصول خود را در بازار خارجی به فروش برساند.
طبق این تفاهم نامه دو پلتفرم کافه کادو و آرکارنو مسوولیت فروش و صادرات محصولات تولیدی ۹۰۰ هزار تولید کننده تحت پوشش و تسهیلات گرفته از صندوق کارآفرینی امید را به صورت رسمی عهده دار میشوند. دو مجموعه کافه کادو و آرکارنو حدود ۵۵ میلیارد تومان ارزش گذاری شده اند که به عنوان سایت رسمی فروش محصولات تولیدکنندگان صندوق کارآفرینی امید فعالیت میکنند.
گفتنی است این اولین تجربه و درعین حال بزرگترین گام برای یک مجموعه تسهیلات دهنده مالی به منظور ایجاد بازار فروش برای تسهیلات گیرندگان خود است.